היא ילידת ירושלים וכיום תושבת הרצליה ואם לילדה, לעולם הנדל"ן הגיעה רק בגיל 32 לאחר שהות ממושכת במיאמי, ארה"ב. לאחר שנים כמתווכת במשרדי תיווך, היא החליטה לפתוח משרד עצמאי בשותפות עם המתווכת חגית ישראלי. המשרד, הממוקם בשכונת בית הכרם, במרכז המסחרי כיכר דניה, מתמקד במכירת דירות יד 2 בשכונות במערב ירושלים.
1 צפייה בגלריה
מאיה אמסלם
מאיה אמסלם
מאיה אמסלם
(צילום: קטיה גאלי)
"בשנתיים האחרונות הקורונה המציאה חוקים חדשים ונחשפתי לעולם חדש ומאתגר", היא אומרת, "במהלך הקורונה החל טירוף של פניות, גם מקונים וגם מוכרים. המחירים בשוק הדירות קפצו בין יום בעשרות אחוזים. מוכרים ביקשו ממני לשווק את הנכס שלהם במחירים מטורפים. אפילו אני, שכבר ראיתי לא מעט ניסים והפתעות במכירת נכסים, לא האמנתי למשמע אוזניי. כיוון ששמי הולך לפניי בתחום התיווך, וכולם מצפים ממני להיות קוסמת ולמצוא את הלקוח 'הפראייר' שישלם את המחיר המטורף שדורש המוכר, וכיוון שזו הפרנסה שלי, הייתי חייבת להקשיב לשוק ולזרום עם השיגעון הכלל עולמי בתחום.
"שאלתי את עצמי איך אני מקדמת את המשרד שלי עוד צעד אחד כדי ליצור בידול מהסביבה הכל-כך תחרותית ולעמוד ברף הגבוה שהמוכרים הציבו לי. הבנתי שאי אפשר להוציא נכס למכירה במחיר כל כך גבוה ללא תמורה הולמת, כלומר בלי להכין אותו למכירה במצב סביר. וכך הגעתי להום סטייג'ינג - השבחת נכסים לצורך מכירה".
אז מה זה בדיוק הום סטייג'ינג?
"הום סטייג'ינג היא דרך להעלות את ערך הדירה בעזרת השקעה מינימלית ובכך לאפשר את מכירתה בזמן הקצר ביותר ובמחיר המרבי. זו שיטה שבה ממקסמים את פוטנציאל המכירה של הבית בעזרת השבחת הנכס. שדרוג הנכס לקראת מכירתו משפר אצל הלקוח הפוטנציאלי את הרושם הראשוני שנוצר אצלו במהלך 10 השניות הראשונות לצפייה בנכס. השבחת חזות הנכס מייצרת את אפקט ה-WOW ובכך מגדילה את סיכוי המכירה".
מה ההבדל בין הום סטייג'ינג להום סטיילינג?
"יש הבדל משמעותי בין השיטות. הום סטיילינג - משמעותו שדרוג הנכס לצורך מגורים בהתאם לצורך ולרגש של מי שגר בבית; הום סטייג'ינג - זה שדרוג לצורך מכירה בלבד, מתוך חשיבה עסקית בלבד, מתוך ניסיון לקלוע לרצונותיו, העדפותיו ודרישותיו של הקונה העתידי".
האם השבחת הנכס מעלה את ערכו בשלב המכירה?
"כן, בוודאות!"
לפני כשנה וחצי התמקצעה בתחום ההום סטייג'ינג. "למדתי, התמחיתי, והתמחות הזו תורמת רבות לעיסוקי כיועצת נדל"ן ומתווכת. בעזרת הצוות המקצועי שלי המתמחה בתחומים שונים אני מייעצת ללקוחות שלי איך להשקיע בבית את המינימום כדי לקבל את המקסימום במכירתו או בהשכרתו. לרוב מדובר בעבודה קוסמטית ושיפוץ קל".
"כיועצת וכמתווכת עלי להסתכל על הנכס בצורה שונה עם יכולת לזהות את אפשרויות ההשבחה ולתרגם אותן לעסקה כדאית לשני הצדדים. ככל שפוטנציאל ההשבחה של הנכס גדול יותר, כך גדלה אטרקטיביות הרכישה שלו. וזוהי המומחיות שלי - להציג את הפוטנציאל. ולפעמיים הסטייל הנכון הוא מה שמשנה את הכל. חשוב להבין שאני לא מעצבת פנים, אבל בכל הפרויקטים שאני מעורבת בהם, אני משלבת את חוש האסתטיקה המפותח שלי, ואת המקצועיות של עולם ההום סטייג'ינג. בכך אני מצליחה להשיג מחיר מרבי עבור לקוחותיי".
מי קהל היעד שלך?
"כל בית שיוצא למכירה במדינת ישראל צריך לעבור הום סטייג'ינג, גם אם הוא ממוקם בהרצליה פיתוח. יש בתים משופצים ברמה גבוהה אבל אין בהם נשמה, וכשאתה נכנס לתוכם – אתה חוטף תחושה של 'קור' בפרצוף. גם הבתים האלה צריכים לעבור שדרוג, אמנם בהיקף אחר, ועדיין אני צריכה לתרום את חלקי. אגב, מתווכים הם החלק החשוב ביותר בסיפור שלי, כי הם אלה שיכולים להביא לי את העבודה ולהמליץ עליי".
איך זה עובד?
"אני מגיעה לפגישת ייעוץ ראשונית, מנסה להבין את הבית ואת עוצמת ההשבחה הנדרשת, ולאחר מספר ימים אני מגישה לבעל הבית דוח מסודר על מה שצריך לעשות בנכס ומה העלויות הצפויות".
כמה זה עולה?
"העלות משתנה מבית לבית, אבל אני יכולה להבטיח מדובר בסכומים נמוכים ובמספר ימים בודדים".
לדברי מאיה אמסלם, "אם תרבות מכירת הנכסים בארץ תשתנה ותדמה לזו שקיימת בארצות הברית ובאירופה - היא תתרום לנו הרבה בענף הנדל"ן".
צריך לזהות את הפוטנציאל של הנכס ולסנן קונים פוטנציאלים
"צריך לדעת לזהות פוטנציאל של נכס, ולתרגם את זה לתשואה מרבית עבור הלקוחות", אומרת מאיה אמסלם. "הדרך שבה אנו בוחרים להוציא את הנכס למכירה חשובה והיא שתקבע את התוצאה הסופית. צריך לדעת לנהל את תהליך המכירה בצורה מדויקת עם יכולת לזהות קונים פוטנציאלים ולסנן מתוכם רק את הרציניים ביותר. כך ניתן לייצר עסקה בזמן הקצר ביותר ולהביא מחיר גבוה יותר מאשר בית שנמצא הרבה זמן בשוק וכבר ראו אותו עשרות קונים. חשוב לא לתת לבית לעמוד הרבה זמן בשוק. מניסיוני, הפונים הראשונים בתחילת התהליך – הם הקונים הכי טובים".
את הקונים שפונים אליה כדי לקבל הצעות, מאיה אמסלם מלווה משלב האפיון המדויק של הנכס המבוקש, כולל המיקום, בחירת נכסים לפי תקציב מוגדר, החתימה, ולעיתים עד שלב המעבר לבית החדש.
את המוכרים היא מלווה החל מהערכת שווי נכס והכדאיות למכור בזמן נתון, דרך הפרסום, הכנת הנכס למכירה (כולל פירוט אפשרויות ההשבחה ושילוב אנשי מקצוע), השיווק, סינון המתעניינים ועד שלב החתימה.
מאיה אמסלם, טל. 050-2999998 - מוזמנים לפגישת ייעוץ!