כדי למצות את הפוטנציאל של חנות אינטרנטית, חובה להקדיש תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים. בכתבה זו תמצאו 5 המלצות של אורי שחם, מנכ"ל חברת אימפרסיב דיגיטל, שיעזרו לכם להגדיל את המכירות – ובענק.
1 צפייה בגלריה
תגדילו את המכירות שלכם
תגדילו את המכירות שלכם
תגדילו את המכירות שלכם
(צילום: Canva Pro)

תוכן איכותי שמותאם לאתר מכירות
הצלחה באינטרנט מבוססת על תוכן איכותי. הכלל הזה נכון לכל אתר, כולל כמובן חנויות דיגיטליות. תוכן שיש בו ערך אמיתי לגולשים גם מסייע להניע אותם לפעולה הרצויה, הקנייה, וגם תורם לדירוג בגוגל, כך שההשקעה מניבה תועלת כפולה.
באופן טבעי באתר מכירות יש כמה סוגי תוכן: בדפי הקטגוריות מומלץ להתחיל עם טקסט קצר, 3-4 שורות, שמבליט את היתרונות העיקריים של החנות, לעבור למוצרים עצמם ואז להוסיף תוכן מפורט וארוך שעוזר למתעניינים להבין מהי הבחירה הנכונה ביותר עבורם. בבלוג התוכן האידיאלי הוא כזה שמספק מענה לשאלות שונות ומוסיף מידע עדכני וחדשני.
חשוב מאוד! טקסטים שונים לכל מוצר
עוד תוכן הכרחי באתרי מכירות הוא זה שמופיע בכל אחד מעמודי המוצרים. יצירת תוכן כזה היא אתגר מורכב, ובמיוחד כשיש כמות גדולה מאוד של פריטים (שיכולה להגיע גם לאלפים). יש בעלי אתרים שמחפשים קיצורים, בדמות העתקת תוכן מחנויות אחרות או מהיצרן. ה"קיצור" הזה עלול לפגוע באופן משמעותי בדירוג של האתר בגוגל, שלא אוהבת תוכן משוכפל או תוכן דל באופן כללי.
לכן, רצוי להשקיע בכתיבת תיאור מפורט, מדויק, אמין ומשכנע לכל מוצר, גם כשיש פריטים דומים. יש עוד דרכים להבהיר לגוגל שלא מדובר בתוכן כפול, והמפתח לכך הוא קידום אתר איקומרס עם מומחים מנוסים.
ניווט קל, חיפוש נוח
כשאדם נכנס לחנות פיזית, יש מי שיעזור לו במידת הצורך למצוא את מה שהוא מחפש. בחנות דיגיטלית חשוב לספק לו סיוע דומה - עם חלוקה מושכלת לקטגוריות ותת קטגוריות, תפריט ניווט בולט ונוח לשימוש, מנוע חיפוש יעיל ופתרונות נוספים שמבטיחים הגעה מהירה לכל מוצר מבוקש. ככל שמקצרים את פרק הזמן מהכניסה לאתר ועד לקופה, הסיכון להסחת דעת או מכשול אחר שימנע קנייה פוחת, והמכירות מזנקות.
תצוגה בולטת של מבצעים אטרקטיביים
אנשים אוהבים מבצעים. הכלל הזה נכון בכל תחום ועבור כל הלקוחות כמעט, ולכן עוד דרך אפקטיבית להגדלת המכירות אונליין, ובאופן משמעותי מאוד, היא להבליט מבצעים. ברוב המקרים כדאי כבר בדף הבית להציג את המבצעים העדכניים, וגם בסרגל הניווט אפשר לכלול קטגוריה של "מבצעים לוהטים". כשהגולשים שמתעניינים במוצרים של חברה מסוימת נכנסים לאתר ומגלים הצעות משתלמות (וכמובן משתלמות באמת ולא רק הכרזה על מבצע), הסיכוי למכירה גדל.
להגיע לכל מתעניין: רימרקטינג
קידום אתר איקומרס עם מומחים מאפשר לנצל כלים מתקדמים להגדלת המכירות לרמות שאפילו לא דמיינתם. ידע מקצועי וניסיון רלוונטי הם בסיס למקסום הפוטנציאל, ובפרט ליצירת קמפיין רימרקטינג. כפי שניתן להבין מהשם, רימרקטינג פירושו שיווק מחדש או שיווק נוסף. הכוונה היא לפניות ממוקדות לגולשים שנכנסו לאתר ואולי אפילו התחילו בתהליך רכישה אבל לא השלימו אותו.
קמפיין מדויק יהפוך חלק לא מבוטל מאותם מתעניינים שכבר עברו הבשלה מסוימת בדרך לרכישה ללקוחות משלמים. הדגש העיקרי הוא התאמת הפרסום הנוסף למאפיינים הספציפיים של אותם "כמעט לקוחות", וזהו אחד מתחומי המומחיות של חברת Impressive Digital . לאורי שחם, מנכ"ל החברה, ניסיון של יותר מעשור גם בקמפיינים מהסוג הזה וגם בקידום אתרי מסחר באופן כללי, ובהתאם יכולת מוכחת לסייע בהגדלת המכירות – בענק.

מוגש מטעם: אורי שחם