לבחור מזרן קשה או מזרן רך? אם אתם חושבים שתשנו טוב יותר על מזרן רך יותר אבל אתם לא מעוניינים לרכוש מזרן חדש, אנו נסביר לכם כיצד לעשות זאת!
אז אנו נציג פה מספר שיטות להפוך את המזרן שלכם למזרן רך יותר, אבל את השיטה הטובה ביותר נציג בסעיף 6 שהיא גם כרוכה בהוצאה כספית קטנה אבל שווה כל שקל. קראו את הכל ואל תדלגו לסוף ששם תמצאו גם את הדרך הזולה והיעילה לרכך את המזרן שלכם, הגם שאנו פחות ממליצים עליה.

1 צפייה בגלריה
לבחור מזרן קשה או מזרן רך
לבחור מזרן קשה או מזרן רך
לבחור מזרן קשה או מזרן רך
(צילום: iStock)

אם כן, גלו את 7 הדרכים שאנו ממליצים על מנת להפוך את המזרן הקשיח שלכם לרך יותר. אתם תלמדו גם על ההשפעות של מזרן קשה מדי וכיצד לדעת אם המזרן שלכם קשה מדי.
דרך 1: החליפו אותו למזרן רך יותר
דרך 2: הפכו את המזרן שלך
דרך 3: החליפו את מסגרת המיטה או הבסיס שלה
דרך 4: סובבו את המזרן
דרך 5: שנו את תנוחת השינה שלך
דרך 6: קנו טופר למזרן – שכבת נוחות רכה יותר
דרך 7: "תשברו אותו"
מה קורה אם המזרון שלכם קשה מדי?
דרך ראשונה: החליפו אותו למזרן רך יותר
עיינו בתנאי הרכישה שלכם כדי לראות אם למזרן שלכם יש ימי ניסיון בבית הלקוח ואם תקופה זו עדיין בתוקף. אם לאחר שינה של שבועיים שלושה על המזרן אתם עדיין חשים שהמזרן קשה לכם, כואבת לכם הכתף (לישנים על הצד) או הגב ואתם חושבים שאופציה רכה יותר עדיפה עבורכם, תוכלו להחליף אותו בדגם אחר או בדרגת קושי יותר רכה של אותו הדגם. במידה ואתם כבר לא יכולים להחליף את המזרן, עברו לאופציה שניה.
דרך שניה: הפכו את המזרן שלכם
ישנם מזרנים שמגיעים עם צד אחד רך וצד שני קשה יותר. עליכם לבדוק את מפרט המזרן כדי לראות אם צריך להפוך אותו ובאיזו תדירות. הפיכת המזרן הדו-צדדי על בסיס קבוע עוזרת לשמור על נוחות המזרן ואף יכולה לשפר את תוחלת החיים שלו.
לרוב, המובילים של החברה יניחו לכם את המזרן על המיטה בצורה הנכונה ולכן סיכוי גדול שאם תהפכו את המזרן, הוא יהיה קשיח יותר ולא רך יותר. אבל גם את זה טוב לדעת לשיטה אחרת שנלמד עליה בהמשך.
הפיכת חוזרת של המזרן שלכם עוזרת לשמור על מילוי שכבות הנוחות בפיזור שווה, מה ששומר על המוצקות האידיאלית של המזרן. אם אינכם בטוחים באיזו תדירות עליכם להפוך את המזרן, עיינו במדריך שלנו באתר "רק מזרנים".
דרך שלישית: החליפו את מסגרת המיטה או את בסיסה
בדקו את מסגרת המיטה שלכם כדי לראות מאיזה סוג היא עשויה. אם המזרן שלכם מונח על פלטת עץ, הוא יהיה קשיח יותר, במיוחד אם הוא מוכנס בלחץ ויש למיטה גם דפנות שמחזיקות את המזרן מכל צדדיו. למזרן שמונח כך בתוך המיטה, יהיה קשה יותר להתרכך. שקלו להחליף את פלטת העץ שלכם לסלאטים – שלבי עץ דקים וגמישים המעניקים תחושה של קפיציות למזרן. הם אפילו יעילים יותר באיוורור המזרן ובשמירה על חייו לאורך זמן. או החליפו את המיטה באופן כללי למיטה ללא דפנות.
דרך רביעית: סובבו את המזרן שלכם
אם אתם בני זוג עם הבדל גדול במשקל בין אחד לשניה, החליפו צדדים. אם אתם אוהבים ורגילים כל אחד לצד שלו, סובבו את המזרן (קחו את צד המזרן שעליו מונח ראשכם וסובבו אותו (לא להפוך) כך שהצד שהיה בעבר באזור הראש, יהיה עכשיו באזור הרגלים שלכם) ואם בן הזוג שלכם כבד מספיק, הנה קיבלתם את הצד שלו, הצד שכבר הספיק להתרכך...
דרך חמישית: שנו את תנוחת השינה שלכם
במידה ואתם ישנים על הצד אתם חייבים מזרן רך, אחרת תתעוררו עם כאבים בכתפיים. מזרן רך יאפשר לכתף שלכם לשקוע בתוכו ולא יגרום ללחץ עליה כפי שיגרום מזרן קשיח.
אם תשנו על הבטן למשל, תגלו שהמזרן הקשה שלכם דווקא תומך בכם לא רע.
דרך שישית: קנו טופר למזרן
זו הדרך האופטימלית לרכך מזרן קשה! במידה ורכשתם מזרן יקר וקשה, אתם לא יכולים להחליפו ולא רוצים להשקיע סכום כסף נוסף ברכישת מזרן חדש, רכשו טופר למזרן! טופר למזרן עולה רק כמה מאות שקלים, הוא עשוי מלטקס או ויסקו ושווה כל שקל! השקעה בשכבת נוחות מעין זו היא הפתרון הפופולרי והמיידי ביותר כדי להפוך את המזרן הקשיח שלכם לרך יותר. טופרים מלטקס/ויסקו יושבים על המזרן שלכם ויכולים לספק נוחות נוספת למזרן.
כאמור, שכבות הנוחות (טופרים למזרן) יכולים להיות עשויים מספוג רגיל (פחות מומלץ) או מלטקס טבעי (גומי טבעי, אנטי אלרגני ואנטי בקטריאלי המעניק תחושה של קפיציות למזרן) או מויסקו אלסטי – שימו לב לא לרכוש טופר למזרן עבה יותר מ-5 ס"מ כי תשקעו בו וכן לא מומלץ לרכוש טופר דק יותר אם אתם באמת רוצים להרגיש את הרכות. לא סתם היצרנים בונים את שכבות הנוחות בעובי של 5 ס"מ. לרכישת טופר למזרן.
דרך שביעית: לשבור אותו
אין לכם כסף, אתם ממש לחוצים ומעדיפים להסתכן (לא באחריותנו) לכו על הדרך הפחות מומלצת הזו:
מזרונים חדשים לגמרי לעתים קצת יותר קשים ממה שניסיתם בחנות והסיבה לכך מאוד פשוטה: הספוגים במזרנים חדשים גם הם חדשים, אף אחד עדיין לא שכב עליהם וטבעי שבהתחלה הם יהיו קשיחים יותר. אתם צריכים לישון עליהם כדי לתת להם הזדמנות להתרכך. אופציה שניה היא לרכך אותם בעצמכם. בשלב ראשון תצעדו עליהם עם הברכיים ואם זה לא עוזר, פשוט תצעדו עליהם בעמידה. כאשר כל המשקל שלכם ילחץ על המזרן רק באזור כף הרגל שלכם, זה יכול להחליף 100 לילות של שינה וככל הנראה "ישבור" את הספוגים שיהפכו להיות רכים יותר. לפני שאתם מנסים את האופציה הזו, קראו שוב את האופציה הקודמת שכן מפה אין דרך חזרה...

מוגש מטעם: רק מזרנים