היא בת 62, נולדה בשכונת קרית משה בירושלים וכיום תושבת מעלה אדומים. "כזוג צעיר חיפשנו בית עם גינה, והאמצעים שהיו אז ברשותנו לא אפשרו לנו למצוא בית כזה בירושלים". מאז חלפו 40 שנה, במהלכן גידלו ארבע בנות. שלוש מהן הביאו לה ולבעלה שישה נכדים. הבת הצעירה אמורה להינשא בקרוב לבנו של בעל משרד תיווך מתחרה, "אימודן". בני הזוג הצעירים מכירים זו את זה כבר 9 שנים, מאז שדורית עבדה במשרדו של דני, החותן העתידי שלה, כמתווכת מתחילה.
1 צפייה בגלריה
דורית דבש
דורית דבש
דורית דבש
(צילום: מיכל אלרן)
עוד קודם לכן עבדה כמחנכת לגיל הרך, כמנהלת מעונות נעמת במעלה אדומים ואחר כך בירושלים. בגיל 33 החליטה לעבור לתחום היופי, ומונתה למנהלת מחוז ירושלים של חברת קוסמטיקה יפנית בשיווק ישיר והעלתה את מחזור המכירות של החברה. אחר כך הייתה מנהלת השיווק של הקניון הגדול במעלה אדומים ורכשה קשרים ענפים עם גופים עסקיים.
המעבר לתחום הנדל"ן
לפני 12 שנה, בגיל 50, עברה דורית דבש לתחום הנדל"ן. "עבדתי במשרד של דני כשבע שנים. מבחינתי זה היה בית ספר מצוין. למדתי ממנו את רזי המקצוע. כשהרגשתי שאני לא ממצה את עצמי, שאני רוצה להתפתח ולפעול בדרך שלי - פתחתי משרד עצמאי. דני, כמובן, ניסה לשכנע אותי להישאר. אומנם כיום אנחנו משרדים מתחרים אבל אנחנו גם משתפים פעולה ומפרגנים זה לזו. שנינו נחשבים למשרדים החזקים בעיר".
יושרה, אמינות מקצועיות
כשפתחה את משרד "דבש נכסים", היא כבר הייתה מוכרת במעלה אדומים ברוח ההתנדבות שלה. שנים רבות הייתה פעילה במועצת הנשים וכיהנה כיושבת ראש מועצת הנשים. "אומנם התרחקתי מהפוליטיקה המקומית, אבל אני מוכרת מאוד בעיר, ולמשרד שפתחתי יש שם טוב בזכות היושרה, האמינות והמקצועיות שלי. כולם יודעים שהאינטרס של הלקוחות שלי חשוב בעיניי יותר מהאינטרס האישי שלי".
המשרד עוסק בדירות יד שנייה במעלה אדומים ובשיווק שטחי מסחר במישור אדומים ובמעלה אדומים (מסעדה, גלידרייה, משרדים לבעלי מקצועות חופשיים וחנויות). לפני כשבע שנים שיווקה דורית פרויקט של קבוצת רכישה במעלה אדומים - 40 משפחות רכשו דירות בחמישה בניינים. הפרויקט יסתיים בעוד כחודשיים.
סניף בירושלים ובקרוב במודיעין
משרד התיווך "דבש נכסים" נחשב כיום לאחד המשרדים המצליחים ביותר במעלה אדומים. דורית גייסה למשרד שבעה סוכנים שנבחרו בקפידה, פתחה סניף בירושלים, ובקרוב תפתח סניף נוסף במודיעין.
איך עברתם את תקופת הקורונה?
"כשכולם לא עבדו - אנחנו עבדנו בטירוף. מבחינתנו זו הייתה שנת-שיא. הייתה דרישה גדולה מאד לדירות גן. אנשים רצו מרחב ביתי גדול יותר עם גינה. במעלה אדומים, שהיא עיר מתפתחת, יש ביקוש גבוה אבל ההיצע נמוך. יש תוכנית מגירה לבניית אלפי יחידות דיור בשכונת נופי הסלע, ואילו תכנית E1 שנועדה לבנות עוד אלפי יחידות דיור טורפדה על-ידי האמריקאים. מצב כזה מקפיץ את המחירים. דירות שנמכרו לפני שמונה חודשים ב-1.7-1.6 מיליון שקל, נמכרות כיום ביותר מ-2 מיליון שקל; לפני שלושה חודשים וילה נמכרה ב-4 מיליון שקלים, וילה דומה נמכרה חודש אחרי ב-4.5 מיליון שקל. הרוכשים מוכנים כיום לשלם כל מחיר", אומרת דורית דבש.
אז איך את מסכמת את 2021?
"זוגות צעירים ומשקיעים רכשו באזורים הישנים של העיר, משפרי דיור העדיפו לרכוש דירות גן, היצע הדירות להשכרה נמוך, מגוון הדירות אינו רחב ומחיריהן המשיכו לנסוק".
דבש נכסים המשרד: רחוב צמח השדה 22, מעלה אדומים טל 052-2404268 https://www.dvash-nadlan.co.il