עם זאת, מציאת זמן ורכישת חומרים חדשים עלולה להוות קושי. במאמר הבא נציג 10 חומרי יצירה בסיסיים שיאפשרו לכם ליצור בכל עת ובכל מקום.
דיו מיוחד לבד
דיו לבד הוא סוג מיוחד של דיו שתוכנן לשימוש על בדים. הוא שונה מצבעי בד רגילים בכך שהוא נספג בתוך סיבי הבד ולא רק צובע את פני השטח. לדיו הזה יש מגוון רחב של יתרונות: ראשית, הדיו עמיד בפני כביסה, שפשוף וקילוף.
בנוסף, הדיו מתייבש בצורה רכה וגמישה, כך שהוא לא יסדק אם מותחים את הבד עצמו. הדיו הזה זמין במגוון רחב של צבעים עזים ועמידים לאורך זמן וניתן להשתמש בו במגוון טכניקות יצירה, כגון הדפסה, ציור, צביעה באמצעות שבלונות ועוד.

1 צפייה בגלריה
חומרי יצירה
חומרי יצירה
חומרי יצירה
(צילום: PEXELS)

בריסטולים ודפי ציור
כדאי להצטייד בגיליונות נייר מתאימים לסוג הצבעים שבהם אתם משתמשים. עבור צבעי מים וגואש, גיליונות עבים יחסית (כמו בריסטולים) יעזרו למנוע מהצבע להיספג דרך הנייר. דפי A4 רגילים יתאימו לציור בעפרונות צבעוניים, טושים או עטים, ואפשר אפילו להשתמש בדפים מודפסים שהצד השני שלהם נקי.
גם מחברות ציור הן פתרון נהדר לארגון ושמירה של יצירות. ניתן למצוא מחברות עם דפים המתאימים לסוגי צבעים שונים, וכך לשמור את כל הציורים במקום אחד, תוך יצירת מעין אלבום זיכרונות.
חרוזים
חרוזים הם כלי יצירתי נהדר המאפשר יצירת מגוון רחב של פרויקטים ייחודיים. עם קצת דמיון וחומרים איכותיים, תוכלו ליצור תכשיטים, קישוטים, יצירות אמנות ועוד. חרוזים מגיעים בכל צבעי הקשת, ואף בגוונים מיוחדים כמו זוהרים או שקופים.
תוכלו למשל לעשות שזירת חרוזים על חוטים או חוטי סיליקון ליצירת שרשראות, צמידים, עגילים, מחזיקי מפתחות ועוד. תוכלו גם לשלב חרוזים ביצירות הדבקה, ציור ופיסול.
מדבקות מיוחדות
מדבקות הן לא רק דרך לקשט חפצים, הן כלי יצירתי המאפשר לילדים ומבוגרים כאחד להביע את עצמם וליצור עולם של צבע ודמיון. יש המון סוגים של מדבקות, כמו למשל מדבקות דקורטיביות, מדבקות של אותיות ומספרים, מדבקות תלת-מימדיות, מדבקות שקופות ועוד.
מה תוכלו לעשות עם מדבקות? תוכלו למשל להוסיף מדבקות ליצירות קיימות כמו ציורים ולהפוך אותם סופר מעניינים. בנוסף, תוכלו ליצור קולאז' באמצעות הדברת המדבקות הללו על דפי נייר גדולים ועוד.
בצק למשחק
לבצק משחק יש מרקם רך ונעים והצבעים העזים והמגוונים מעוררים את הדמיון ומאפשרים לילדים לבטא את עצמם באופן יצירתי. אחד הדברים המרתקים ביותר בבצק המשחק הוא האפשרות לערבב בין הצבעים וליצור גוונים חדשים.
חומרים ממוחזרים
הבית שלנו הוא עולם שלם של אוצרות יצירה, עשרות פריטים יומיומיים, שאנו נוטים לזרוק, יכולים להפוך לחומרי יצירה נהדרים עבור ילדים. אנחנו מדברים בין השאר על בקבוקי פלסטיק, ניירות משומשים, קופסאות שימורים, כוסות חד פעמיות ועוד.
וואשי טייפ
וואשי טייפ הוא סרט דבק דק ומעוצב, עשוי מנייר אורז יפני. הוא מגיע במגוון רחב של צבעים, דוגמאות וגדלים, ומאפשר לכם להוסיף טאץ' אישי ויצירתי לכל חפץ או משטח. לוואשי טייפ יש מגוון רחב של שימושים, בין השאר קישוט של אלמנטים שונים כמו מחברות, קופסאות ועוד.
עפרונות צבעוניים
בין שלל כלי היצירה, עפרונות צבעוניים נוטים להישאר בצל. שלא בצדק! כלי יצירתי זה טומן בחובו עולם שלם של צבע, טקסטורה ואפשרויות יצירתיות בלתי מוגבלות. עם עפרונות צבעוניים תוכלו לבצע מגוון רחב של יצירות, כמו למשל ערבוב עם מים ליצירת אפקט צבעי מים עדין, הפעלת לחץ משתנה על העפרונות ליצירת גוונים שונים ועומק ועוד.
צבעי מים
צבעי מים הם כלי יצירה ייחודי המאפשר ליצור עולם שלם של צבעים, גוונים וטקסטורות. צבעי מים הם כלי יצירתי רב-גוני המאפשר לילדים ולמבוגרים כאחד לחקור, להתנסות ולגלות את עולם הצבעים. זוהי דרך נפלאה לפתח יצירתיות, דמיון ומוטוריקה עדינה.
דבק פלסטי
דבק פלסטי ליצירה הוא כלי עבודה חיוני שידוע ביכולתו לחבר מגוון רחב של חומרים, קל לשימוש ומתאים ליצירות מכל הסוגים. למה הוא יכול לשמש? יצירת כרטיסי ברכה, יצירת קופסאות, יצירת בובות ועוד.
לסיכום, יש מגוון רחב של חומרי יצירה שכדאי שיהיו בבית, אנו ממליצים לכם לנצל את החומרים שנמצאים בבית ולמחזר אותם לטובת היצירה.

מוגש מטעם: do-art