אותם האומנים הותירו חותם גדול, הן על קהל המאזינים והן על האומנים העכשוויים, אשר רואים בהם השראה ממשית לשיריהם כיום. מבין כל אותם האומנים, ישנם 5 אמנים ישראלים על זמניים, שעזרו לעצב את המוזיקה בישראל, שלחלקם עדיין ביקוש רב כיום לכרטיסים להופעות. את קולם עדיין ניתן לשמוע בתחנות הרדיו השונות, הקלאסיקות שלהם עוד מתנגנות בבתיהם של אנשים וכבר מזמן הם הפכו לעוגן וסמל לשירה ישראלית טובה.
שלמה ארצי – מלך כל הזמנים
תגידו מה שתגידו, שלמה ארצי הוא הזמר הלאומי של מדינת ישראל. מדובר באחד מהאומנים העל זמניים, המצליחים והאהובים ביותר בישראל, כבר מזה כחמישה עשורים. בין שיריו המפורסמים ניתן למצוא את "מלך העולם", "שניים" ועוד רבים. ההופעות שלו הן שילוב של קסם, נוסטלגיה, רומנטיקה והתרפקות, כאלו שחובבי מוזיקה חייבים לנכוח בהן לפחות פעם אחת. גם אחרי חמישה עשורים של קריירה מצליחה, שלמה ארצי עדיין מצליח להפתיע ולחדש מעת לעת, כאשר בכל הופעה מוסיף טאצ' ייחודי אחר. גם כשהקהל גדוש ומלא, הוא עדיין מצליח ליצור תחושה של אינטימיות נוגעת. גם היום יש לשלמה ארצי הופעות בתדירות גבוהה, מצפון ועד דרום, מקיסריה ועד לעיר הבירה ירושלים. כי הביקוש לאהבה לא מסתיים אף פעם. מיותר לציין כי הכרטיסים להופעות שלו אוזלים במהירות, אז כדאי להזמין בהקדם.
1 צפייה בגלריה
שלמה ארצי בהופעה
שלמה ארצי בהופעה
שלמה ארצי – מלך כל הזמנים
(צילום: מרגלית פלדמן טולדו)
זוהר ארגוב – מלך הזמר המזרחי
אין ספק שזוהר ארגוב הוא דמות שתיזכר לעוד שנים רבות. למרות עברו המפוקפק והידיעות הסותרות שהתקבלו בנוגע לזהותו ולמעשיו, מעמדו כמלך הזמר המזרחי של כל הזמנים עומד על כנו. גם היום, כמה עשורים לאחר מותו, אנשים עדיין מאזינים לשירים שלו בשקיקה, תוך גילוי בקיאות בכל המילים. אומנים עכשוויים מבצעים חידושים לשיריו, ואנשים עוד חוזרים לדבר עליו מעת לעת. לזוהר ארגוב השפעה נרחבת על המוזיקה העכשווית בישראל, כאשר רבים מנסים להתחקות אחר המנעד הייחודי והקול העמוק והנוגע שלו.
חיים משה
שיריו של חיים משה נחשבים לקלאסיקות ישראליות מובהקות, כשבין שיריו יש את השלאגר "נשבע" שהפך ללהיט בחתונות, בדרך לחופה ובטקסי השבעה. שיריו של חיים משה מייצגים במידה רבה תחושה של בית, אותנטיות ומשפחה. אנשים רבים גדלו על המוזיקה שלו בשנים מוקדמות יותר. גם הוא מזוהה עם ז'אנר המוזיקה המזרחית בישראל, ולמרות שמעולם לא הוכתר כ'מלך' או 'כוכב', עדיין יש לו מעמד נשגב בתחום.
עופרה חזה
בדומה לזוהר ארגוב, גם עופרה חזה הייתה ונותרה אגדה לאחר מותה. גוון קולה הייחודי השפיע רבות על הזמר הישראלי והנשי בפרט, כאשר היא נתנה ייצוג מרשים למול הזמרים הגברים שנחשבו למובילים בתעשייה. שיריה מתנגנים עד היום בטקסים ובמעמדים מרגשים כאלו ואחרים, ודמותה האותנטית והמרשימה לא נשכחה לעולם.
אריק איינשטיין
אריק איינשטיין הוא הייצוג הקלאסי של השירה הישראלית היפה. בקולו הענוג והעדין הוא שר על ארץ ישראל, על אהבות ישנות ועל נושאים נרחבים שמפיחים בנו זיקה נוסטלגית למדינת ישראל בראשית ימיה. שיריו עוד מתנגנים בתחנות הרדיו השונות ובבתים, וילדים עדיין גדלים על המוזיקה שלו.