הוצאת דרכון גרמני - מסלולים שונים
כאמור, ישנם כמה מסלולים להוצאת דרכון גרמני אותם עליכם להכיר לפני שתתחילו בתהליך:
• מסלול ראשון - המסלול הראשון הוא פחות נפוץ. במסגרת המסלול הזה, החוק הגרמני מקנה לרשויות בגרמניה שיקול דעת האם להעניק למגיש הבקשה אזרחות או לא. במסגרת מסלול זה מגיש הבקשה אמור לגלות זיקה לגרמניה, להראות על יכולת כלכלית מבוססת וכן גם להיות בעל ידע בסיסי בכל הנוגע לתרבות הגרמנית והשפה הגרמנית. חשוב להדגיש כי מסלול זה כרוך בוויתור על האזרחות המקורית.

1 צפייה בגלריה
עורך דין
עורך דין
עורך דין
(צילום: FREEPIK)

• מסלול שני - כאן בעצם אין לרשויות הגרמניות שיקול דעת. זהו מסלול שבמסגרתו צאצאי "הייקים" יוכלו לממש את עילתם ולקבל אזרחות גרמנית. בניגוד למסלול הראשון, כאן אין דרישות מיוחדות מבחינת זיקה וידע על התרבות הגרמנית, אלא הרקע לבקשה הוא היותו של מגישה צאצא של אדם שהיה גרמני ואילו אזרחותו נשללה על ידי השלטון הנאצי.
• מסלול שלישי - במידה ומגיש הבקשה נולד לאם גרמניה (לאחר 1974) או אב גרמני.
• מסלול רביעי - במידה ומגיש הבקשה נולד לאחר 1974, ואילו בעת בה הוא נולד אימו הייתה בעלת אזרחות גרמנית.
• מסלול חמישי - הרשויות בגרמניה בעלות שיקול דעת באשר להענקת אזרחות גרמנית לצאצאי ניצולי שואה. תהליך מורכב וסבוך מאוד.
• מסלול שישי - המסלול השישי בעצם נכנס לתוקף החל משנת 2021. כאן מגיש הבקשה אמור להוכיח כי הוא ילד, נכד או נין של אדם שהיה נרדף בגרמניה ותושב קבע במדינה, ואילו הוא אמור להוכיח כי הקרוב עליו הוא מבסס את המשפחה היה מקבל אזרחות גרמנית לפני 1945, אלא השלטון הנאצי מנע זאת ממנו. במסגרת המסלול הזה, אין שום חשיבות לאזרחות המקור של הנרדף, אך יש צורך להוכיח בצורה כזו או אחרת כי גרמניה הייתה מרכז חייו בימים של לפני עליית השלטון הנאצי.
כמה מילים לסיכום
דרכון גרמני מביא איתו לשולחן מלא יתרונות - החל מלימודים בחינם ועד לויזות עבודה למדינות אחרות. לכן, מומלץ מאוד לממש את הזכות במידה ואתם זכאים מטעם אחד המסלולים שהזכרנו כאן, ולחפש אחר המלצות על עורך דין דרכון גרמני.

מוגש מטעם ד"ר יובל חן