כדי שתוכלו לקבל החלטות מושכלות ומועילות, עליכם לעשות סדר ולהבין אילו מהתפיסות שלכם נכונות ואילו הם למעשה מיתוסים. אנחנו רוצים לעזור, ולכן ננפץ כמה מאותם מיתוסים יחד איתכם.
המדד היחיד שחשוב הוא הריבית
נהוג לחשוב שאין סיבה להסתכל על מדדים ותנאים אחרים מלבד הריבית, מכיוון שהיא קובעת את עלות ההלוואה. זה אמנם נכון שלריבית יש משמעות גדולה מאוד, אבל חשוב לבחון הלוואות יותר לעומק. ממד חשוב נוסף הוא יכולת ההחזר שלכם - האם אתם מסוגלים לעמוד בתשלומים החודשיים?
1 צפייה בגלריה
ניפוץ מיתוסים על הלוואות
ניפוץ מיתוסים על הלוואות
ניפוץ מיתוסים על הלוואות
(צילום: DEPOSITPHOTOS)
חשוב לבחון את לוח הסילוקין (מסמך פירוט ההלוואה) ולתכנן אותו בהתאם לצרכים וליכולות שלכם. במידה הצורך, ורק אם אתם יודעים שבקרוב יכולת ההחזר שלכם תשתפר, תבדקו אפשרות של דחיית תשלומים (גרייס). מלבד זאת, חשוב לברר לגבי עמלות נלוות, שיכולות לנפח את עלות ההלוואה מעבר לריבית.
כל הגופים נותנים את אותן הלוואות
כאמור, התחרות בשוק גדולה, בלשון המעטה. מלבד בנקים, מציעים הלוואות גם גופים כמו חברות כרטיסי אשראי וחברות ביטוח, אפשר לקחת גם הלוואה חברתית ויש אפשרויות נוספות. שימו לב כי הגופים ממש לא מציעים את אותם תנאים, ובפועל לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות על פני האחרים.
תהליך מסובך וארוך
אם אתם חושבים שהלוואות כרוכות בתהליך בירוקרטי, שלוקח זמן רב ומצריך חתימה על מסמכים, ערבים וביטחונות, אתם טועים. אפשר לקחת הלוואות בקלות בדיגיטל, בתהליך מאוד פשוט ולקבל את הכסף תוך ימים ספורים.
רק הלוואות מהבנק מפוקחות
רבים מפחדים לקחת הלוואות חוץ בנקאיות, מחשש שהן לא מפוקחות ובטוחות כמו בבנקים. האמת היא, שכל הגופים נמצאים תחת פיקוח צמוד, וחייבים לעמוד בשלל הגבלות ותנאים כדי לספק אשראי לציבור.
אם לוקחים הלוואה נתקעים איתה
לפעמים, גם כאשר אתם בטוחים שתוכלו להחזיר הלוואה, בשלב מסוים אתם מתקשים לעמוד בהחזרים. זה יכול לקרות בשל שינוי לרעה במצבכם הכלכלי, או בשל שינוי שלא קשור אליכם (כמו שער הדולר או מדד המחירים). במקרים כאלה, ניתן לבצע מחזור הלוואה - סגירת ההלוואה הנוכחית באמצעות הלוואה חדשה, בתנאים שמתאימים למצבכם הנוכחי.
כדאי לקחת הלוואות רק בסכומים גדולים
הכל תלוי בצרכים שלכם, ולפעמים דווקא סכומים יחסית קטנים יכולים לעשות הבדל משמעותי. אם אתם צריכים הלוואות קטנות, זו לא סיבה לוותר על חופשה, שיפוץ או דברים אחרים. עם זאת, בהחלט כדאי להימנע מלקיחת הלוואה, אז תחשבו טוב האם אין לכם שום ברירה אחרת.
"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."