בעלי עסקים ונותני שירות מכל התחומים שוברים את הראש כיצד להגיע אל לקוחות חדשים, להגדיל את סך ההכנסות השנתי וכך לבצע קפיצת מדרגה משמעותית.
על מנת לנסות ולהשיג את היעד הנכסף, הם נעזרים בחברות פרסום ואנשי שיווק המבטיחים להם הרים וגבעות. מתוך אמונה כי רק כך אפשר כיום לפעול, הם משקיעים סכומי עתק בקמפיינים שונים ברשתות החברתיות ובערוצי התקשורת המסורתיים.
בפועל יוצא כי כולם נלחמים ורבים בתוך בריכה קטנה ומי שבעיקר מרוויחים ממנה הם אותם פרסומאים ומשווקים. את הקונספט הזה יש מי ששברו לרסיסים,
מדובר בשרון ארד ועו"ד אדי אליאסף, שני אנשי עסקים ויזמים ירושלמים מצליחים. הם עשו זאת לאחר שבשנה האחרונה עמלו קשות על בנייה של אפליקציה מהפכנית בשם REFER שמכילה טכנולוגיה מתקדמת ופיצ'ר חדשני שלמעשה מבטלים את הצורך של עסקים להיות תלויים אך ורק במפרסמים ומשווקים. מבחינת בעלי העסקים מדובר בשינוי התפיסה השיווקית שידעו עד כה. במקום להוציא סכומי כסף גדולים על ליד שהגיע דרך הרשת החברתית, בעזרת הפיצ'ר החדש שהוטמע באפליקציית REFER בעלי חברות, עסקים ונותני שירות, קטנים וגדולים, יכולים לפנות ללקוחות העבר, בן משפחה או חבר ולהפוך אותם לשגרירים. לעודד אותם להביא לקוחות חדשים תמורת תגמול אותו יקבעו מראש ויתחמו בזמן (מ 30 יום עד כ 120 יום לקמפיין ), ובעצם יוכלו לבנות בפעולה שתיקח להם כחצי דקה קמפיין פרסומי ללא עלות שבסופו כל הצדדים ירוויחו מאותה המלצה, ולהציג בפניהם אפשרות לשיתוף פעולה שתהיה אטרקטיבית עבורם.

3 צפייה בגלריה
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
(צילום: REFER)

פעולה זו בעצם מאפשרת לכל בעל עסק לחתוך בהוצאות השיווק הרגילות, כך שיתפנה להם כסף שינותב לפיתוחים אחרים, של מוצר, כוח אדם איכותי ועוד.
האפליקציה מעניקה להם את האפשרות לשתף פעולה עם לקוחות מרוצים ולצמוח בצורה מהירה ומרשימה, כאשר באותה נשימה גם הלקוחות עצמם מרוויחים סכומי כסף נכבדים. שוחחנו עם השניים כדי ללמוד יותר על האפליקציה שמשנה את חוקי המשחק בעולם השיווק המקומי.
שרון ארד סיפר על מהות הרעיון: "כמעט בכל שיחת חולין בבית, במקום העבודה או בלימודים, יש מי שמבקש לקבל המלצה על בית עסק, נותן שירות או מוצר מסוים, ותמיד יהיו מי שישמחו להמליץ לו מתוך ניסיון עבר שלהם. אל מי כדאי לגשת ואל מי לא, איזה שירות אפשר לקבל ואיזה לא, האם מוצר מסוים שווה והיכן ניתן להשיג אותו במחיר זול יותר. ההמלצות הללו שוות זהב, למי שמקבל את ההמלצה, ועבור העסק או נותן שירות שעליו המליצו. אדי ואני חיפשנו את הדרך כיצד ניתן יהיה לחבר בין כל הגופים המעורבים כך שכולם ירוויחו מהעניין".
איך ומה בדיוק הממליץ יכול להרוויח מעבר להמלצה שלו?
"שאלה מצוינת ולשם כך בדיוק פיתחנו את אפליקציית REFER. מהיום במידה ומישהו מבקש להמליץ לחבר על עסק מסוים, כדאי לו קודם לכן ליצור קשר ישירות עם הבעלים של העסק, ליידע אותו כי הוא מבקש להעביר לו פרטים של לקוח פוטנציאלי, ובתמורה לבקש עמלה כספית מסוימת מגובה העסקה שתיסגר ביניהם".

3 צפייה בגלריה
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
(צילום: REFER)

מדוע שהבעלים של אותו עסק יסכים לשלם עמלה לממליץ? עו"ד אדי אליאסף השיב:
"אתם מכירים בעל עסק או נותן שירות שיגיד לא עבור המלצה חמה שמגיעה מפה לאוזן? הרי זו ההמלצה הכי מבוקשת ובטוחה שיש.
מעבר לזה, גובה העמלה עצמו נגזר מתוך העסקה שתתבצע בין בעל העסק ללקוח החדש שהגיע דרך ההמלצה, במידה כמובן וזו תיסגר ביניהם. מעבר לזה, תשלום העמלה שהם ישלמו לממליץ מוכר על פי חוק כהוצאה לצרכי שיווק. כך שמבחינת בעל העסק אין פה שום סיכון אלא הוא רק יכול להרוויח יותר ויותר".
אדי ושרון סיפרו לנו על דוגמה שהם היו עדים לה לפני כשבועיים.
בעלים של חנות לחליפות חתן קיבל טלפון מלקוח עבר שלו שסיפר כי חבר טוב שלו מתחתן, והוא מבקש להפנות אותו אליו תמורת 10% מהעסקה. הבעלים של החנות הסכים לדבר. יום לאחר מכן אותו חבר הגיע לחנות, מדד מספר גדול של חליפות ולבסוף רכש את זו שמצאה חן בעיניו ובעיני כלתו לעתיד. מחיר החליפה היה 9,000 שקלים, כך שהחבר הממליץ הרוויח עמלה בסך 900 שקלים, בעסקה בה כולם יצאו מרוצים.

3 צפייה בגלריה
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
אפליקציית REFER – מיזם ירושלמי שמשגע את העולם
(צילום: REFER)

מהרגע שהבעלים של החנות והלקוח הממליץ הסכימו על גובה העמלה, כל ההליך לאחר מכן התנהל דרך אפליקציית REFER. בעל החנות קיבל את הפרטים של החבר, כשנוצר ביניהם הקשר האפליקציה התעדכנה על כך, ובסיום העסקה היא ווידאה כי דמי העמלה אכן הועברו אל חשבון הבנק של הממליץ.
"האפליקציה מבטיחה שכל התהליך יהיה שקוף וברור לכולם. בנוסף יש בתוכה פיצ'ר שלמעשה מאפשר לכל בעל עסק או נותן שירות ליצור קשר עם לקוחות מהעבר, לעניין אותם באפליקציה, לעודד אותם להוריד אותה ולשלוח דרכה לקוחות חדשים כך שירוויחו עמלה, סכום כסף קבוע או נקודות", שרון ארד הוסיף וסיפר.
אם שאלתם את עצמכם האם יש הגבלה למספר ההמלצות שניתן להעביר אז התשובה היא לא, כך שמבחינת הממליצים מדובר באפשרות ליצירת משכורת נוספת, עד כדי כך.
נישה נוספת שקיימת באפליקציית REFER מאפשרת ללקוחות הממליצים להמיר את הכספים שהרוויחו דרך העמלות לנקודות, האם צעד זה יכול להשתלם להם? מתברר שכן, על כך עו"ד אדי אליאסף פירט והסביר: "חברות גדולות ועסקים שלמדו על האפליקציה שלנו כל כך התלהבו, וחלקם ביקשו להציג את המוצרים והשירות שלהם באפליקציה מתוך ידיעה שבכל יום עשרות אלפי אנשים עושים בה שימוש. כך בעצם נולד לו הרעיון שלאחריו פיתחנו פיצ'ר נוסף של מוצרי מדף מובחרים, למשל חופשות יוקרתיות ביעדים אטרקטיביים בעולם, מכשירי חשמל חדשים וגאדג'טים ייחודים. כל ממליץ שצבר לעצמו סכום כסף מסוים, יכול להמיר את הכסף לנקודות ודרך הנקודות לרכוש את אחד מהמוצרים הללו במחיר משתלם הרבה יותר לו היה רוכש זאת באופן עצמאי, ולא דרך REFER".
בעלי עסקים, נותני שירות ואנשים פרטיים. לחצו על הקישורים, הורידו את אפליקציית REFER, תתחילו להמליץ ולהרוויח. זה קל פשוט ומהיר.

מוגש מטעם: REFER