אם רוצים לשפר את איכות החיים, צריך להתחיל ממרחב המחיה שלנו, הבית או הדירה בה אנחנו מתגוררים. איך עושים את זה נכון?

עיצוב משנה חיים

עיצוב הבית משפיע על הנראות שלו וגורם לנו לתחושות נעימות, לסיפוק ולשיפור באיכות החיים. כשמתרגלים לחיות בבית שעם השנים צובר בלאי או נראה מיושן, קשה לחשוב ששינוי קטן יכול לעשות תהפוכות בנפשנו. קחו לדוגמה מצב בו עוברים לדירה חדשה מה שגורם להתלהבות, לשמחה ולציפייה. כך גם עיצוב בית. שיפוץ הוא הזדמנות טובה לכך ולכן יש לקחת את כל הפרמטרים בהם ניתן לשנות משהו ולגרום לשמחת חיים מחודשת ולנוחות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

הכל מתחיל בריצוף

כאשר מחליטים לעשות ריצוף פנים בבית חשוב לדעת שלא חייבים להוציא את המרצפות הישנות ולגרום לאבק וללכלוך רב. מספיק לבחור אריחי קרמיקה מסוגננים ולבצע הדבקה על האריחים הקיימים. המרצפות האיכותיות ביותר הן גרניט פורצלן כיוון שהן גדולות ומרחיבות את חלל הבית. בחירת אריחים בהירים מוסיפה גם היא להגדלת החללים. לאחר התקנתן אין צורך בפוליש והן קלות לניקוי ולתחזוקה. אפשרות נוספת היא לעשות שימוש בריצוף שיש טבעי כמו טראצו שמעניק לבית אווירה נעימה וביתית. גם מרצפות אלו קלות לניקוי, אינן סופגות כתמים ואינן מאבדות מהברק שלהן לאורך שנים. שימוש בקרמיקה עם טקסטורות וגוונים שונים יכולה לעשות שינוי גם באזורים אחרים בבית.

חיפויים לקירות

בין אם בחרתם לעשות שינוי באמצעות חיפוי קירות פנים או חיפוי קירות חוץ, השימוש בקרמיקה יעניק להם מראה חינני ודקורטיבי. חשוב שחיפוי במרפסת או בגינה יהיה עמיד לרטיבות, לתנאי מזג האוויר ולכתמי עובש ופטריות. החומרים המתאימים לסוג חיפוי כזה הם: אבן טבעית, שיש, עץ מלא וכמובן קרמיקה. כבר במהלך תכנון השיפוץ צריך להחליט מה החיפוי הרצוי, כמה מטר ולקבל הצעות מחיר. אם רוצים לחפות הכל מחדש צריכים לבדוק אם זה אפשרי מבחינת התשתיות. לפיכך יש לבחור בחיפוי איכותי שיגן על המבנה מבחוץ אך גם יהיה בעל מראה עיצובי. לקרמיקה יש רמת ספיגה נמוכה ולכן היא נחשבת לחומר עמיד גם בתוך הבית וגם מחוצה לו.
עיצוב חדרי אמבטיה בקרמיקה
מטבח וחדר האמבטיה הם החדרים שאם עושים בהם שינוי הוא משליך על איכות החיים שלנו. כאשר משדרגים את חדר האמבטיה מומלץ להחליף כלים סניטריים כמו אסלות וכיורים לעיצוב חדשני יותר. הטרנד האחרון הוא כיורים מעוצבים צפים על ארונות אמבט תלויים ואסלות נסתרות. הם מאוד פרקטיים ומאפשרים את ניקוי הרצפה באופן יסודי. יש לקחת בחשבון גם אביזרי אמבטיה מעוצבים כמו מוטות פינוק המעניקים לנו את המקלחת המושלמת, מקלחונים דקורטיביים, אמבטיות מעוצבות, ברזים חדישים ותוספות כמו מדרגה המצופה קרמיקה, נישה לסבון הבנויה בתוך הקרמיקה ועוד.
בקרו באתר החברה: www.barami.co.il