קידום אתרים בגוגל מהווה את אחת מפעולות השיווק הנפוצות והמבוקשות ביותר ברשת, וזאת לנוכח העובדה ש-90% מהגולשים ברשת עושים שימוש יומיומי במנוע החיפוש של גוגל. תהליך קידום אתרים מתאפשר באמצעות שתי שיטות קידום עיקריות, האחת, שיטת הקידום הממומן המתבצעת באמצעות מערכת הפרסום המובנית של גוגל הידועה בשם: Adwords או בשמה החדש Google Ads, והשנייה, שיטת הקידום האורגני הידועה בשם SEO SEARCH ENGINE OPTAMIZAION)) המיושמת על ידי מקדמי אתרים וחברות קידום העוסקות ומתמחות בנושא. בכתבה שלפניכם, נתמקד בשיטת הקידום האורגני בגוגל הנחשבת (ובצדק) לשיטת הקידום היעילה והאידיאלית ביותר לכל סוגי האתרים, וזאת במידה והיא מיושמת על ידי אנשי מקצוע מנוסים בתחום ובהתאם לכל אחד מהנושאים עליהם נרחיב בשורות שלפניכם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

מנוע החיפוש של גוגל - כיצד הוא עובד?

אומנם כל אחד ואחת מאיתנו מכיר את תיבת החיפוש בגוגל שלתוכה אנו מקלידים מילים וביטויים הרלוונטיים לתחום החיפוש הנדרש, אך מעטים מאיתנו יודעים מה קורה לאחר ההקלדה וכיצד גוגל מחליטה איזה אתרים יוצגו בפנינו בדף התוצאות הראשון, השני וכן הלאה. על מנת להבין איך לקדם את אתר האינטרנט בגוגל, יש להבין תחילה כיצד מנוע החיפוש של גוגל חושב ועובד: חברת GOOGLE המפעילה את מנוע החיפוש הנושא את שמה, רשמה פטנט על אלגוריתם מתוחכם ומתקדם מסוגו שלמעשה מהווה את ליבת הפעילות של מנוע החיפוש. אלגוריתם זה, סורק את הרשת בכל רגע נתון ובהתאם לפרמטרים שונים מסווג ומדרג את האתרים השונים ובהתאם לכך בוחר היכן לדרג את האתרים השונים בהתאם למידע המוזן על ידי הגולש בתיבת החיפוש הראשית בגוגל. מיום הקמתו של מנוע החיפוש אי שם בסוף שנות ה-90 של המאה החולפת ועד היום, בוצעו מגוון רחב של שינויים ועדכונים באלגוריתם שאופן פעולתו נחשב לאחד מהסודות השמורים ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית, כאשר כל שינוי ועדכון משפיע באופן מיידי את תוצאות הדירוג של האתרים השונים.

אם כך, מהו קידום אורגני בגוגל?

פעולת הקידום האורגני בגוגל, מנסה בעצם להתחקות אחר אופן פעילותו של האלגוריתם ובכך לנסות להטות את הכף לטובת קידומו של האתר המקודם במעלה הדירוג, וזאת בהתאם לפרמטרים הרבים על פי האלגוריתם קובע את תוצאות הדירוג. לצורך כך, הליך הקידום האורגני בגוגל, כולל בתוכו מגוון רחב של פעולות המיושמות בתוך דפי האתר המקודם ומחוצה לו וזאת במסגרת מאפיינים המכונים ON PAGE המתייחסים להיבטים הנחוצים להליך הקידום בתוך דפי האתר ו-OFF PAGE שהם למעשה היבטים הנחוצים להליך הקידום מחוץ לדפי האתר.

מאפיינים בתוך האתר - ONPAGE

מכיוון שהאלגוריתם של גוגל בוחן מספר גדול של פרמטרים הקשורים למרכיבי האתרים השונים לצורך קביעת דירוגם בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לגביהם, הליך קידום אורגני חייב להיעשות בהתאם לפרמטרים העיקריים על פי הם נקבע הדירוג, וביניהם, מספר מאפיינים בתוך האתר הכוללים:
• מהירות טעינת דפי האתר ואופן הצגתו באמצעי הגלישה השונים
• איכות התוכן המופיע בכל אחד מדפי האתר והערך המוסף אותו הוא מעניק לגולשים המבצעים שאילתת חיפוש בגוגל (רלוונטיות)
• אופן השימוש בתגיות מטא המאפשר למנהלי האתר לסייע לאלגוריתם של גוגל לסווג את האתר על פי מילות/ביטויי המפתח המוקלדים על ידי הגולשים בתיבת החיפוש הראשית של גוגל
• חוויית הגלישה באתר בהתאם להיררכיית אתר מובנית ומסודרת - פעולה זו מתאפשרת במסגרת הליך מקצועי המכונה אופטימיזציה לקוד האתר וסידור נכון של תגיות מטא
ומאפיינים נוספים בתוך האתר המשפיעים בצורה כזו או אחרת על הדירוג אותו בוחר האלגוריתם של גוגל להעניק לאתר.

מאפיינים מחוץ לאתר - OFFPAGE

בתחילת דרכו, מנוע החיפוש של גוגל היה מבוסס על אלגוריתם בשם PAGERANK שלמעשה קבע את דירוגו של אתר כזה או אחר בהתאם למספר ואיכות הקישורים המפנים אליו מאתרים אחרים ברשת. עם השנים, גוגל אומנם החליטה לקבוע גם את הפרמטרים הנחוצים לצורך בניית פרופיל קישורים, אך גם כיום קיימת חשיבות רבה לטיב הקישורים המפנים לאתר המקודם, וככל שהקישור מגיע מאתרים סמכותיים יותר בעיני גוגל, כך דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש משתפר.
אם לסכם את נושא המאפיינים בתוך ומחוץ לאתר במספר נקודות, הרי שהמאפיינים הבאים הם אלו שביכולתם להוביל אתכם לדירוג מיטבי בגוגל:
1. אתר אינטרנט המשלב בתוכו תוכן איכותי ומעניין בתחומו
2. אתר אינטרנט עם קוד HTML תקין ויעיל
3. אתר אינטרנט שלגביו קיים פרופיל קישורים איכותי
4. אתר אינטרנט בו מושם דגש על מבנה נוח לגלישה
לצד כל אלו, חשוב לקיים מחקר מילות מפתח, באמצעותו ניתן להגדיר את תגיות המטא באתר ולשלב את מילות המפתח הרלוונטיות באופן טבעי בתוכן האתר, דבר המסייע לקידומו של האתר בהתאם לכל מילת/ביטוי מפתח הרלוונטיים לכם.

כיצד לבחור חברת קידום להליך הקידום האורגני בגוגל?

ריבוי המאפיינים והפעולות הנחוצות לצרכי הליך הקידום האורגני לאתרכם, מחייבים אתכם בשכירת שירותיה של חברת קידום אתרים מובילה בתחום הקידום האורגני בגוגל. על מנת לסייע לכם לבחור את החברה הנכונה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים:
• ניסיון וידע מקצועי - בדקו את היקף האתרים המקודמים על ידי החברה, את פועלה של חברת הקידום בתחום הקידום האורגני ואת הידע המקצועי העומד לרשותכם בכל הנוגע להבנת האופן בו האלגוריתם של גוגל חושב ועובד...
• היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה - חברות קידום מובילות בתחומן, מספקות לכם מענה מקצועי לכל היבט הנדרש להליך הקידום, לרבות, שירותי עיצוב לשדרוג נראות האתר, דרך שירותי תוכן ועד לשירותי מיתוג נכסים דיגיטליים המשפרים אף הם את תוצאות הדירוג לאורך זמן. וכל זאת לצד שירותי קידום מעשיים כגון: אופטימיזציה לקוד ולתוכן האתר, בניית פרופיל קישורים וכו.
• הצלחות מוכחות - בדקו מי הם לקוחות החברה ואל תהססו ליצור עם חלקם קשר טלפוני וזאת לצרכי בירור שביעות רצונם מתוצאות הקידום האורגני ורמת השירות של החברה.
• שירות אישי - הליך קידום אורגני הינו הליך מתמשך המחייב אתכם אומנם להתאזר בסבלנות עד להופעתן של התוצאות הרצויות לכם, אך לאורך כל הדרך, חשוב שתזכו לשירות מקצועי ויחס אישי מצד נציגי החברה. לצורך כך, בדקו מהי שיטת העבודה מול החברה ומהי תדירות העדכונים המובטחת לכם.

ומה בנוגע למחיר?

הליך קידום אורגני בגוגל המיושם על הצד המקצועי והנכון, הינו הליך מתמשך הכרוך בהוצאה לא מבוטלת, כאשר בחלק מהמקרים אתם עלולים להתפתות אחר המחיר הזול המוצע לכם על ידי מקדמי אתרים חסרי ניסיון או חסרי יכולת מקצועית להוביל אתכם למקום הנכון בגוגל, ולכן, אנו ממליצים לכם לבחון בשבע עיניים כל הצעת מחיר זולה המוגשת לכם לצרכי קידום אורגני בגוגל.
כמו כן, אנו ממליצים לכם להימנע משיתוף פעולה עם מקדמי אתרים המבטיחים לכם הבטחות לא סבירות כגון: "מקום ראשון בגוגל תוך שלושה חודשים...". ברוב המקרים, להבטחות אלו אין כיסוי בשטח ואנשי קידום מנוסים ומיומנים אינם נוהגים להבטיח הבטחות מפוצצות ללקוחותיהם.

מהו קידום אורגני מוצלח?

הליך קידום אורגני בגוגל, חייב להיעשות בהתאם להגדרת מטרות התהליך, כאשר שלב תיאום הציפיות שלכם אל מול חברת הקידום הינו הכרחי וחשוב על מנת לקבוע מהו הליך קידום אורגני מוצלח מבחינתכם וכיצד הדבר יכול לבוא לידי ביטוי על ידי חברת הקידום. המטרה הראשית של כל הליך קידום אורגני היא לגרום לעלייה במיקומי האתר בגוגל וזאת בהתייחס לביטויי מפתח כאלו ואחרים הרלוונטיים לכם. יחד עם זאת, הגעה למיקום גבוה בתוצאות הדירוג, חייבת להישמר לאורך זמן וזאת על מנת לבסס את מקומכם בדירוג הגבוהה ובכך להפוך לאתר סמכותי בתחום פועלו בעיני גוגל. מנגד, חשוב להגדיר מטרות משנה כגון: גידול במספר הכניסות לאתר לאורך זמן, שיפור בכל הנוגע להמרות באתר וכדומה.
חברות קידום מובילות ומנוסות, יודעות להניע מהלכים המקדמים לעבר המטרה הראשית ומטרות המשנה, ולאורך כל הדרך, חברות הקידום המובילות, מבצעות הליכי מעקב ובקרה באמצעות כלים שונים המאפשרים הנפקת דו"חות באמצעותם תוכלו גם אתם לעקוב את קצב ההתקדמות בזמן אמת.
זכרו - תחום הקידום האורגני בגוגל הינו תחום דינמי המתעדכן באופן תדיר, ולכן, קיימת חשיבות רבה לכך שחברת הקידום תהיה עם "אצבע על הדופק" בכל הנוגע למיקומו של האתר המקודם בכל רגע נתון. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לבחירת זהותה של חברת הקידום אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך לדירוג הגבוה ביותר בגוגל וזאת בהתאם לסביבת התחרות עימה אתם מתמודדים.
חברת אקסטרה דיגיטל מספקת שירותי שיווק דיגיטלי ופתרונות שיווק באינטרנט ותדע לספק לכם שירותי קידום אתרים, ניהול קמפיינים, שיווק ברשתות החברתיות ומגוון פתרונות דיגיטל לשיווק יעיל של המותג שלכם ברשת.
מוזמנים לבקר באתר החברה https://www.extra.co.il