טעות ראשונה: עריכת ביטוח לא מתאים
לא מעט אנשים מבטחים את עצמם בביטוח שאינו מתאים. יש להתאים את הביטוח באופן ספציפי לצרכים האישיים, לשגרת החיים, לסוג הרכב, לשווי הרכב, ולפרמטרים נוספים אחרים. ככל שהביטוח יהיה מתאים יותר כך המבוטח ישלם את הסכום הנדרש, עבור הכיסויים שרלוונטיים לו, ולא מעבר לכך.
טעות שנייה: מעבר בין ביטוח לביטוח ללא בדיקה
אנו חיים בעידן שבו קל מאוד לעבור בין בתי עסק שונים. בקליק אחד ניתן לעבור בין רשתות כבלים, חברת סלולר ואפילו בנקים. גם בתחום ביטוח לרכב ניתן לבצע מעבר בקליק, כלומר באופן דיגיטלי, גם לפני שתמה תקופת הביטוח הנוכחית של הרכב שלכם. לא מעט אנשים בוחרים לעבור לביטוח אחר, בלי שהם בודקים היטב מהו הכיסוי שיש להם ומהו הכיסוי במסגרת הביטוח שהם שוקלים לעבור אליו. לא עוברים ביטוח בין החברה לחברה מבלי שבודקים היטב מה הביטוח החדש כולל. הצעת מחיר מפתה, עלולה לעלות ביוקר ובעוגמת נפש עתידית.

1 צפייה בגלריה
ביטוח רכב
ביטוח רכב
ביטוח רכב
(צילום: PEXELS)

טעות שלישית: ביטוח רכבים חדשים ללא כיסוי "חדש תמורת ישן"
הרבה אנשים לא יודעים שניתן לרכוש ביטוח הכולל כיסוי שנקרא: "חדש תחת ישן" שמפצה על ירידת המחיר החדה שנגרמת לאחר שרוכשים רכב חדש, לרוב עד שנה לאחר רכישת הרכב החדש. רק חלק מחברות הביטוח מציעות את הכיסוי המדובר. אם קניתם רכב חדש חשוב שתדעו שמדובר על כיסוי חשוב שיאפשר לכם לקבל פיצוי גבוה יותר מחברת הביטוח במקרה של גניבה או טוטאל לוס ("אבדן גמור”).
טעות רביעית: לא קוראים את כל תנאי הפוליסה
טעות נפוצה מאוד בכל הנוגע לביטוחי רכב היא שאנשים לא קוראים את כל התנאים של הפוליסה. לדוגמה, חשוב להבין מהי השתתפות עצמית ומהו גובה ההשתתפות העצמית בפוליסה. אנשים נוטים לבדוק אילו כיסויים מציע כל ביטוח, אך לא בודקים את סעיף ההשתתפות העצמית. זכרו כי לא פעם תקבלו הצעת מחיר מפתה על ביטוח רכב, אך אם תקראו את כל התנאים תגלו שההשתתפות העצמית גבוהה מאוד, ולכן המחיר הזה לא באמת ישתלם לכם ברגע האמת.

ט.ל.ח.
כתבה זו מובאת להרחבת הדעת וכשירות לציבור בלבד. אין באמור בכתבה זאת משום המלצה לרכישת ביטוח ו/או ייעוץ בתחום הביטוח ו/או משום תחליף לביצוע הבירור המקדמי הנדרש לפני עריכת ביטוח ע"י הנהג ו/או המבוטח. לפני רכישת ביטוח, לרבות ביטוח רכב, על הנהג ו/או המבוטח לבצע בירור מקדמי של צרכיו ו/או התייעץ עם גורם מקצועי מטעמו. ווישור ביטוח אינה לוקחת אחריות על המלצותיה בכתבה זו, ככל ומדובר בהמלצות, ואין בכתבה זו משום תחליף לביצוע כלל הפעולות המקדמיות הנדרשות כאמור ע"י הנהג ו/או המובטח, ואין בכתבה זו משום תחליף לשיקול הדעת המלא של הנהג ו/או המובטח בעת עריכת הביטוח.

מוגש מטעם: we-sure