רבים נוטים להקטין בחשיבות הביקור אצל השיננית ורואים בו בגדר המלצה בלבד. חבל שכך.
לטיפולי שיננית, גם לאלו ביננו ששומרים על אורח חיים בריא ומקפידים על היגיינה דנטלית , חשיבות מכרעת בשמירה על בריאות והיגיינת הפה ומניעת התפתחות של בעיות כמו מחלות חניכיים, עששת ,הצטברות אבנית, ריח פה רע וסימפטומים אחרים של בריאות חלל הפה.
שיננית הוא מקצוע פרא -רפואי בתחום רפואת השיניים העוסק בהיגיינת הפה ובטיפול מונע. הימנעות מטיפולי שיננית, או דחיה שלה משמעותן הזנחה של בריאות חלל הפה והגברת הסיכון למחלות ונזקים שיצריכו בעתיד טיפולים כואבים ויקרים משמעותית.

תפקידי השיננית

1. הסרת אבנית וניקוי משקעים אחרים מהשיניים
אבנית זוהי שכבה של בקטריות שנוצרת מזרחן, קלציום ומלח שנצמדות לשיניים ומושפעות בעיקר מרמת הPH ברוק. התופעות שמביאה האבנית היא של מראה אסתטי לא נעים, ריחות לא נעימים מהפה, דימום בצחצוח שיניים ובמקרים אחרים להתפתחות מחלות/ דלקות חניכיים ועששת.
את האבנית ניתן להסיר רק באמצעות מכשור מיוחד המבוצע על ידי שיננית ולא ניתן להסירו באמצעות צחצוח שיניים. לאנשים עם שיניים לא ישרות , צרכני קפאין ולמעשנים כבדים יש נטייה להצטברות מהירה יותר של אבנית, לכן לאלו מומלץ ביקור אחת ל 3 חודשים אצל שיננית. מומלץ להתייעץ עם השיננית שלך לגבי תכיפות הביקורים הרצויה בהתאם למצב השיניים והפה שלך.
2. ביקורת והדרכה מקצועית
השיננית היא איש המקצוע הדנטלי הראשון שבוחן את חלל הפה שלך, וזה שיצא לו לבחון אותו בעקביות. לפיכך, לשיננית תפקיד מפתח באיתור בעיות כרוניות הדורשות התייחסות של איש מקצוע כמו רופא שיניים או פריודנט.
יתרה מכך, השיננית יכולה לאתר הרגלים לא נכונים כמו הרגלי צחצוח בעייתיים, שימוש לא נכון בחוט דנטלי וכו ולהדריך אותך על מנת לקנות לך הרגלים שיעזרו לך לשמר את בריאות חלל הפה שלך כמה שניתן
3. טיפול אסתטי
הסרת כתמים חומים– עישון סיגריות ושתייה מרובה של קפה / תה הם הגורמים העיקריים להופעת כתמים חומים על השן. את הכתמים לא ניתן להסיר בצחצוח של מספר פעמים ביום אלא רק על ידי ביקור אצל שיננית שבאמצעות המשחות והמכשור הנדרש ניתן יהיה להסירם.
4. טיפול מונע לדלקות ולמחלות חניכיים
גנטיקה ומערכת חיסונית המשפיעים על יכולת הרקמות להתגונן מפני חיידקים וכן אנשים בעלי הרכב רוק בסיסי יינטו יותר לפתח דלקות ומחלות חניכיים. הקפדה על ביקורים סדירים אצל שיננית , אחת לשלושה חודשים/ חצי שנה בהתאם לצורך, תעזור במקרה של דלקת ראשונית ותמנע נזק חמור יותר. במקרה וקיימת דלקת וישנה הזנחה של המטופל, עלולה להיווצר נסיגת חניכיים, שיכולה לגרום לכך שהשיניים יאבדו מהאחיזה שלהן, יתנדנדו ואף ינשרו. אובדן שיניים עלול להביא לתזוזת שיניים קיימות ולשינוי מבנה קשת השיניים.
במקרה של השתלת שיניים, דלקת חניכיים עלולה להביא למצב של חוסר עצם שלתוכה יהיה ניתן להחדיר את השתלים.
אל תזניחו את הבריאות שלכם. ביקור קצרצר במרפאתנו בירושלים, אחת למספר חודשים, יכול להיות בעל חשיבות מכרעת על בריאות חלל הפה שלכם, על המראה שלכם ועל הסיכוי לאיתור וטיפול מוקדם בבעיות דנטליות כרוניות.