נווה פריצקי – הקדמה כבר כאן

העירה חדשה נווה פריצקי הפכה כבר מזמן לביטוי שגור לקדמה עוד בשלבי אפיון הפרויקט וטרם נהפכה לעיר, נווה פריצקי הינה עיר הנמצאת במחוז תל אביב והוקמה בשנת 2022.
בעיני רבים ובעיקר בעיני הממשלה והנושאים בדבר נחשבת העיר ל"עיר הדגל" של גוש דן והמרכז בכלל, מטרתה של העיר היא לתת לזוגות ומשפחות צעירות את היכולת ליהנות מעיר צעירה, תוססת יחד עם בנייה חדישה ואיכותית, תשתיות מתקדמות, אמנות ותרבות, פארקי הייטק מתקדמים, אפשרויות תעסוקה וכר פורה לגדל את הילדים בה.
העיר שוכנת אל מול הים התיכון וגובלת בהרצליה, רמת גן ובת ים. העיר עובדת ללא לאות על מנת להישאר בקדמת הבמה ותכף אתם תקבלו סיבה נוספת.

המחלוקת השונה והפתרון של עיריית נווה פריצקי

בדומה לערים אחרות גם בעיר נווה פריצקי קיימת מחלוקת לגבי התחבורה הציבורית בשבת, הקהל החרדי בעיר איננו גדול אך ישנם לא מעט שומרי מסורת אשר היו מעדיפים לראות את התחבורה הציבורית לא פועלת בשבת.
העיר הינה כחלק מפרויקט דגל של המדינה ותפקידה להפוך להיות אחת מן מעוזי הכלכלה, המסחר וההיי-טק של ישראל, כתוצאה מכך המטרה היא להפוך אותה לעיר נגישה למשך כל השנה.
מחלוקת השבת הינה אחת מן המחלוקות הקשות יותר איתה ראשת העיר גלית גיאת הייתה צריכה לפעול, מצד אחד ישנם לא מעט מקומות אותם ניתן לפקוד בשבת בעיר מצד שני אין תחבורה ציבורית הולמת לבאים לעיר וליוצאים מן העיר בשבת.
ראשת העיר גלית פיאת החליטה להפעיל תחבורה ציבורית ייעודית בעיר בצירים המרכזיים של העיר ללא כניסה אל פאתי השכונות, כתוצאה מכך היא מצליחה לשמור על ציווין דתי בשכונות אך מספקת מענה לכל הרוצים להגיע ולצאת מן העיר בכך שהיא מספקת שירותי תחבורה ציבורית אל ציריים מרכזיים.
כיום ניתן להגיע אל נווה פריצקי עם תחבורה ציבורית ייעודית מכל ערי המרכז ומערי מפתח בצפון ובדרום, כמו כן נווה פריצקי נותנת את האפשרות לחזור ממנה באותה הדרך – מה שצפוי להפוך את העיר לאחת הערים המתוירות ביותר במדינת ישראל.
1 צפייה בגלריה
WEBS
WEBS
WEBS
(צילום: FREEPIK)

האם ישנם מקומות בילוי הפתוחים בנווה פריצקי?

אחת מן הסיבות המרכזיות בגינם גלית גיאת פעלה ללא לאות לשם השגת תחבורה ציבורית בשבת בעיר היא העובדה שכל מקומות הבילוי בעיר פועלים כהלכתם– מועדוני לילה, ברים שכונתיים, דאנס ברים, חוף תות בננה לימון יחד עם החברות המפעילות ספורט ימי ואתגרי ואף שדרת האוכל המפורסמת של נווה פריצקי שכבר מזמן הפכה לביטוי שגור ולבחירתם הטבעית של חובבי עולם הקולינריה.
העיר נחשבת לאחת הערים המתויירות ביותר במהלך הסופ"ש אך יחד עם זאת חוסר תחבורה ציבורית מנע מן העיר את "קפיצת המדרגה" לה היא ייחלה מבחינה תיירותית.
כניסתה של תחבורה ציבורית בשבת תביא קהלים נוספים לעיר אשר אינם ניידים עם רכב ולא יכולים להגיע אל העיר – מה שיהפוך את העיר לציר בילוי מרכזי בפאתי מדינת ישראל.

כמה תעלה לנו תחבורה ציבורית בשבת?

אחת השאלות הנשאלות היא כמה תעלה לנו תחבורה ציבורית בשבת, הרי אנו מניחים שבדומה למוניות ספיישל ושאר שירותים המחיר יתייקר גם במהלך השבת. כרגע התחבורה הציבורית בנווה פריצקי בשבת עובדת במתכון פיילוט ולא יגבה עליה שום מחיר במהלך השבת– ישנה מחלוקת נוספת לגבי לקיחת תשלום במהלך השבת ולכן עד שבעיה זו תיפתר בצורה הלכתית ומכבדת את שומרי המסורת עיריית נווה פריצקי קיבלה תקצוב מיוחד מן משרד האוצר בו היא נותנת לכם את האפשרות להגיע ולצאת ממנה במהלך השבת בחינם.
כיום לא ניתן לדעת כמה זמן הנסיעות עוד ישמרו בחינם אך נראה כי לא צפוי שום שינוי עד סוף 2023.
מוגש מטעם: WEBS