כל בית בישראל חווה הפסקת חשמל ארוכה לפחות 3 פעמים בשנה, זאת לפי נתוני חברת החשמל. לרוב, הפסקות החשמל נגרמות עקב תיקונים (הפסקת חשמל ידועה מראש) או בגלל תנאי מזג אוויר קיצוניים. כיום, כל בניין חדש מחזיק ברשותו גנרטור מושתק כדי להבטיח רוגע לכל דיירי הבניין. גנרטור מושתק הוא למעשה גם מתאים לבילוי ופנאי וגם נחשב לקוח הגנה ראשון מפני בעיות חשמל.

3 צפייה בגלריה
גנרטור
גנרטור
גנרטור
(באדיבות מרכז הסאונד)

(ראה כאן מבצעי גנרטורים מושתקים מהיבואן)
"קנה את הגנרטור הקטן ביותר שיענה על הצרכים שלך" זאת אמר מהנדס בדיקות של דוחות צרכנים. "זה ימזער את כמות הדלק בכל הפעלה שלך". יש המון דגמים של גנרטורים, החל מאלו שמתאימים לפנאי ובילוי ונכנסים לתא המטען ברכב ולרוב יעלו מעל 1,000 שקלים. ומצד שני יש את הדגמים שיכולים לדאוג לחשמל עבור בניין שלם, המחיר שלהם עולה כמה עשרות אלפי שקלים. בחירת גנרטור מושתק יכולה להיות מרתיעה אם לא עושים את זה נכון.

3 צפייה בגלריה
גנרטור
גנרטור
גנרטור
(באדיבות מרכז הסאונד)

איך לבחור את הדגם הנכון?

כדי לבחור את הדגם הנכון, תחילה צריך להבין למה את צריך גנרטור בכלל? אם אתה חווה הפסקות חשמל תכופות וארוכות הגנרטורים שיש לקחת בחשבון הם: גנרטור מושתק נייד, גנרטור מושתק ביתי. כמובן, בתוך אלו יש דגמים ספציפיים שיתאימו לכם. אבל בכללי, לשני הסוגים יש מספיק אנרגיה כדי להחזיק בית ממוצע בישראל. הדגמים מתחברים ישירות ללוח מפסק החשמל של הבית שלכם, ומאפשר לכם לשלוט ולהפעיל מכשירים כמו מזגן, חימום, מחשבים וכו'... חשוב לציין, בישראל הבעיה של הפסקות חשמל פחות נפוצה מאשר ארה"ב, אבל אם מדובר על בית מגורים בו מתגוררים דיירים מבוגרים, ובזמן הפסקת חשמל הם לא יוכלו להשתמש במעלית… חשוב שיהיה להם אופציה נוספת.
לטיול יצאנו
סיבת הרכישה הנפוצה ביותר בקרב גנרטורים מושתקים ולא מושתקים היא לצורך פנאי, כאלה אנחנו הישראלים, מחפשים נוחות. אם אתם חובבי נופים, ואוהבים לישון בטבע, אולי כדאי שתביאו אתכם גנרטור קטן. הגנרטור יכול לספק לכם תאורה, הטענה של המכשירים הניידים, מוזיקה ופנאי. גנרטור המתאים לפנאי צריך להיות נייד, עם אפשרות הפעלה של לפחות 6 שעות או יותר. כיום, כמעט ולא תראו מטיילים משתמשים בגנרטור רגיל, אלא בגנרטור מושתק. הגנרטור המושתק הופך את החוויה של הטיול להרבה יותר טבעית ונוחה. גנרטור מושתק הוא בדרך כלל יהיה בעל 54 דציבלים. לצורך ההשוואה, 54 דציבלים זו עוצמת רעש שכמעט זהה לשיחה רגילה בין שני מכרים.

3 צפייה בגלריה
גנרטור
גנרטור
גנרטור
(באדיבות מרכז הסאונד)

סיבה למסיבה
שמעתם פעם על מסיבת טבע? סביר להניח שכן. מה עושים אותם מפיקי אירועי טבע כשאין להם מקור חשמל זמין? איך הם מחברים את כל המגברים שלהם, מיקסרים, מערכת הגברה חזקה, תאורה, מיזוג? בשביל זה יש לנו את הגנרטורים. אם אתם מפיקי אירועים עליכם לדעת לבחור את הגנרטור בחוכמה. האפשרות שלכם היא לרכוש גנרטור עוצמתי אחד או מספר גנרטורים פחות עוצמתיים. יש לקחת בחשבון שבחירת גנרטור מושתק היא המושכלת יותר כדי להבטיח לאורחים שלכם שקט בזמן הבילוי. לא רק עבור מסיבות טבע צריך גנרטור מושתק, אלא גם עבור טקסים חיצוניים, ואפילו טקסים שפשוט לא קרובים למקור חשמל. הרבה יותר פשוט לשכור או לרכוש גנרטור מאשר להעביר כבל מאריך בין כל האורחים.
נוחות
המטרה העיקרית של הגנרטור הוא לאפשר לכם להמשיך כרגיל בזמנים בהם אין לכם חשמל - נוחות. ולכן, עליכם לבחור גנרטור בהתאם. זאת אומרת, בחירת גנרטור מושתק היא נחשבת היום כבר לחובה, כמעט ולא תראו אנשים שבוחרים בגנרטור הרגיל. אין פער משמעותי במחיר והשקט לאוזניים שווה כל שקל. אם אתם מתכוונים להתנייד עם הגנרטור המושתק ממקום למקום בתדירות גבוהה, עליכם לקחת בחשבון את גודל המוצר, האם הוא נכנס לרכב? מה המשקל של המוצר? צריך שני אנשים כדי לסחוב את הגנרטור או מספיק אחד? אל תחששו, היום יש פתרונות להכל. גם אם הגנרטור המושתק שבחרתם הוא כבד, עדיין תוכלו לקבל עם הגנרטור טרולי המחובר לגנרטור, ידיות אחיזה נוחות ואפשרויות שונות שיבטיחו את הנוחות המקסימלית שלכם.
צריכת דלק
ההוצאה הכבדה ביותר היא כמובן עבור המוצר עצמו, ייתכן והגנרטור המושתק יעלה לכם כמה אלפי שקלים, ואפילו כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בייעוד של המוצר. אבל מה עם ההוצאה השוטפת? עליה אנחנו פחות מסתכלים, בדיוק כמו ברכב. בחירת דגם צריכה להיות מותנת גם בצריכת הדלק של הגנרטור המושתק, ואופן הטיפול בו. ייתכן ותראו גנרטור שמתאים לכם, והוא לא כל כך יקר, אך עם זאת האחזקה שלו מאוד יקרה. בחרו בגנרטורים מושתקים חסכוניים בדלק, כך גם תשמרו על איכות הסביבה וגם על הכסף שלכם.
מנגנון התחלה
רכשו גנרטור מושתק עם מנגנוני התחלה חשמליים ומשיכה. הקפידו לקנות גנרטור שתוכלו להפעיל אותו בלחיצת כפתור, עם זאת, לפעמים סוללת הגנרטור מתה באופן לא צפוי, כך שתצטרך מכונה עם אפשרות של הפעלה במשיכה (כמו מכסחת דשא). כמובן, מומלץ להשתמש רק באפשרות של הפעלה דרך הכפתור כדי לא ליצור בלאי בכבל המשיכה.
לסיכום
בחירת גנרטור מושתק מותנת הרבה מאוד פרמטרים. עליכם לדעת בדיוק מה הייעוד שלכם מהמוצר, מה המקור בו חסר חשמל? האם זה עבור שני אנשים, או עבור בניין שלם? לאחר שהבנו מה הצורך העיקרי שלנו מהגנרטור המושתק, הגיע הזמן לכוון את הבחירה ליותר ספציפית. האם אנחנו רוצים רוצים מכשיר נייד? איך אנחנו מתכוונים לסחוב את הגנרטור המושתק ממקום למקום? והאם אנחנו רוצים בכלל גנרטור מושתק? לכל השאלות האלה יש תשובה אינדיבידואלית. בחרו בגנרטור אמין, ממקום אמין, חסכוני וידידותי לסביבה.