עם זאת, עליות הריבית הותירו לא מעט אנשים בחוסר ודאות: עליות הריבית נועדו בין היתר לגרום לציבור לשים את כספו בבנקים, וכך להרוויח מהריבית על הפיקדונות. עם זאת, אנו רואים שעליות הריבית הדרמטיות על ההלוואות לא חלחלו בשיעורים דומים לגובה הריבית על הפיקדונות. משום כך, ונוכח אי היציבות שחווינו ב-2022, חוסכים ומשקיעים רבים מאוד מבולבלים ביחס לשאלה "מה לעשות עם הכסף שלהם?". עבור רבים מהם, יתכן שהאופציה הטובה ביותר היא פוליסת חיסכון פיננסי.
מהם היתרונות של פוליסת חיסכון פיננסי?
נניח ויש לנו סכום כסף שחסכנו ואנחנו רוצים שהוא יעבוד בשבילנו. אילו אפשרויות פתוחות בפנינו? אפשרות אחת היא הפקדת כסף בפיקדון בבנק, אולם כאמור הריבית על ההפקדות בדרך כלל נמוכה, וזאת למרות הריביות הגבוהות. כמו כן, הפקדת כספים בפיקדונות שיניבו תשואה סבירה על ההפקדות, כרוכה בנעילת הכסף לתקופות ארוכות, דבר שעלול לפגוע בנזילות שלנו אם לפתע נצטרך אותו באופן פתאומי.

1 צפייה בגלריה
פוליסת חיסכון פיננסי
פוליסת חיסכון פיננסי
פוליסת חיסכון פיננסי
(צילום: באדיבות מנורה מבטחים)

אפשרות אחרת היא פניה לבתי ההשקעות השונים, המציעים למפקידים אפשרויות שונות ליצירת רווחים באמצעות שוק ההון. עם זאת, אפיקים אלו הם לא אחת מסוכנים יותר, וכפי שהשנה החולפת לימדה אותנו, הסיכונים הללו גם יכולים להתממש.
אולם קיימת גם אפשרות נוספות בעלת גיוון, שיתרונותיה מציעים במובן מסוים את הטוב משני העולמות: פוליסת חיסכון פיננסי. מדובר במוצר השקעה הדומה באופיו לקופת גמל להשקעה, אך עם אפשרות להתאמות אישיות לכל משקיע. כך נהנים מצד אחד מנזילות גבוהה ואפשרות למשוך את הכסף בכל רגע נתון, ללא "קנסות שבירה" וכדומה, ומנגד נהנים מהאפשרות לתפור לכל משקיע את החליפה שמתאימה לו בדיוק מבחינת מצבו בחיים, תכנונים עתידיים וכדומה. היות ופוליסת חיסכון פיננסי מציעה מגוון רחב מאוד של מסלולים ואפיקי השקעה, ותמהילים שונים ומגוונים בין סוגים שונים של מניות בארץ ובחו"ל וסוגים שונים של אג"חים, למעשה כל אחד יוכל למצוא את מה שמתאים בדיוק בשבילו. .
יתרון נוסף בפוליסת חיסכון פיננסי הם דמי הניהול. בפוליסת חיסכון פיננסי ככל שתבחרו להשקיע יותר, אתם יכולים לשפר את דמי ניהול. בנוסף, ניתן לעבור בין המסלולים השונים מבלי שמתחולל אירוע מס, כך שאם המשקיע מחליט לשנות את דעתו במהלך הדרך, הוא יכול לעשות זאת ללא קושי.
למה עכשיו?
יתכן שיהיה מי שיטען שזו לא העת להיכנס להשקעות במניות, נוכח עליות הריבית ואי הוודאות הרבה ששורררת בחוץ. עם זאת, למרות העלייה הדרמטית יחסית בשיעור הריבית, עדיין מדובר בריבית בשיעורים סבירים אשר תומכת בפעילות השוק ההון. כמו כן, השווקים חוו ירידות גדולות מאוד בשנה האחרונה: לאורך זמן, ההיסטוריה הוכיחה שהשווקים מתקנים את עצמם אחרי התפוצצות של בועות פיננסיות, ומתקרבים לשווי הריאלי שלהם.
לכן כאשר מדובר על השקעות לטווחי זמן בינוניים ומעלה (קרי 3–5 שנים בערך), ניתן ליצור תמהיל חיסכון שנועד לייצר תשואה עודפת מול פיקדון, תוך שמירה על רמת סיכון מותאמת למשקיע, שמירה על נזילות גבוהה לכל אורך הדרך, ותשלום דמי ניהול נמוכים יחסית.

מובא כמידע כללי בלבד.לפרטים נוספים, ניתן לברר על פוליסת חיסכון פיננסי מבית מנורה מבטחים ביטוח בע"מ. אין לראות בנתונים ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח.

מוגש מטעם: מנורה מבטחים