נשים מנהלות בכירות בהייטק בזכות ולא בחסד
ע"פ דבריה של ד"ר חן שפירא, הצלחה נשית בכל הקשור לניהול בכיר בכלל ותפקיד בהנהלה הבכירה בפרט, הופכים לברורים יותר עם הזמן. על אף שהסטארטאפים בישראל ובעולם מנוהלים ברוב גברי מובהק, חלקן הגדול של הנשים בתפקידי מפתח בחברות הסטארטאפ, מצליח להציג תוצאות מרשימות.

1 צפייה בגלריה
צוות הנשים של Quai.MD ובראשן ד"ר חן שפירא
צוות הנשים של Quai.MD ובראשן ד"ר חן שפירא
צוות הנשים של Quai.MD ובראשן ד"ר חן שפירא
(צילום: פטריסיה זסלבסקה )

בין המחקרים השונים ניתן לראות שנשים המנהלות חברות סטארטאפ מצליחות לגייס יותר כסף ממשקיעים מאשר גברים מנהלי חברות סטארטאפ, בכלל נשים בצוות נהולי מצליחות להיות רווחיות יותר, להציג ביצועים ברמה גבוהה וגם כן מציגות צורת חשיבה חדשנית יותר שמצליחה לקדם את חברות הסטארטאפ בדיוק למקום שבו הן צריכות להיות.
בין היתר נשים בהנהלה בסטארטאפים הצליחו להוביל לא רק לגיוס הון גדול משמעותית. מחקרים מציגים גם את היתרונות בגישות ונקודות המבט הנשיות, אשר בשילוב עם יכולות ניהול גבוהות מצליחות להוביל להחלטות טובות מתוך ומחוץ לחברה.
ד"ר חן שפירא שותפה מייסדת ב,Quai.MD – ניהלה בתפקידים בכירים במערכת הבריאות וכאישה יזמת ושותפה בסטארטאפ מביעה את נקודת מבטה הברורה: "לנשים יש לא מעט מעלות שמובילות אותן להיות מנהלות טובות ומצליחות, המאפיינים החיוביים הרבים שאנחנו מביאות איתנו מתאימים גם לסטארטאפים. היכולת הבינאישית, הגישה, הראש היצירתי והרצון לקידום מערכות אל עבר חדשנות משפרים את ביצועי החברות. בעולם כיום, בו יש חשיבות גדולה לשוויון וגיוון, יש לכך גם ערך מול המשקיעים. אני לא מאמינה בקידום אישה כי היא אישה וכך גם לא עם גברים, מהסתכלות נקייה על נתוני ניהול בכיר, נשים בהכרח הציגו יכולות ניהוליות מרשימות בענפים רבים במשק וככל שמקבלות את ההזדמנות להוכיח, הן מצליחות גם מצליחות בסטארטאפים".

ד"ר חן שפירא מסבירה מדוע עדיין לא רואים מספיק נשים בסטארטאפ
על יתרונות נשים בתפקיד הנהלה בכיר בסטארטאפ ניתן להרחיב כאורך הגלות, בצירוף נתונים חד משמעיים שמציגים את ההצלחה של הניהול הנשי הבכיר, אך יחד עם זאת אנחנו עדיין עדים למיעוט נשים בהנהלה בכירה בחברות טק.
הסיבה העיקרית למיעוט נשים בסטארטאפים, איתה קשה להתווכח ומאתגר במיוחד למצוא לה את הפתרונות המותאמים, היא תנאי העבודה ודרישות התפקיד, חברות טק דורשות לא פעם שעות עבודה לא שגרתיות ולא פעם משדרות אי יציבות עם כישלונות רבים אל מול הצלחות מרשימות, בעוד שמרבית הנשים וגם המנהלות הבכירות שבהן, מחפשות יותר יציבות, וודאות תעסוקתית.
בנוסף, אלמנטים נוספים שעשויים להשפיע הם אלמנטים היסטוריים כגון מיעוט הנשים שלומדות בתיכון מקצועות ריאלים וממשיכות ללימודים גבוהים של מדעים מדויקים. לשמחתנו כיום יותר ויותר נשים נכנסו ללימודים גבוהים שמכשירים אותן לעבודה בעולם ההיטק. לשמחתנו הרבה, גם בעולם החרדי התחיל לפני כמה שנים שינוי מבורך, ובמסגרתו יש הכשרה מקצועית ומסודרת במסגרת האולפנות וסמינרים, אשר פותחת את הדלת לנשים חרדיות לעבוד בהייטק . תשומת לב נכונה לחובה של גיוון בתעסוקה תתרום ללא ספק לצמיחה מרשימה לא רק של החברות עצמן אלא של כלל המשק בישראל.

מוגש מטעם: torim4u