ראשית יש לענות על השאלה האם בכלל אפשרי לקדם את האתר בשיטת עשה זאת בעצמך או לא והתשובה היא בהחלט כן. אך האם זה כדאי? או שמה כדאי יותר לשלם למקדם אתרים מקצועי או חברת קידום אתרים שתעשה זאת עבורכם? תשובה מושכלת תקבלו בסוף המאמר.
אז אחרי שביצעתם רכישת דומיין וחבילת אחסון בשרת ובניתם אתר לעסק שלכם, בין אם בעצמכם ובין אם באמצעות בונה אתרים או סטודיו לעיצוב אתרים כזה או אחר, עומדת בפניכם השאלה הבאה: איך לעזאזל מביאים תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר על מנת שיחשפו אליכם ואל המוצרים והשרותים שלכם ואולי אף יקנו מכם. אחת השיטות העוצמתיות ביותר, אך גם האיטיות ביותר, היא קידום אתרים אורגני בגוגל. אין ספק שלטווח ארוך מדובר בשיטה היעילה והזולה ביותר אם מדובר במיתוג אך אם יש לכם נניח אירוע מסוים שחייבים לפרסם מהר או מבצע מטורף המבוסס על אירוע מסוים – פרסום ממומן יתאים יותר למטרה זאת.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

איך תוכלו לקדם את האתר בשיטת עשה זאת בעצמך?

אתם תוכלו די בקלות לבצע מחקר מילות מפתח על התחום שלכם בעזרת ההשלמה האוטומטית של גוגל. גם אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה עכשיו – תוכלו ללמוד את זה מאוד מהר, אחרי הסבר קצרצר. לאחר מכן, בהתבסס על רשימת הביטויים שתשיגו מההשלמה האוטומטית של גוגל תוכלו לייצר אין סוף תכנים רלוונטיים לאתר שלכם. וכל מאמר כזה יקדם את האתר שלכם בגוגל על עוד ועוד ביטויים חדשים. וכאן יש לכם יתרון מטורף על כל אחד אחר בעולם שינסה לכתוב תכנים לאתר שלכם כיוון שאתם מכירים את העסק שלכם ואת תחום העיסוק שלכם הרבה יותר טוב מכל אחד אחר בעולם. גם אם לדעתכם הכתיבה שלכם לא ברמה הכי גבוהה בעולם, גם אם יש לכם שגיאות כתיב והקלדה מדי פעם (למי אין?), גם במקרה כזה עדיין הכי טוב והכי בריא שמי שיכתוב לכם את התכנים לאתר זה אתם בעצמכם.

מה לא תוכלו לעשות בעצמכם?

אדם שלמד קידום אתרים במסגרת קורס קידום אתרים איכותי ומעמיק ולאחר מכן החל לעבוד בתחום כמקדם אתרים מקצועי וצבר וותק וניסיון בתחום, יוכל סביר להניח לעשות הרבה יותר מבחינה מקצועית. למשל הוא יוכל לאתר תקלות באתר, כאלה שאדם רגיל לא יוכל לראות בעין אך הן יגרמו לגוגל לא לקדם לכם את האתר שלכם, או למשל כל הקשור לבניית קישורים נכנסים לאתר שלכם מאתרים אחרים ברשת. אגב, כל הקשור לנושא הקישורים, נחשב מבחינת גוגל לתחום האפור ובנייה מאסיבית מדי של קישורים לאותו הביטוי ולדף הבית של האתר שלכם אף עלולה לגרום לעונש מצד גוגל, מה שיגרום לאתר שלכם להיעלם מתוצאות החיפוש של גוגל בביטוי הנחשק.

לסיכום:

אם תחליטו לקדם את האתר בעצמכם, אתם תחסכו המון כסף שאותו לא תצטרכו לשלם למקדם אתרים מקצועי. קחו בחשבון אבל שזה יקח לכם לא מעט זמן. על מנת להגיע לתוצאות טובות יחסית מהר, יש לכתוב ולהעלות לפחות מאמר אחד או 2 ביום לאתר שלכם. זה צריך להיות חלק משגרת היום שלכם. אם תעשו פחות – תראו את התוצאות לאט יותר.
לעומת זאת, אם תלכו למקדם אתרים מקצועי והגון, תצטרכו להיפרד מלא מעט כסף, התכנים שלו יהיו ברמה הרבה יותר נמוכה מהתכנים שאתם תכתבו אבל הוא יוכל לזרז את תהליך הקידום בקישורים נכנסים והוא גם יאתר לכם את התקלות המעצבנות באתר שלא רואים בעין אבל כאלה שמפריעות מאוד לגוגל.
המלצה חמה:
אם תחליטו לקחת מקדם אתרים מקצועי, מומלץ לחפש בגוגל את הביטוי "כך תבדקו אם מקדמים לכם את האתר" ולהיכנס למאמר המומלץ באתר best-seo.
ואם תחליטו לקדם את האתר בעצמכם, מומלץ לחפש בגוגל את הביטוי "קידום אתרים עשה זאת בעצמך" וגם הפעם להיכנס לאתר best-seo למדריך המעולה של לאון דייטש שמופיע שם.
שיהיה לכם בהצלחה!