גילת נחום מציינת כי טיול קולינרי לחו"ל הוא דרך מצוינת לחוות תרבויות חדשות ולטעום אוכל טעים. יש הרבה טיולים קולינריים לחו"ל שתוכלו לקחת. אחד הפופולריים ביותר הוא סיור קולינרי באיטליה. סיור קולינרי זה לוקח אותך דרך האזור הכפרי של טוסקנה ומלמד אותך על ההיסטוריה של המטבח האיטלקי.
אם אתם רוצים לנקוט בגישה נינוחה יותר, אז למה שלא תצאו לטיול קולינרי בהדרכה עצמית? טיול קולינרי בהדרכה עצמית נותן לך את כל החופש לחקור ולהתפנק בדרכך שלך. אתה יכול לבחור באיזו מדינה או אזור אתה רוצה לבקר, איזה סוג של מטבח אתה רוצה, וכמה זמן לבלות שם!
הטיול הקולינרי לחו"ל הוא סיור במדינות שונות ובמטבח שלהן. הטיולים הקולינריים הם לא רק אכילה, הם גם הזדמנות ללמוד על התרבות וההיסטוריה של המדינה.
ע"פ גילת נחום ישנם סיורים קולינריים רבים זמינים בעולם, אך יכול להיות קשה לבחור לאיזה מהם לצאת. כדי להקל עליך, הכנו רשימה של כמה מהטיולים הקולינריים הטובים ביותר לחו"ל.
1) סיור אוכל גורמה: סיור זה מושלם עבור אוכלי אוכל שאוהבים לטעום מנות וטעמים חדשים מכל רחבי העולם. במהלך הסיור הזה תבקרו במדינות קולינריה בכירות כמו בצרפת, איטליה, יוון, ספרד ופורטוגל.
1 צפייה בגלריה
טיולים קולנריים לחו"ל
טיולים קולנריים לחו"ל
טיולים קולנריים לחו"ל
(צילום: גילת נחום - פיצה ברומא)
2) הרפתקה הקולינרית: אם אתה רוצה לנסות מאכלים חדשים במדינות שונות ורחוקות מבלי שתצטרך לדאוג לארגן את הטיול שלך, זו אפשרות מצוינת עבורך! במהלך הסיור הזה מומלץ שתבקרו ביעדים כמו תאילנד, הודו, וייטנאם, יפן וסין.
3) ספארי קולינרי: אם אתם רוצים לחוות את אפריקה וגם את האוכל שלה מומלץ לטוס אל זנזיבר (טנזניה), מאוריציוס, קניה.
סיור קולינרי הוא לא רק האוכל. זוהי חוויה סוחפת שלוקחת אותך דרך תרבויות, מסורות ומנהגים שונים. זוהי דרך ללמוד על העולם מנקודת מבט חדשה.
כיעד תיירותי, ישנם טיולים קולינריים רבים לחו"ל שתוכלו לבחור מהם. מצרפת ועד סין ויפן, יש מדינות רבות עם מורשת קולינרית עשירה שמחכות שתחקור אותן.
מה אוכלים ברומא? גילת נחום עם ההסבר!
הסצנה הקולינרית של העיר רומא תוססת ומגוונת לא פחות מהתרבות של המדינה.
גילת נחום מציינת כי ניתן למצוא הרבה אוכל מקומי איטלקי טעים ברומא וקשה ליפול במלכודות תיירים. אבל, יש כמה מנות שכדאי לנסות ולא משנה מה. הם המאכלים הפופולריים והמסורתיים ביותר בעיר. הרומאים ידועים באהבתם לאוכל, מה שלא מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר בעיר איטלקית. המטבח הרומי עוצב על ידי המסורות העתיקות, הגיאוגרפיה והאקלים של האזור. הרומאים אוכלים על פי המסורת שלהם כבר מאות שנים. המטבח הרומי המסורתי מבוסס על ירקות, דגנים, פירות ובשר של בעלי חיים שגדלים בחוות מקומיות או שניצודים ביערות ליד רומא. הם הושפעו גם מתרבויות אחרות כמו המטבח היהודי והערבי וכן מהתרבות האסיאתית דרך נתיבי מסחר לאורך זמן.
ראשית, הוא הספגטי אלה קרבונרה. זוהי מנה פופולרית שמכינים מביצים, בייקון, גבינת פקורינו ופלפל שחור. המרכיבים מבושלים יחד עד שהביצים הופכות מקושקשות ואז מערבבים אותם עם פסטה. המנה מקבלת את שמה מהעובדה שהיא בושלה באופן מסורתי במחבת עם פחם או פחם מעליה כדי לבשל אותה מהר יותר. אחד המקומות המפורסמים ביותר להשיג את המנה הזו הוא ב-Alle Carrette. המקום הזה קיים כבר למעלה מ-100 שנה ויש בו כמה מהפסטה הטובה בעיר.
עוד אחת המנות הפופולריות ביותר ברומא היא פיצה, אותה ניתן למצוא כמעט בכל מקום ברומא. המנה הבאה היא פיצה אלה מרגריטה שיש לה היסטוריה מסובכת יותר ממה שרוב האנשים מבינים, אבל היא עדיין אחת המנות הפופולריות ביותר של רומא כיום. יש המאמינים שהמלכה מרגריטה בעצמה המציאה את הפיצה הזו כשביקרה ברומא לירח הדבש שלה ב-1889, אבל אין שום הוכחה לכך אז אף אחד לא באמת יודע מי המציא אותה או איך היא נקראה על שמה . כמה חוקרים מאמינים שהפיצה היא לכבוד המלכה האיטלקית שהתאהבה באיטליה לאחר ירח הדבש שלה. אחרים חושבים שהוא נוצר כדי לחגוג את איחוד איטליה תחת המלך ויקטור עמנואל השני. הסיפור הפופולרי ביותר על איך המנה הזו קיבלה את שמה, הוא שבמהלך ביקורה של המלכה מרגריטה בנאפולי, היא אכלה פיצה עם עגבניות, מוצרלה ובזיליקום מעל, כי אלו טעמים נפוליטניים מסורתיים והצבעים התאימו הדגל האיטלקי. הפיצה אלה מרגריטה נקראת כך מכיוון שהיא עשויה עם קרום של רסק עגבניות, מוצרלה ובזיליקום.
אבל אם אתה רוצה לנסות פיצה אותנטית, יש את הפיצריה ליד מזרקת טרווי (PIZZA IN TREVI) לכמה מהפיצות הטובות ביותר שתמצא בכל מקום!
הסוג הנפוץ ביותר של אוכל מסורתי ברומא הם פסטה, פיצה וג'לטו (גלידה). מנות אלו זמינות בכל רחבי העיר ומוגשות בדרך כלל עם יין או בירה. אם אתה רוצה לנסות משהו אחר, פנה לאחת מהמסעדות האתניות הרבות שמגישות מנות מכל רחבי העולם.
אוכל מקומי בברלין שאסור לפספס
לפי גילת נחום, ברלין היא עיר של הרבה תרבויות וטעמים. הוא מציע מגוון רחב של אפשרויות אוכל בינלאומיות שיתאימו לטעם של כולם. עם זאת, לברלין יש גם מאכלים מסורתיים משלה ששווה לנסות בזמן הביקור בעיר. המנות המקומיות האלה לא רק טעימות אלא גם מציעות הצצה להיסטוריה העשירה של ברלין. יש מלא מסעדות בעיר שהמיוחדת שבהן היא המסעדה המסתובבת של מגדל הטלוויזיה בברלין. אבל אילו מאכלים לאכול בברלין? הנה התשובה של גילת נחום:
- Currywurst: זוהי אחת המנות הפופולריות והאייקוניות ביותר בברלין. הוא עשוי מנקניק חזיר אשר נחתך ומטוגן ברוטב העשוי מקטשופ, אבקת קארי, רוטב ווסטרשייר, בצל וחומץ יחד עם תבלינים נוספים.
- דונר קבב: המנה הזו הוצגה לראשונה לברלין על ידי מהגרים טורקים בשנות ה-70, אך מאז הפכה לחלק בלתי נפרד מהמטבח הגרמני. המנה מורכבת מבשר שמתבשל על יריקה אנכית מסתובבת ואז נחתך להכנת קבבים המוגשים בלחם שטוח עם חסה, עגבניות, בצל, מלפפונים ורטבים
המנה המפורסמת ביותר בברלין היא ה-Currywurst. זה מאוד פופולרי בקרב תיירים ומקומיים כאחד. זה מוגש בדרך כלל עם צ'יפס ומשקה.
בברלין יש הרבה מאכלים מסורתיים ששווה לנסות. מאכל אחד כזה הוא ה"ברלינר", שהוא סופגניה מלוחה עם מילוי מתוק. מאכל נוסף שכדאי לנסות בברלין הוא ה-currywurst, שהוא נקניק מכוסה בקטשופ ואבקת קארי.
בעוד שהמאכלים המסורתיים הללו פופולריים, יש כמה מנות מקומיות אחרות שכדאי לנסות גם כן. מנה אחת כזו תהיה "Kreuzkümmel-Lauch-Pfanne", המורכבת מפטריות ובצל מבושלים בשמן עם זרעי כמון ושיני שום.
מוגש מטעם: טרוולרס טיולים קולנריים לחו"ל