פעולת לצורך קידום אתר הם מהפעולות הנפוצות ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי ומטרתה: להוביל את האתר המקודם לראש תוצאות החיפוש בגוגל, כאשר הביקושים, מצד כל בעלי האתרים האפשריים, להופיע בדף התוצאות הראשון בגוגל (תחת מילות החיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו של האתר), הובילו לסוג של "אינפלציה" במספר נותני השירות בתחום הקידום. כפועל יוצא מכך, הפעולה הראשונה בה תדרשו לנקוט על מנת להוביל בבטחה את אתרכם לראש תוצאות החיפוש היא: בחירה נכונה של חברת הקידום. כיצד עושים זאת נכון? להלן מספר טיפים מעשיים בדרך לשם...

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: אקסטרה דיגיטל)

1. ניסיון מוכח - בחירה נכונה של חברת הקידום חייבת להיות מבוססת בראש ובראשונה על ניסיונה המקצועי שבא לידי ביטוי בהיקף שנות פעילותה בענף השיווק הדיגיטלי בכלל ותחום קידום האתרים בפרט. בדומה לכל תחום מקצועי אחר, אנו ממליצים לכם לבחור בחברות המנוסות ביותר ולא להפקיד את נושא הקידום בידי אילו המעוניינים "להתגלח" על חשבונכם.
2. תוצאות קידום מוכחות - בדיקה יזומה בגוגל בנוגע למיקומם של האתרים אותם מקדמת חברת הקידום, תאפשר לכם להיחשף למיקומם המדויק בתוצאות החיפוש, ובכך, תוכלו להבטיח לעצמכם בחירה נכונה בחברת קידום אשר תוביל גם אתכם למיקומים הטובים ביותר במהלך העבודה עימה. כמו כן, מומלץ ליזום קשר ישיר עם בעלי האתרים המקודמים על ידי החברה ולקבל מהם חוות דעת בנוגע לשביעות רצונם מאופן פעילותה של החברה.
3. היקף שירותי הקידום המוצעים לכם על ידי החברה - קידום אתרים בגוגל מיושם באמצעות שתי שיטות קידום עיקריות, האחת ידועה בשם קידום ממומן (PPC) והשנייה מייחסת לפעולות קידום אורגני (SEO). בשני המקרים, נדרשת עבודת צוות הכרוכה במגוון רחב של שירותים מקצועיים המיושמים על ידי חברת הקידום. כפועל יוצא מכך, חשוב לבדוק מהו היקף השירותים המוצעים לכם על ידי חברת הקידום ואת המענה המקצועי המוצע לכם לצרכי קיומם של תרחישי קידום כאלו ואחרים במסגרת העבודה המשותפת.
4. שיטות עבודה מוכחות BY THE BOOK - חברות קידום שונות עושות שימוש בשיטות קידום שונות על מנת להוביל את האתרים אותם הם מקדמים לראש תוצאות החיפוש בגוגל. יחד עם זאת, חשוב לציין שחלק מנותני השירות עושים זאת בשיטת קידום פסולה הידועה בשם: קידום שחור שאומנם יכולה לספק לכם תוצאות קידום מרשימות תוך פרק זמן קצר יחסית, אך באותה נשימה עלולה לגרום לכך שהאתר המקודם יורחק ממנוע החיפוש של גוגל לתקופת זמן לא מוגבלת. אז במקום לקחת סיכונים אנו מציעים לכם ללכת על בטוח ולבחור אך ורק בחברות קידום מקצועיות ומנוסות הפועלות בהתאם לכל ההנחיות המפורשות של גוגל, ובכך תוכלו להבטיח לעצמכם פעולת קידום נכונה שתוצאותיה נשמרות לאורך זמן.
5. ליווי אישי ושקיפות מלאה - חברות קידום מנוסות ומקצועיות מעמידות לרשותכם מנהל פרויקט מטעמן שכל מטרתו שכל מטרתו לספק לכם שקיפות מלאה בנוגע להתקדמות תהליכי העבודה. מנהל הפרויקט מחויב להצלחת התהליך ולכן הקשר הרציף עימו יאשפר לכם ליהנות משקיפות מלאה בנוגע להתקדמות התהליך וכל זאת מבלי להסתיר מעיניכם דו"חות פעילות הממחישים יותר מכל את אופן התקדמות התהליך.
6. תכנית קידום סדורה ותכליתית – קידום אתרים, הינו תהליך עבודה מורכב ומתמשך המיושם באמצעות מספר רב של פעולות המיושמות לאורך דרך, ולכן, כל חברת קידום מובילה בתחומה תציג בפניכם תכנית עבודה סדורה המורכבת בין היתר ממספר יעדים שונים לאורך הדרך. חברות קידום הנמנעות מלהציג בפניכם תכנית עבודה סדורה ותכליתית בתחילת הדרך, אינן ראויות לאמונכם ולכספכם.
7. TO GOOD TO BE TRUE - התרחקו כמו מ-אש מחברות קידום ונותני שירות המתחייבים בפניכם לתוצאות קידום מהירות ו/או מכאלו המאפשרים לכם ליהנות מהליך קידום במחירים נמוכים בהרבה ממחירי השוק. במקרים אלו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם נותני שירות חסרי ניסיון מעשי ומוכח בתחום הקידום. פעולת הקידום מחייבת מקצועיות לאורך כל הדרך בהתאם לתחרות המאפיינת את תחום עיסוקו הרלוונטי של אתרכם, ולכן, אנשי מקצוע מנוסים ואחראיים אינם ממהרים לצאת בהצהרות ולהתחייב בפניכם לדברים שהם אינם יודעים אם ניתן ליישם תוך פרק זמן כזה או אחר.
8. זמינות ונהלי עבודה משותפת - כפי שציינו לעיל, חברות קידום מנוסות ומקצועיות מאפשרות לכם ליהנות מתכנית עבודה סדורה ותכליתית במסגרתה נקבעת גם מסגרת העבודה מולכם ומוגדרים נהלי העבודה המשותפת. כאשר קיימת תכנית עבודה סדורה ותכליתית, אתם יכולים להיות בטוחים שמישהו מקצועי מטפל בעניינכם בכל רגע נתון ומאפשר לכם ליהנות מזמינות מרבית בכל הנוגע למתן עדכונים שוטפים בקצב התקדמותו.
לסיכום, רק תהליך בחירה קפדני של חברת קידום אתרים, במסגרתו מושם דגש על כל אחד מהעצות המופיעות לעיל, יאפשר גם לכם לשכור את שירותיה של חברת קידום מקצועית ומנוסה ולהבטיח לעצמכם הליך קידום שבסופו של דבר יוביל אתכם לתוצאות החיפוש הטובות ביותר!