מנהל עסק נמצא במרכז כשהוא אמור לשלוט בכל המתרחש מול כל אחד מהגורמים, לוודא שהוא מקבל את המגיע לו, למשל התשלום המגיע לו מלקוח עבור מוצר או שירות ובמקביל גם לתת לגורמים אחרים את המגיע להם, הן מבחינה בירוקרטית, כפי שנדרש מול רשות המיסים או גורמים ממשלתיים אחרים והן מול ספקים המספקים לו שירותים כאלה ואחרים. התנהלות זו מרתיעה רבים מלפתוח עסק בשל החשש שלא יתנהלו באופן מספיק מסודר, יאבדו את השליטה ולא יהיו עם הידיים על ההגה כפי שנדרש. היום ישנו מגוון כלים איך להתנהל בצורה מסודרת, כאשר חשוב שכל אחד העומד לפתוח עסק ידע קודם כל למה בדיוק הוא נכנס ומה מצפה לו.
ידע והיכרות עם השוק הם כוח
אם אתם חושבים על פתיחת עסק בתחום כלשהו, חשוב קודם כל להכיר היטב את השוק ולדעת מול מה אתם עומדים. כדאי לדעת מיהם הלקוחות הפוטנציאליים ואיך נעשית ההתנהלות מולם. הדבר יכול להיות שונה כאשר רוב הלקוחות הם פרטיים לעומת מצב בו רוב הלקוחות הם חברות. כדאי להכיר את המאפיינים של הלקוחות והאופן בו נעשית רכישה בענף ובסוג העסק: האם בעיקר באופן פיזי או שעסקאות רבות נעשות ברכישות אונליין. חשוב לקחת בחשבון נושאים נוספים הנגזרים מכך, למשל האם העסק צריך להתנהל במקום מסוים, אם כן, האם זהו מקום הנדרש לקבלת לקוחות ועבודה משרדית כמו במשרד עורכי דין למשל, האם נעשה גם ייצור הדורש את כל התנאים לכך, האם ישנו היבט בראותי ונדרשים אישורים כמו בעסקי מזון והרשימה עוד ארוכה. את כל אלה על בעל העסק ללמוד היטב עוד לפני שהוא עושה את הצעדים הראשונים.
ממה מתחילים בהתנהלות מול הרשויות?
התנהלות מול הרשויות נראית לרבים תיק (ולא סתם כאשר ניגשים לרשויות מדובר על פתיחת תיק...) אך כאשר מגיעים מוכנים גם לכך הדברים הם פשוטים הרבה יותר. היום גם אין צורך לגשת פיזית למשרדי רשות המיסים או ביטוח לאומי, את הכל ניתן לעשות בצורה מקוונת מהבית או המשרד שלכם. פתיחת התיקים מתחילה במע"מ שם תינתן הגדרה לעסק או לכם כעוסקים מבחינת החובה שלכם לשלם מע"מ. עבור רבים פתיחת עוסק פטור היא מובנת מאליה כאשר זהו עסק מתחיל שעדיין אין ממש מושג לגבי הכנסותיו ומן הסתם הן צפויות להיות נמוכות בתחילת הדרך. אז לא תמיד הדבר מומלץ וגם לא תמיד הוא אפשרי. ישנם תחומים בהם תוגדרו מיידית בתור עוסק מורשה בשל תחום העסק, בעיקר מקצועות חופשיים כמו אדריכלים, שמאים, טכנאים וטכנאי שיניים, מהנדסים, בעלי גן פרטי ועוד. זוכרים את הלמידה על השוק שלכם ועל הלקוחות עליה המלצנו קודם? גם כאן יש לכך חשיבות. בהתנהלות מול חברות או לפחות עוסקים מורשים אתם יודעים שגם אם תגבו מחיר הכולל מע"מ הלקוחות יקבלו על כך החזר במע"מ התשומות שלהם ולכן זהו עניין טכני בלבד. בהתנהלות מול לקוחות פרטיים הם לא יקבלו החזר כזה, מה שהופך אתכם ליקרים יותר עבורם. מעבר לפתיחת תיק במע"מ תפתחו תיק גם במס הכנסה לו תצטרכו לדווח מדי שנה על הכנסות העסק הן בתור עוסקים פטורים והן בתור עוסקים מורשים. הגורם האחרון הוא ביטוח לאומי.
פלטפורמה שהיא ארגז כלים שלם לבעלי עסקים: הדרך להתנהל בצורה חכמה ויעילה
מכירים את תיבת כלי העבודה המכילה כל כלי עבודה אפשרי איתה מסתובבים בעלי מקצוע רבים העוסקים בתחום טכני כלשהו: אינסטלטורים, חשמלאים וכו'? תיבת כלי עבודה זו היא ארגז הכלים שלהם במלוא מובן המילה. ממש כפי שישנה תיבת כלי עבודה פיזית עם מגוון כלי עבודה לכל סיטואציה וצורך, כל יש גם לכם כמנהלי עסק אפשרות להתקין ארגז כלים כזה: תוכנה המעניקה לכם את כל הכלים הנדרשים לניהול עסק בצורה יעילה ומאפשרת לכם להיות בשליטה מול כל הגורמים הרלוונטיים: לקוחות, ספקים, רשויות ובכלל להיות עם היד על הדופק לגבי מצב העסק בכל רגע נתון. תוכנה כזו נותנת לכם קודם כל שירותים בסיסיים, כאשר מרבית החברות המציעות תוכנות אלה גובות כסף גם על השירותים הבסיסיים כמו הוצאת חשבוניות וקבלות. ישנן חברות המציעות שירותים יומיומיים אלה בחינם. לצד זאת ניתן בתשלום לבצע מגוון רחב של פעולות מתקדמות יותר, החל מהוצאת חשבונית מחזורית דרך פתיחת עוסק מורשה או פטור בתחילת הדרך, הפקת תלושי שכר כשיש לכם עובדים, מערכת סליקה שהיא כלי בסיסי לעבודה נוחה עם לקוחות ועוד. ניתן אפילו לקבל הנהלת חשבונות מלאה תוך ביצוע הדברים ע"י צוות החברה שהוא מנוסה בתחומו ובפיקוח משרד רו"ח ותיק.
חברת YPAY מציעה את ארגז הכלים השלם לכל בעל עסק בכל שלב, החל מעסקים מתחילים ועד התנהלות שוטפת. תוכנת YPAY מציעה מגוון כלים בחינם כמו הוצאת חשבוניות וקבלות לצד כלים מתקדמים בתשלום כמו מערכת סליקה, הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה ועוד ועד הנהלת חשבונות מלאה והכל באונליין. מוזמנים ליצור קשר דרך המייל [email protected]
מוגש מטעם: YPAY