באזורים דרומיים, כדוגמת – חופי דרום אוסטרליה, ודרום מערב שלה, ספרד, צ'ילה, צרפת, דרום אפריקה, איטליה, האזור המערבי של קליפורניה, טורקיה, מדינת ישראל, וכיוצא בזאת. מקומות אלו בעלי מכנה משותף של עונת קיץ מתמשכת יבשה, חורף קצר ורטוב, ובעיקר ימים שטופי שמש, עם קרינה רבה של יו וי. באופן טבעי, האדמות באזורים אלו מקשות על צמיחה של הגינות, מרובות באבן גיר וסלעיות, וחפות בחומרים מזינים, ובשל זאת רמת הבסיסיות ניכרת. הגינות שמטפחים במקומות הללו לרוב מבוצעות בקשיים מרובים, ששיא פריחתן מתחדש רק בתום בוא הגשמים. כל הצמחייה מגיבה למזג האוויר המתון, ושיא פריחתה הוא בחודשי החורף ובראשית עונת האביב, בעוד הקרקע לחה. יש שיעדיפו ללכת על התהליך של עיצוב גינות עם אנשי מקצוע מומחים. בפרט נוכח העובדה שהאקלים באזורנו, במדינת ישראל הקטנה, אינו מלבב, בלשון המעטה, במרבית מימות השנה. ויש שיעדיפו לפנות לבעלי מקצוע, ולפטור את עצמם "מעונשו של זה". כך או כך, לא משנה מה ההחלטה הסופית שלכם, במאמר זה נדון אודות השאלה - איך לעצב גינה ים-תיכונית?
2 צפייה בגלריה
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
(צילום: אלעד ורדי)
איך לעצב גינה ים תיכונית? פריסה כוללנית עיצוב גינות נתחיל באמירה, כי לא קיים סגנון אחד חד משמעי של גינה ים תיכונית, אבל קיימים אלמנטים עיצוביים למכביר, אשר חולקים את אותו מכנה משותף עם כל הגנים, שתוכננו כיאה מראש. יש גנים מסורתיים, כמו גם פורמליים. הם רוויים בסמליות, וניכרת בהם התזכורת לשטיחים פרסיים. אותם גנים מחייבים איפוק מרבי ומשמעת רבה, כאשר הצמחים בגינה שכזאת הם מוגבלים. יש שמעדיפים מתווה שאינו רשמי, מתוקף היותו שלו יותר, ובנוי עם מנעד רב של ביולוגיה רבה יותר. כמו גם עם המון מקומות ושבילים שנסתרים מעין המתבונן, קרי – ילדים קטנים או ציפורים. גינה פרודוקטיבית מושכת ברובד המעניין של עצי הפרי ועשבי תיבול שבה, שמהולים עם צמחי נוי. וזאת על מנת לספק לגינה אווירה של שפע וערב רב. החזות הרשמית של גינה כזאת מדומה לגינות שהווייטנאמיים, היוונים והאיטלקים עשו בזמנו באוסטרליה לפני המון שנים.
איך לעצב גינה ים תיכונית? השימוש באבן מקומית בבואנו לדון בשאלה - איך לעצב גינה ים-תיכונית? נקדים ונאמר – יש לעשות שימוש עם אבן מקומית. ולמה בדיוק התכוון המשורר בדבריו? ובכן, בצורה המסורתית של הדברים, בגינות ים תיכוניות נהוג לעשות שימוש עם אבן מקומית. וזאת בשביל הריצוף והקירות, שכה מוסיפים לחינניות של הגינה הים תיכונית. קשה להשיג אבנים מקומיות, ואם כבר משיגים, הדבר כרוך בהוצאה כספית ניכרת. אך יש להבין, כי השימוש בחומר טבעי, כגון – חצץ ועץ ממוחזר, משלימים כמו כפפה ליד את הגינה הים תיכונית. כדי לשפר את הנראות של גינה שכזאת, כדאי להשתמש בכדים או בעציצים מטרקוטה, הם מעניקים לגינה ניחוח ים תיכוני, ומראה של פריחה מלבב. מציאת דרך ססגונית מקורה בשילוב של פסיפס, אשר מציגה אלמנט ויזואלי, בעוד הגינה בעלת קמעה של פרחים בפריחה.
2 צפייה בגלריה
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
אלעד ורדי, מתכנן ומעצב גינות
(צילום: אלעד ורדי)
איך לעצב גינה ים תיכונית? כך תבחרו את הצמחים השאלה שמעניינת רבים וטובים - איך לעצב גינה ים-תיכונית? נענית מהמקום של – באופן הזה תבחרו צמחים לגינה הים תיכונית. מרבית הצמחים, העצים או השיחים, שפורחים באופן הרב שנתי, מקורם במקומות שזהים ביותר לאקלים הים תיכוני של מדינת ישראל. מדובר בצמחים שאוגרים די והותר לחות, על מנת לשלוח גבעולים בפריחה שמיתמרים אל על בשלהי עונת הקיץ, בעוד שהעלים מגיחים אחר כך, או שצמחים כדוגמת הרקפת פורחים רק בעונת הסתיו, בתנאי האקלים שלנו. הדרך הנכונה לעצב גינה ים תיכונית מתחילה ונגמרת בבחירת השתילים / הזרעים הנכונים. משהאקלים אינו מסייע לפריחה מיטבית במרבית עונות השנה, יש לגשת לאיש מקצוע, מומחה בעניין, ולברר אצלו איזה שתילים רב עונתיים יש לו להציע לכם.
איך לעצב גינה ים תיכונית? בחירה נכונה של אלמנטים דקורטיביים כדי לדעת - איך לעצב גינה ים-תיכונית? יש להבין, כי הדבר מותנה בבחירה נכונה של אלמנטים דקורטיביים. אלמנטים אשר יבצעו סינרגיה עם הגינה הים תיכונית. יש מספר אלמנטים נפוצים. כמו למשל – הצבת תאורה שמוסיפה נופך רומנטי לגינה. כגון – נורת לד צבעונית דקורטיבית, או לחלופין עששית, וכיוצא בזה. כמו כן, אפשר לרצף בהשראה של כפריות מחוספסת, בשילוב של אבני מדרך מעוצבות באופן טבעי, או שלבחור בחלוקי נחל ססגוניים. בנוסף לכך, אפשר להוסיף המון פינות ישיבה, להציב סוככים עם ענפי טיפוס, ומתחת להם להעמיד ריהוט מעץ, בעל קריצה לנראות הכפרית, או אפילו ריהוט בסטייל חוף קז'ואל. יתרה מזאת, ניתן להוסיף טרקוטה או כד חרס, עם צמחים, או חפים מצמחים, שישתלשלו מתחתם. ועוד עצה מעשית – ניתן להוסיף אלמנטים של מים, כידוע למים יש הרבה סגולות. אפשר להציב מזרקות או גיגיות של בריכה עם דגי נוי, וכיוצא בכך.
איך לעצב גינה ים תיכונית? הזזת המים ואם כבר במים עסקינן, אז לשאלה החשובה - איך לעצב גינה ים-תיכונית? נוסיף, כי המים, כמו מים, יכולים להוסיף אפקט של קירור ודרמה לגינה הים התיכונית, בעודם מופצים מתוך מזרקה. וניתן להשיג אפקט של מים שקטים יותר, מתוך בריכות שמשתקף מהן הוד וריענון לנפש ולרוח. כאשר יש רוחות באוויר, בעונת החורף, רחש המים הנעים עשוי להפיץ קולות פכפוך נעימים לאוזן. כמו שתמיד ממליצים, שבשביל שפע ושגשוג עסקי, כדאי להוסיף למקום העבודה אקווריום עם דג, כי מים הם סמל לשפע, כך בדיוק, על אותו הרעיון, יש לשלב מים בגינה, ולייחל לטוב...