דיון בבריחת שתן עדיין נחשב לטאבו, מה שעלול גם לגרום לכך שאנשים מסתירים את הסימפטומים שלהם ולא מקבלים את הטיפול הראוי לו הם זקוקים. לעתים קרובות מתעלמים מהנושא מכיוון שאי הנוחות בכל מה שקשור לנושא יכולה להרגיש כמעט משתקת. ככל שאהוביכם יתבגרו, תעמדו בפני שיחות קשות רבות. הכנה לקראת מה שצריך לומר, כיצד לתקשר את זה ומתי לדבר על זה הכרחית לדיון מוצלח ולתוצאות מועילות.
אבל לפני שאתם אומרים משהו, חשבו היטב. הבינו את תפקידכם כמטפלים. זה אתם ואהובכם שפועלים למצוא את הפיתרון הנכון עבורו. הבינו כי הצעד הראשון לא חייב מוצרים לבריחת שתן כגון חיתולים למבוגרים, אלא מספיק לדבר עם רופא שיעזור לקבל הבהרות והמלצות מקצועיות כיצד לנהל את רמת בריחת השתן שלהם.
1 צפייה בגלריה
סימנים ותסמינים של בריחת שתן
סימנים ותסמינים של בריחת שתן
סימנים ותסמינים של בריחת שתן
(צילום: PIXABAY)
הסימנים
ללמוד להכיר את סימני בריחת השתן זה אחד הצעדים הראשונים לניהולה. ישנם מספר שינויים שתוכלו להבחין בהתנהגותו של אהובכם או בסימנים אחרים של בריחת שתן. יתכן שתבחינו ב:
  • ריח של שתן או צואה
  • בגדים או מצעים מלוכלכים
  • כמות כביסה גדולה באופן חריג / לא אופייני
  • תאונות שלא קרו בעבר כשצוחקים, מתעטשים או עושים פעילויות גופניות
  • פחות מעורבות בפעילויות חברתיות
  • דיכאון או כעס
  • מיעוט בבילויים בחוץ בגלל חשש לבריחה
  • טיולים תכופים יותר לשירותים
  • שינויים בבגדים - קשישים עשויים לנסות להסתיר תאונות או מוצרי ספיגה על ידי לבישת בגדים גדולים במיוחד
לאחר שזיהיתם כמה תסמינים וסימני בריחת שתן, הגיע הזמן להעלות את נושא בריחת השתן עם אהובכם.
השיחה
אל תאשימו את האדם היקר לכם שסובל מהבעיה. נסו להתקרב והציעו את עצמכם כמי שיכולים לתת תמיכה ומוכנים לעזור בכל מה שהוא צריך. שיחות ראשוניות אולי לא מסתיימות בתוצאה האידיאלית ועלולות להסתיים בהכחשה, אבל חשוב להתחיל את השיחה ולקוות שבסופו של דבר הוא יידע אתכם כשהוא זקוק לעזרה. עודדו אותו לדבר עם הרופא, כך שתוכלו לנסות להבין את הגורם לבריחת שתן - זה עשוי להיות קשור למצב רפואי, לתופעת לוואי של תרופות או לגורמים משתנים אחרים. כמו כן, עודדו את אהובכם לדבר גם עם אחרים. כאמור, בריחת שתן אינה מצב נדיר ויקירכם אינו לבד או היחיד שחי עם הבעיה.
מציאת טיפול, ביחד
מוצרי ספיגה אינם סוג מוצר אחד שמתאים לכל. יש מגוון רחב של סגנונות, צורות, ספיגות ושימושים. לדוגמה, אתרים כמו עזר נאמן מציעים מגוון מוצרים לבריחת שתן שיעזרו לכם למצוא את ההתאמה האידיאלית למה שאתם צריכים. ועדיין, עד 80% מהאנשים עם בריחת שתן לובשים מוצר בריחת שתן לא נכון ואנשים רבים מנסים שבעה מוצרים או יותר לפני שמוצאים אחד שעובד עבורם. אל תוותרו על החיפוש אחר המוצר הנכון, אם אחד לא עובד אל תתייאשו או תיכנעו לחשוב שזה החיים שנועדתם לחיות עם בריחת השתן.
ראשית, צריך להבין כיצד ומדוע משתמשים במוצרים שונים בדרגות חומרה ופעילויות שונות. למשל, מוצר תחתונים סופגים לשעות היום לא יכול להספיק כדי לספוג דליפות בלילה שדורשות מוצר עם ספיגה משמעותית יותר. שנית, זה נורמלי להשתמש במוצרים רבים ושונים לאורך זמן ככל שהתנאים משתנים. אם אתם חושדים שאהובכם סובל מבריחת שתן בגלל סימנים או תסמינים שצוינו לעיל, זכרו להרחיב את הנושא באמפתיה ואל תתייאשו או תהיו מתוסכלים אם נדרשות שיחות מרובות לפני שאהובכם ייפתח כדי לדון איתכם במצב. ברגע שיהיה לו נוח, הציעו לו תמיכה והקשבה. לסיום, עודדו אותו למצוא את המוצר הטוב ביותר עבורו שיחזיר לו את הנוחות, הביטחון והכבוד שלו.
בריחת שתן אינה חייבת לפגוע באורח החיים הרגיל של הסובלים ממנה, אך קיום שיחה סביב בריחת שתן הוא הצעד הראשון (והקשה ביותר) לקראת היכולת לחזור לחיים הרגילים. זה יכול להיות לא נוח בהתחלה אבל אהובכם בסופו של דבר ישמח שעזרתם לו. יחד תוכלו למצוא פיתרון שמתאים לכולם.