כיום ישנה אפשרות מהירה ופשוטה לבדוק האם גם אתם זכאים להחזרי מס מכל סיבה שהיא על ידי הצגת מספר תעודת זהות בלבד. אך בכל זאת, רבים בוחרים שלא לבדוק את מצבם בשל החשש להתמודדות עם הליך בירוקרטי ארוך ומייגע. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי הליך החזר מס רשות המסים הינו הליך פשוט למדי שלא יצריך מכם יותר מכמה דקות ומספר מצומצם של טפסים. ניתן להשלים את ההליך כולו ללא צורך ביציאה מהבית דרך האינטרנט, כך שגם התורים הארוכים במשרדים הממשלתיים נחסכו לכם. כל שנותר לכם זה להקיש את מספר תעודת הזהות שלכם ולבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס בגין הפרשים מיסוי שנוכו שלא לצורך. אך עוד קודם לכן, חשוב להבין את שיטת החישוב בעזרתה רשות המיסים יודעת כמה אחוזים לנכות מהמשכורת החודשית שלכם. ראשית, יש להקדים ולומר כי אחוזי המס שינוכו מהמשכורת שלכם מחושבים לפי סך ההכנסה השנתית. אנשים רבים סבורים כי ניכויי המס מחושבים לפי גובה המשכורת החודשית שלהם בשל העובדה הפשוטה כי הם רואים הורדות מס מידי חודש בתלוש השכר.
כך מחשבים את אחוזי המס שינוכו מהמשכורת שלכם אך הסיבה לכך שניכויי המס אכן יורדים מידי חודש היא בשביל למנוע הורדות גדולות ומשמעותיות שעלולות להכביד על משקי בית רבים בסוף השנה. אם כך, כיצד מחשבים את גובה המיסים שצריכים לנכות בחודשי השנה? הרי סך ההכנסה השנתית עדיין לא ידועה. כבר מהמשכורת הראשונה בתחילת השנה מנוכים אחוזי מס בלתי מבוטלים מתלוש המשכורת, כיצד באמת מחשבים את גובה הניכוי אם סך ההכנסה השנתית לא ידועה? התשובה היא הערכה מושכלת. רשות המיסים מעריכה את סך ההכנסות השנתיות של כל עובד בהתאם להכנסותיו החודשיות ועל סמך הערכה זו מחשבת את אחוזי המס שצריכים לרדת ממשכורתו. לדוגמה אדם שמרוויח 10,000 שקלים מידי חודש, ניתן להניח שהכנסתו השנתית תהיה 120,000 שקלים שהם 10,000 שקלים כפול 12 חודשי עבודה בשנה. אך מה קורה אם אותו אדם נפצע במהלך השנה ועבד רק עשרה חודשים? מה אם משכורתו עברה שינויים וכעת הוא מרוויח 8,000 שקלים מידי חודש? אולי הוא התחיל לעבוד בעבודה נוספת כהשלמת הכנסה? כלל השינויים הללו עלולים ליצור פערי מס שיכולים להגיע לכדי אלפי ואף עשרות אלפי שקלים במרוצת השנים. החזר מס רשות המסים נועד בדיוק עבור המקרים הללו.
1 צפייה בגלריה
החזרי מס - זכותך!
החזרי מס - זכותך!
החזרי מס - זכותך!
(צילום: FREEPIK)
הכירו את הסיבות השכיחות ביותר בגינן נוצרים פערי מס אז מהם המקרים השכיחים ביותר בגינם נוצרים פערי מס שמזכים עובדים רבים בהליך החזר מס רשות המסים? ראשית, כל שינוי שחל מכל סיבה שהיא במשכורתו החודשית של העובד, עלולה ליצור פערי מס שיזכו אותו בהליך החזר מס רשות המסים, כפי שצויין לעיל. שנית, יציאה לחופשת לידה אף היא גורמת לא אחת לפערי מס משמעותיים שיזכו נשים רבות בהליך החזר מס רשות המסים. שלישית, ישנם לא מעט אנשים שמקבלים קצבאות או זכאים להטבות מס בשל מגורים באזורים שמזכים את כל הגרים בהם בהטבות מס. לא אחת קורה שאחוזי המס אכן מחושבים היטב בהתאם למשכורתם של האנשים הללו, אך ההטבות שלהם אינן מחושבות, מה שיוצר פערי מס שיכולים לזכות את העובדים באלפי שקלים במסגרת הליך החזר מס רשות המסים.
גם עצמאים זכאים להחזרי מס - הכירו את הגורמים לפערי מס בקרב עצמאים חשוב להדגיש כי גם לעצמאים ישנה אפשרות להגיש בקשת החזר מס רשות המסים במידה והם סבורים כי נוכו אחוזי מס גבוהים מידי מהכנסתם. הסיבות השכיחות ביותר בגינן עצמאים זכאים להחזרי מס הם: פערים בין סך ההכנסה השנתית בפועל לבין סך ההכנסה השנתית המשוערת, הטבות מס שונות, הכרה בהוצאות לבית העסק, הכרה בהשתלמויות מקצועיות, הכרה בכלל טיפולי רכב (יש להבחין בין רכב שמשמש בעיקר לצורכי בית העסק לבין רכב שמשמש בעיקר לצרכים פרטיים) ועוד. אז בין אם אתם עצמאים ובין אם אתם שכירים, חשוב שתכירו את הליך בקשת החזר מס רשות המסים שמזכה עובדים רבים באלפי שקלים ולעיתים אף יותר. החזרי מס זכותך עוסקים בתחום מזה שנים ארוכות במקצועיות רבה בשילוב סוללת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכדי לסייע ללקוחות רבים לקבל את מלוא החזרי המס שמגיעים להם. חשוב לדעת כי החזרי מס לשכירים המלצות אינם מסתכמים רק בהפרשי תשלומים אלא גם בחוסר מתן מחוא ההטבות המגיעות לכל עובד. כלומר, גם אם ניכו לכם את אחוזי המס המדוייקים שצריכים לנכות על סמך ההכנסה השנתית, במידה ולא הכירו בכל ההטבות המגיעות לכם, לרבות הטבות מס בגין מגורים, הכרה בהוצאות עסקיות או מתן קצבאות שונות, תוכלו להיות זכאים להליך החזר מס רשות המסים, קרא עוד.
הטבות מס - גורם נוסף שיכול לזכות אתכם בהחזרי מס כיום יש לא מעט החזרי מס לשכירים המלצות שיוכלו לסייע לכם להתמודד עם כל הליך בקשת החזר מס רשות המסים על הצד הטוב ביותר. כפי שציינו לעיל, כיום כבר אין צורך להתמודד עם בירוקרטיה מדינית ארוכה ומייגעת, להמתין שעות ארוכות בתורים בלתי נגמרים או למלא מספר רב של טפסים במטרה להגיש בקשה למתן החזר מס רשות המסים. בעזרת החזרי מס זכותך, תוכלו לקבל שירות מלא אשר יאפשר לכם לקבל כל שקל שמגיע לכם חזרה לחשבון הבנק הפרטי. חשוב להדגיש ולומר כי כל החזרי המס שמגיעים לכם יועברו באופן ישיר לחשבון הבנק הפרטי שלכם עד כשנתיים מתום התהליך. החזרי מס זכותך יודעים לקדם את תשלום ההחזרים עבור לקוחותיהם כך שניתן יהיה לראות זיכוי בחשבון תוך מספר חודשים ספורים, ולעיתים אף פחות מכך. מעבר לקידום זיכוי החשבון שלכם, החזרי מס זכותך כוללים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיודעים בדיוק כמה מיסים שילמתם שלא לצורך, כמה הטבות נגרעו מכם ומה סך ההחזרים שתקבלו בצירוף הריביות וההצמדות הקיימות על פערי מס.
החזרי המס בצירוף ריבית שנתית בגובה 4% רבים לא יודעים זאת אך פערי המס מוחזרים בצירוף ריבית של 4% מידי שנה. חשבון הבנק שלכם יזוכה בסכום גבוה יותר מההפרש בין המיסים שאתם צריכים לשלם לבין המיסים ששילמתם בפועל. נקודה נוספת שחשוב להכיר היא אפשרות לדרוש החזר מס רשות המסים עד שש שנים אחורה מתום שנת המס בה חלה הטעות. כלומר, במידה וגיליתם שחלה טעות בתשלומי המס שלכם לפני שבע שנים, כבר לא תוכלו לקבל את החזרי המס שמגיעים לכם. לכן, אל לכם להסס, בדקו בעזרת תעודת הזהות האם אתם אכן זכאים להחזרי מס מרשות המסים והשלימו את הליך הבקשה תוך מספר דקות ומילוי מספר טפסים פשוטים. בין כלל הטפסים שתידרשו למלא ישנם טפסי 106, 101, 1301(לעצמאים) והצגת אישור שחשבון הבנק המופיע לרשות המיסים הוא אכן חשבון הבנק שלכם. קרא עוד.