רגע, מתי צריך לבצע השתלת שיניים?
שיקום הפה בעזרת השתלת שיניים הוא תהליך שמתאים עבור כל אותם אנשים שסובלים ממחסור בשיניים, בין אם מדובר על שן אחת ובין אם מדובר על לסת שלמה. כמו כן, מדובר על פתרון מעולה לבעלי שיניים תותבות, אשר מעוניינים בפתרון אסתטי, קבוע ויציב הרבה יותר. למעשה, פגיעה בשיניים והצורך בביצוע השתלת שיניים יכולים לנבוע בעקבות מספר סיבות שונות, ביניהן:
• פגיעות - אנשים שנפגעו בתאונות דרכים, במקרי אלימות או בכל מצב אחר, עלולים להיות אנשים שיזדקקו לבצע עקירה של שיניים פגועות לצורך החלפתן בשיניים חדשות ובריאות.

1 צפייה בגלריה
השתלת שיניים
השתלת שיניים
השתלת שיניים
(צילום: FREEPIK)

• הזנחה - אנשים רבים נוטים להזניח או לדחות טיפולי שיניים חשובים, מה שמוביל לא פעם להחמרה בבעיות הקיימות, וכן גם לצורך לבצע עקירת שיניים והשתלת שיניים חדשות במקומן.
• גיל - כפי שכולכם בוודאי כבר יודעים, השיניים נוטות לאבד את החוזק ואת המראה הטבעי שלהן יחד עם חלוף השנים. זאת בעוד כי השתלת שיניים כתחליף לשיניים חלשות הוא תהליך המסייע להמון מבוגרים לאכול ולדבר בצורה טבעי ונינוחה הרבה יותר.
כיצד מתבצע התהליך?
כאשר מדובר על השתלות שיניים ביום אחד, הרי שמדובר על טיפולים קצרים משמעותית, אך עדיין חשוב לזכור כי מדובר על תהליכים מורכבים אשר דורשים מקצועיות רפואית ברמה הגבוהה ביותר, לצד שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וניסיון רב בתחום. למעשה, התהליך מתחיל באבחון של המטופל, המתבצע בעזרת הדמייה מדויקת אשר מבוססת על צילום, בדיקות ומטבעי גבס. במהלך התהליך, מבצע רופא השיניים בדיקת סיטי שמאפשרת לו לתכנן את מיקומם של השתלים על גבי המחשב, ולהתאימם למטופל בצורה המדויקת ביותר. בהמשך התהליך, יבצע הרופא עקירה של השיניים הרעועות, ובסיום העקירה יבצע התקנה של השתלים יחד עם העצם אשר מושתלת סביבם, כאשר בחלק מהמקרים הדבר יתבצע במקום בו הייתה השן המקורית, ללא הצורך בהמתנה בין שתי הפעולה.

מוגש מטעם חיוך ראשון