"מחפשים את העסקה הטובה ביותר עבורכם? הגעתם למקום הנכון. החלום שלכם בידיים טובות. אנחנו כאן בשבילכם עם שירות אישי, מקצועי ואמין". כך אומרת פנינה בלייכברד, מתווכת בנכסי דלא ניידי, המייסדת והבעלים של "פנינה ניהול פרויקטים (Pearl Project Management)" אמינות ומקצועיות הם נר לרגלינו וראייה לכך שיש לנו לקוחות רבים שחוזרים אלינו בפעם השנייה והשלישית וחלק ניכר מהשיחות שאנחנו מקבלים הם מלקוחות שהמליצו עלינו.
2 צפייה בגלריה
פנינה ניהול פרויקטים בע"מ
פנינה ניהול פרויקטים בע"מ
פנינה ניהול פרויקטים בע"מ
(צילום: יח"צ)
פנינה (48) נולדה וגדלה בירושלים, בשכונת רחביה, בוגרת בית ספר דתי, ואחרי שסיימה שירות לאומי למדה מינהל עסקים לתואר ראשון בשלוחה הישראלית של אוניברסיטת סיטי ניו יורק בירושלים. כמו כן למדה ייעוץ מס מיסים וחשבונאות וחשבי שכר במכללה למנהל, עבדה בקרן הגרמנית-ישראלית GIF כמנהלת מחלקת תקציבי המחקר. בשנת 2011, בגיל 36, אחרי שילדה את בנה (הצעיר מתוך שלושה בנים ובת), החליטה לשנות כיוון תעסוקתי.
מליווי משקיעים מחו"ל לתיווך
"במשך שנים ינקתי את תחום הנדל"ן. הדוד שלי, עורך דין בתחום הנדל"ן בארצות הברית", היא מסבירה את נסיבות המעבר לתחום הנדל"ן, "הוא נהג לשלוח לארץ משקיעים כדי לקנות כאן דירות נופש, וביקש ממני ללוות אותם בתהליך החיפוש והרכישה. אני הייתי ממליצה להם היכן לקנות (הם חיפשו בעיקר במושבה הגרמנית), הייתי מקשרת אותם למתווכים, שהרוויחו את עמלות התיווך. בשלב מסוים הגעתי להכרה שגם אני יכולה לעשות זאת והחלטתי להיות מתווכת בעצמי".
היא למדה את תחום הנדל"ן ב "פאזל תקשורת" ואת תחום ההשקעות בנדל"ן במכללת אומנות הנדל"ן, עמדה בבחינות של משרד העבודה והוציאה רישיון תיווך.
נדלן מסחרי והתחדשות עירונית
העסקה הראשונה שלה הייתה דווקא בתחום המסחרי. "הצעתי למשקיעים מארה"ב שטח מסחרי (2000 מ"ר) בקניון חדש שהוקם אז בנתיבות. בסוף מי שקנה את השטח היה דווקא משקיע בלגי".
2 צפייה בגלריה
נדלן מסחרי והתחדשות עירונית
נדלן מסחרי והתחדשות עירונית
נדלן מסחרי והתחדשות עירונית
(צילום: יח"צ)
ב-2012 היא פתחה את המשרד שלה ברחוב עמק רפאים 35, במושבה הגרמנית ומאז אני שם. המשרד משרת את כלל הלקוחות ברחבי כל שכונות ירושלים, ממוקם ומתמחה במושבה והחלק העיקרי שלו מפעילותו היא בשכונה. בהתחלה המשיכה לעסוק בתחום הנדל"ן המניב, ומכרה שטחי מסחרי ברחוב כנפי נשרים. "כשהחלה ההתחדשות העירונית בעיר התחברתי ליזמים ועשינו יחד פרויקט תמ"א 38 (חיזוק) ברחוב ווינדם דידס 6 במושבה הגרמנית – בניין ישן בן שלוש קומות עם 11 דיירים שהוספנו לו עוד קומה וחצי (4 דירות ופנטהאוז). אני הייתי מעורבת בקשר עם הדיירים והרוכשים (החתמות, שינויים), האדריכלים (התכנון), עורכי הדין (החוזים) והחברה היזמית (מימון הפרויקט). למעשה, הייתי אשת הקשר בין הדיירים לבין היזמים, פותרת את המחלוקות שהתגלעו ביניהם. הייתי עמוד התווך והפנים של הפרויקט".
הקשר עם הדיירים הניב עסקאות נוספות. "תוך כדי כך שהסתובבתי ודפקתי על דלתות - אנשים שפגשתי הציעו לי לתווך, למשל, במכירת דירת ירושה, לסייע בחיפוש דירות לילדים שלהם וכדומה. זה מה שנתן לי את תזרים ההכנסות השוטף עד שזכיתי לראות את העמלה שלי מפרויקט התמ"א". אגב, פרויקט תמ"א נוסף במושבה הגרמנית נמצא בהליך מתקדם.
תיווך בהשכרה, ברכישה וניהול נכסים
"השכרת נכסים זה המומחיות שלנו וגם בימי הקורונה העסקים פרחו", אומרת פנינה בלייכברד. עד לתקופת הקורונה חלק ניכר מהדירות היו להשכרה לטווח קצר (במסגרת Airbnb). מאז שנרשמו 100% ביטולים, רוב הדירות מושכרות לטווח ארוך.
כדרך שגרה, היא מתווכת בהשכרה, שיווק ומכירה של דירות. היא מתמקדת במושבה הגרמנית, בקטמון הישנה, טלביה בקעה וגם ברחביה ובמרכז העיר. "אני עובדת עם צוות סוכנים דוברי צרפתית, נורבגית, וגרמנית (אני עצמי דוברת אנגלית). במהלך השנים צברנו ידע רב באזור המושבה הגרמנית וקהל לקוחות קבוע שיודע להעריך את המשרד שלנו כמקצועי ואמין", הלקוחות שלנו מקבלים יחס אישי וליווי צמוד עד גמר העסקה וגם לאחר מכן אנחנו נשארים בקשרי משפחה. המוטו שלנו הוא "מחברים בתים לאנשים" אנחנו מוצאים את הדירה הטובה והמתאימה ביותר ללקוחות שלנו. היא מדגישה ומציינת את שיתוף הפעולה עם מתווכים אחרים בכל רחבי ירושלים וגם מחוץ לעיר
משרד "פנינה ניהול פרויקטים" מתווך גם בהשקעות של תושבי חוץ – קרקעות לבנייה, בתי מלון, שטחי מסחר מניב ובנייני משרדים. עסקיה מתפרשים גם בתל אביב וחיפה. "אני נעזרת גם בבעלי שעוסק בתחום המכירות ומסתובב ברחבי הארץ. הוא יצר לי קשר עם בעלי רשתות קמעונאיות שעבורם חיפשתי שטחי מסחר בירושלים. כמו כן, תיווכתי בעסקאות של איתור והשכרת משרדים לקופות חולים וללשכת התעסוקה ובנקים".
במקביל היא מנהלת עשרות נכסים ובניין מגורים עבור בעלים שאינם מתגוררים בירושלים ומשלמים לה עמלה שנתית עבור שירותי הניהול והתחזוקה.
לאחר שבנק לאומי סגר את הסניף שלו ברחוב חנניה במושבה הגרמנית, פנינה בלייכברד איתרה עבורו שטח מסחרי להקמת נקודת שירות ללקוחות הכוללת מכשירי כספומט שתיפתח בקרוב.
לתאום פגישה והערכת שווי נכס ללא כל התחייבות: פנינה בלייכברד היא הכתובת לנכס הבא שלך בירושלים.
פנינה ניהול פרויקטים בע"מ (Pearl Project Management LTD)
המשרד : עמק רפאים 35, המושבה הגרמנית, ירושלים
טלפון ישיר - 052-2631746 פנינה בלייכברד – Penina Bleichbard