נכון ל-2023 שווי השוק של החברה עומד על 27.9 מיליארד דולר, בכך ביססה מובילאיי את מקומה בצמרת התעשייה המדוברת ביותר בעולם – שוק הרכבים העתידניים. על פי התחזיות הנוכחיות, בעוד כ-30 שנה עתידות המכוניות האוטונומיות לתפוס כשליש משוק הרכב העולמי. כדי להבין את משמעות השליטה של מובילאיי בשוק זה יש להבהיר תחילה מהו רכב אוטונומי ומה המהפכה שמובילאיי חוללה בתחום.

1 צפייה בגלריה
משרות הייטק
משרות הייטק
משרות הייטק
(צילום: canava)

העתיד שייך לרכב האוטונומי
המכונית האוטונומית, או הרובוטית, היא מכונית שתנהג את עצמה ואת נוסעיה ללא צורך בנהג אנושי, כשביכולתה לנווט את דרכה ולהתגבר על מכשולי דרך שונים – החל מהולכי רגל או בעלי חיים שמתפרצים לכביש ללא התרעה מוקדמת, עבור בכלי רכב שנכנסים למסלול הנסיעה שלה, וכלה בקריאת שלטים והתמודדות עם דרכים משובשות. לדברי מפתחי הרכב האוטונומי, הוא אמור להיות בטוח יותר מאשר נהיגה על ידי בן אדם. בסופו של דבר הוא אמור לשחרר את הנהגים מבזבוז הזמן של עמידה בפקקים ונהיגה ארוכה, ואת הנוסעים לעסוק בענייניהם.
כדי לעשות זאת ללא תקלות ותוך "קבלת החלטות" נבונה בתוך שברירי שניות במקרה של אירועי דרך שונים, הרכב האוטונומי מצויד בחיישנים שמסייעים לו "לקרוא" שלטים, צמתים, מבנים וכלי רכב אחרים על הכביש וגם לנבא את התנהגותם (מהירות נסיעה, פניות, ועוד). על פי המתכננים הרכב האוטונומי עתיד להפחית את שיעור תאונות הדרכים ביחס למכונית רגילה.
מובילאיי
המורכבות של מדידות אלה ויכולתן להתמודד עם תרחישים שונים, עד הבאתן לכלל שלמות שתבטיח נהיגה בטוחה, רציפה ויעילה אומרת כי ייקח עוד זמן עד שהתחבורה העולמית תהפוך לאוטונומית במלואה. מסיבה זו החליטה מובילאיי לנקוט גישה שונה מחברות אחרות שמפתחות רכב אוטונומי – והיא התמקדה בפיתוח אמצעים שונים שיחדיו יביאו את הרכב לדרגת בטיחות כמה שיותר גבוהה. היות שהרכב האוטונומי נשען על בינה מלאכותית, מובילאיי פיתחה משגוח דטרמיניסטי שאמור לשלוט על כך שהבינה המלאכותית לא תשדר לרכב אותות שגויים.
בנוסף, היא פיתחה מערכות שונות המשתלבות יחדיו כדי להבטיח את בטיחות הנסיעה: מערכת של מספר רב של מצלמות 360 מעלות המשולבת במערכות מכ"ם, חיישני לייזר וחיישנים אולטרה-סוניים (על-קוליים) למדידת מרחקים. זאת לצד טכנולוגיה לניהול ניווט המבוססת על בינה מלאכותית. כבר ב-2017 פיתחה החברה מודל תוכנה מתמטי לבטיחות רכבים אוטונומיים שמבטיח כי אלה לא יגרמו לתאונות עם רכבים אחרים בכביש או יפגעו בהולכי רגל.
במקום לשרוף סכומי עתק כפי שעושות רבות ממתחרותיה בלי שיהיו להן רווחים, מובילאיי היא חברה רווחית מאז 2014, עם הכנסות של כ-1.5 מיליארד דולר ורווח של כ-110 מיליון דולר. ובניגוד למתחרה הגדולה ביותר שלה, ויימו של גוגל, שייצרה רכב אוטונומי מא' ואת ת' – מובילאיי בחרה בדרך של שותפויות, כשהיא מוכרת לשותפיה את כל המערכות שפיתחה והם אלה שבונים את הרכב. בין היתר חתמה מובילאיי הסכמי שותפות עם יצרניות רכב כמו ב.מ.ו, טסלה, ניסאן, פולקסוואגן, פורד, ג'ילי, ניאו, קאדילק, ועוד שברכביהן הטמיעה את פיתוחיה.
מוצריה מותקנים במכוניות חדשות בזמן הייצור, וכיום יש לחברה הסכמים עם חברות יוצרות ביקוש ועם יצרני פלטפורמות רכב שמבטיחים לה הכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד 2028 – היחידה מבין כל השחקניות במגרש זה עם צפי הכנסות שכזה. על פי הצפי של החברה, ב-2023 ינועו על הכבישים כ-200 רכבים אוטונומיים עם מערכות שלה, ומספרן יגדל לעשרות אלפים על פי התחזית בסוף 2025.
mobileye careers
עם מובילות עולמית שכזו, ועם חזון שכזה וצפי הכנסות שכזה, אין פלא שהביקוש לקריירות במובילאיי הוא גדול מאוד. כיום מעסיקה החברה 3,200 עובדים ברחבי העולם – בניו יורק, שנגחאי, טוקיו ודיסלדורף – ובארבעת מרכזיה בישראל, שהעיקרי בהם נמצא בירושלים. אלגוריתמים רבים זרמו במעבדותיה מאז נוסדה ב-1999 ע"י הפרופ' למדעי המחשב באוניברסיטה העברית, אמנון שעשוע, חתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2023). מאז שמעה יצא למרחקים, והחזון של שעשוע הדביק רבים וטובים.
לא סתם מי שמתעניין במציאת קריירה במובילאיי ונכנס לאתר החברה – יפגוש קודם כל את השאלה הזו: Are you driven by vision?. "במובילאיי," ממשיך ופונה שעשוע למחפשי המשרות בחברה, "תתמודדו עם אחת הבעיות הגדולות והקשות ביותר הניצבות בפני העולם כיום, פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות – המייצרות ניידות בטוחה ויעילה לכל אדם. לשם כך אנו מפתחים אלגוריתמים מתקדמים, תוכנה וחומרה מתקדמות, יוצרים את מערכת מחשוב הענן הטובה ביותר, ועוד הרבה-הרבה יותר.
"במובילאיי תהיה לכם ההזדמנות לעבוד עם המהנדסים המובילים בתחום, תתמודדו עם אתגרים שבקושי יכולתם להעלות בדעתכם קודם לכן, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. והיות שאנו מובילים את הקדמה בנהיגה אוטונומית, השמיים הם גבול למה שאתם יכולים לעשות וללמוד איתנו, תוך שתהיה לכם השפעה ממשית בכל העולם. במובילאיי אנחנו לא הולכים בדרך הקלה, אלא בדרך הטובה ביותר, ולכן אנחנו מחפשים את האנשים המעולים ביותר."
העובדה שמובילאיי מבטיחה לעובדיה תנאי עבודה והתפתחות אישית ומקצועית מהמעלה הראשונה – הגיעה לאוזניהם של רבים וטובים שמתדפקים על דלתותיה. התנסות מעשית עם מיטב המוחות, סדנאות מקצועיות, שיתופי פעולה, משכורות מעולות ותנאי עבודה יוצאי דופן, כולל חדרי כושר, הפקת אירועים משפחתיים וימי הולדת, הסעות לעבודה, תמיכה בסטודנטים והתחשבות בצורכיהם במהלך תקופות המבחנים (שבוע עבודה מקוצר מאוד ומתן מלגות), ואפילו הפעלות למשפחה ולילדים בזמן החופשות – כל אלה יוצרים תחושת משפחתיות של סטארט-אפ, באווירה דינמית ונעימה, למרות שמדובר בחברה מבוססת היטב.
בנוסף, עובדי החברה משולבים בצוותי המו"פ של מובילאיי, תוך מתן אפשרות לעובד להתמקד גם בפרויקטים משלו ופיתוח אלגוריתמים שלו. וכל זאת – תוך שילוב הלימוד ביישומים "בעולם האמיתי".
אז אם גם אתם רוצים ליהנות מהמשכורות המשתלמות במיוחד של מובילאיי, mobileye careers מציעה לכם שלל אפשרויות. בחרו משרה מועדפת – והגישו מועמדות עוד היום לפני כולם כדי להגדיל את סיכוייכם להתקבל ולהתחיל לעבוד במקום חלומי, במשרה חלומית, עם עתיד חלומי.
משרות רבות נוספות בתחום ההייטק בארץ ובעולם ניתן למצוא ב https://expoint.co


מוגש מטעם EXPOINT