הכירי את מכללת מעיינות בירושלים הפועלת מטעם האוניברסיטה הפתוחה ומציעה מבחר מסלולי לימוד עם קרוסים מצוינים בתחומי הרפואה המשלימה וברפואה הקונבנציונלית. תוכניות הלימוד במכללה תוכננו בקפידה תוך שימת דגש רב על פרקטיקום במסגרת שיתופי פעולה פורים עם גופים מקצועיים שונים. כל תכנית לימודים נוצרה על מנת להקנות לכן את מרב הכלים והידע לחיים ולעיסוקן, ולהכשיר אתכן באופן הטוב להשתלב בעבודה בתחום עם סיום הלימודים.
תחומי לימודים ברפואה משלימה
ישנם נושאי לימוד מגוונים וקורסים רבים מבחינת לימודי רפואה משלימה , וכל אחת תוכל לבחור לעצמה מה מתאים לה באופן אישי.

1 צפייה בגלריה
רפואה משלימה
רפואה משלימה
רפואה משלימה
(צילום: Freepik)

אז מה הם תחומי הלימוד העיקריים והמבוקשים ביותר?
לימודי רפואה סינית - לימודים המציעים שילוב בין פרקטיקות רפואיות בהתבסס על חמשת היסודות, אנרגיית הצ'י והבנה מעמיקה של גוף האדם על תפקידי כל איבריו.
לימודי נטורופתיה – לימודים אלו מתבססים על שילוב השימוש בכוח הריפוי הפנימי יחד עם שימוש בכוחות הטבע – הצמחים והאוויר המאזנים את גופנו ומביאים אותו למצב בריא.
לימודי פסיכותרפיה הוליסטית – לימודים אלו מתרכזים ברפואת הנפש, תוך הבנת מכלול של כלים טיפוליים קונבנציונאליים בשילוב טכניקות ושיטות הוליסטיות לתהליכי טיפול נפשי, רגשי והתנהגותי.
לימודי הרבליסט קליני - זהו מסלול לימודים מרתק שעיקרו חקירה ולמידה של רפואת הצמחים המודרנית, המבוססת על מחקרים פיטוכימיים, פרמקולוגיים וקליניים עדכניים.
לימודי ייעוץ מקצועי לאורח חיים בריא – במסלול זה לומדים על שינוי הרגלי תזונה, במסגרת תהליך ליווי טיפולי אישי, מקצועי ותומך, המאפשר ליצור שינוי אמיתי שיתמשך גם בטווח הארוך.
מקצועות הטיפול במגע – קורסים פופולאריים כגון רפלקסולוגיה, טווינא ועיסוי רפואי. הטיפול במגע ידוע ככלי מדהים,פורץ דרך ומשמעותי לטיפול בגוף ובנפש. אפשר לאבחן מצב בריאותי דרך כפות הרגלים, להרגיש את המתח בגוף דרך צוואר תפוס וכן על זה הדרך הלימודים הינם מעמיקים ומובנים בצורה ברורה ומעשית תוך טיפול עצמי וכן התמחות בקליניקת המכללה.
קורסי טיפולי גוף - נפש – קורסים אלו מתמקדים בטיפול ברמת האבחון וכן ברמה המעשית עם קשת רחבה של כלים תרפויטיים שונים.
קסם הנטורופתיה
בין שלל התחומים הקיימים בתחום לימודי רפואה משלימה, ישנם מספר מסלולים פופולאריים ונפוצים ביותר וביניהם המסלול ללימודי נטורופתיה.
תחום זה מתאים מאוד לנשים המתעניינות בתהליך עבודה וטיפול פרקטי יותר, ובלימודים מעשיים, שכן החלק המעשי במסלול זה הנו אינטגרלי בהכשרה המקצועית.
אז מה זה בעצם תטורופתיה?, ובכן, הנטורופתיה מספקת לנו תשובות חכמות לשאלות רבות הנוגעות לתזונה שלנו. שלא כמו בלימודי תזונה רגילים כפי שנלמדים באוניברסיטאות, במכללת מעיינות התלמידות רוכשות ידע נרחב ועשיר בנטורופתיה לצד ניסיון פרקטי וסל של כלים יישומיים. מסלול זה אף נותן דגש רב לחיבור גוף-נפש, שכן על הנטורופתיה, קיים קשר ישיר בין הצד הפיזיולוגי לבין הצד הנפשי של האדם.
במסגרת תהליך הטיפול הנטורופתי, המטופל מקבל אבחון מדוקדק של מצבו, וכן את כל הכלים שעליו לבצע כדי ליצור שינוי תזונתי מועיל, במקביל לתהליך ריפוי נפשי, המתקשר לאכילה רגשית, לשמנת יתר, בולמיה או להפרעות אכילה אחרות. עם טיפול נטורופתי מותאם אישית המטופל יוכל לחולל שינוי משמעותי בבריאותו, בהרגשתו ובאיכות החיים שלו, ולשמור על הרגלי תזונה טובים ונכונים למשך שנים קדימה.
לימודי רפואה משלימה במכללת מעיינות - לפרטים חייגו 077-8045874



מוגש מטעם מעיינות