כלב שיצו הוא אחד הכלבים הפופולאריים ביותר כיום לאימוץ, לא רק בישראל אלא גם במקומות רבים בעולם. יש לכך סיבות שונות. הפופולאריות שלו הופכת אותו לכלב מבוקש מאוד ולכן לא מעט אנשים, מגיעים אל עמותות אימוץ כלבים או מקומות אחרים ומחפשים ספציפית כלב זה. הפופולאריות שלו הפכה את היכולת לאמץ אותו, מצד אחד קשה יותר, מאחר והביקוש הוא גבוה, ומצד שני, יש הרבה יותר מקורות מידע שיכולים לעזור בגידול ובטיפול שלו, אחרי שמאמצים אותו.
למה כלב שיצו פופולארי כל כך
שיצו הוא כלב שמקורו בסין, שם הוא שימש את אנשי חצר הקיסר שנהגו לגדל ולטפח אותו. הוא הגיע לאירופה במהלך המאה ה-20 ומשם הגיע גם לארה"ב ובמהלך השנים גם לישראל.

1 צפייה בגלריה
כלב שיצו
כלב שיצו
כלב שיצו
(צילום: PEXELS)

הוא נחשב לכלב פופולארי, מאחר והוא כלב קטן מבחינת המימדים שלו (גובה ממוצע של 20 עד 30 ס"מ, שוקל 6 קילו בערך), ויש לו פרווה ארוכה, נעימה, כזו שגולשת על כל הגוף. צבעי הפרווה משתנים מכלב לכלב, וניתן למצוא כלבים עם פרווה לבנה, חומה, שחורה ואפילו ג'ינג'ית.
הוא נחשב לכלב מאוד נוח לגידול ולטיפול. מבחינה בריאותית הוא לא מתמודד עם בעיות קיצוניות )בגיל מתקדם הוא יתמודד עם בעיות בשיניים וישנם כלבי שיצו שיש להם גם בעיות בעיניים), הוא לא מנשיר שיער מה שמאפשר לאנשים עם אלרגיות לגדל אותו ללא חשש, והוא לא דורש תשומת לב יוצאת דופן בטיפול בו. מצד שני, הוא מאוד חברותי, מאוד ידידותי לבני אדם ובפרט לילדים, אנרגטי וכן זקוק לתשומת לב בכל מה שקשור למשחקים וטיולים.
איך מטפלים נכון בכלב שיצו
ראשית, כלב שיצו צריך לעבור אילוף וחינוך כשמאמצים אותו. אחרת הוא יפתח הרגלים של סרבנות ורכושנות. הוא גם מאוד שובב והאילוף יכול לעזור בכך.
שנית, הוא דורש טיולים ומשחקים אך הוא לא אוהב טיולים ארוכים מדי. הרגליים שלו קצרות וטיולים ארוכים עלולים לעייף אותו.
שלישית, אומנם מצבו הבריאות הכללי הוא טוב ולא מתמודד עם בעיות קיצוניות, אך יחד עם זאת, יהיה נכון לרכוש עבורו ביטוח בריאות לחיות מחמד. הוא יכסה עלויות רבות. ביטוח זה גם רלוונטי עבור כלב שיצו, מאחר והוא מכסה נזקים שהוא עלול לגרום לצד ג'.

מוגש מטעם: chayuta