על פי רונן מרדכי גרין או בשמו המוכר יותר מוטי גרין, קבוצות הרכישה לנכסים מסחריים תופסות תאוצה משמעותית בשנים האחרונות בעקבות קבוצות הרכישה המוכרות והגדולות בשוק בקרב הנדל"ן למגורים. אז אילו מאפיינים סובבים את קבוצות הרכישה? מהו הכוח העיקרי של השקעה בנכס מסחרי? מה נדרש ממשקיעי קבוצת רכישה לנכס מסחרי? והאם ההשקעה משתלמת? כל המידע מאת היזם רונן מרדכי גרין - מוטי גרין.
2 צפייה בגלריה
נוף הנדל"ן המסחרי בירושלים / רונן מרדכי גרין
נוף הנדל"ן המסחרי בירושלים / רונן מרדכי גרין
נוף הנדל"ן המסחרי בירושלים / רונן מרדכי גרין
(צילום: PIXABAY)
קבוצת רכישה לנכס מסחרי ולנכס למגורים קבוצת רכישה המבוצעת בהתאם לכללים והביטחונות יכולה להיות עסקת זהב, מספר משקיעים חוברים יחד כדי לרכוש קרקע או נכס לצורך העמדת כוח פיננסי גדול יותר מרכישה בודדת המצריך פחות הון עצמי ראשוני, ניקוי צדדים שלישיים ותשלומי מס ואגרות שונות וכן אפשרות לשינויים והתאמות בתכנון ובמפרטים השונים ללא צורך בתשלומים נוספים או ניפוח מחירים הנפוצים בקרב קבלנים רבים. חיסכון בעלויות וכוח כלכלי גדול יותר המעוגנים בהסכם קבוצתי משותף מהווים יתרון משמעותי, מאפשרים להוזיל עלויות ואף לממן עלויות נלוות נוספות לצורך בדיקת נכס או אזור מסוים. בשונה מנכס למגורים, רונן מרדכי גרין מסביר כי רכישת נדל"ן מסחרי מניב אינה כוללת בתוכה רק תשואות גבוהות יותר מנכס למגורים אלא גם לרוב כוללת רכישת נכס מסחרי בנוי וקיים ולא קרקע לבנייה. אל מול קבוצות הרכישה לנכס למגורים שרשמו הצלחות רבות בישראל והמשקיעים בהן גרפו רווחים נאים, ישנם סיפורים רבים על בעיות וכשלים בהתנהלות פרויקטים רבים בתחום קבוצות הרכישה שעיכבו או הפילו פרויקטים. בכל מצב של קבוצת רכישה לקרקע (מגורים או מסחרי), יש להתייעץ עם מומחים ולבדוק את היתרי הבנייה, זמינות הקרקע ומאפיינים נוספים שיקטינו באופן משמעותי את הסיכון. רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) על הכוח העיקרי של הנכס המסחרי
יזם הנדל"ן המסחרי-תיירותי, רונן מרדכי גרין, מציג את ההבדל העיקרי הטמון בקבוצת רכישה בנדל"ן מסחרי: "קבוצת רכישה לנכס מסחרי מתמקדת בנכסים קיימים ולכן הדגש העיקרי הוא על כוח פיננסי הגדול יותר, כזה המאפשר לרכוש נדל"ן מסחרי וככל שהכוח גדול יותר כך ההיצע המוגבל של הנכסים המסחריים מתרחב והאפשרויות בישראל ובעולם גדולות". לגבי התשואות רונן מרדכי גרין מוסיף: "השקעה בנכס מסחרי מורכבת יותר לאיתור, התמודדות ותפעול במקרה של ניהול הנכס בצורה אקטיבית. התשואות בנדל"ן למסחר גבוהות יותר מנדל"ן למגורים, אם מאתרים את הנכס הנכון בצורה מקצועית, יכולים לקבל תשואה כמעט כפולה בנכס מסחרי ובהשקעות גדולות כל אחוז הוא משמעותי".
2 צפייה בגלריה
היזם רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) נכנס לראשונה לאתר הבנייה של נכס מסחרי חדש בבעלות חברת ברקליס
היזם רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) נכנס לראשונה לאתר הבנייה של נכס מסחרי חדש בבעלות חברת ברקליס
היזם רונן מרדכי גרין (מוטי גרין) נכנס לראשונה לאתר הבנייה של נכס מסחרי חדש בבעלות חברת ברקליס
(צילום: יח"צ)
קבוצת רכישה לנדל"ן מסחרי דורשת מחקר מקיף יותר וייעוץ עם מומחים העידוד לגיבוש קבוצות רכישה בנדל"ן מסחרי מגיע מכיוון הקבוצות והחברות הגדולות המשקיעות בנדל"ן מסחרי מסוגים שונים שנה אחר שנה, גם בתקופת הקורונה. מאחורי ההצלחה של קבוצות הרכישה של הנדל"ן המסחרי מסתתרים פעמים רבות אנשים מקצועיים ורציניים, כאלו שלא חוששים להיכנס לפרויקטים גדולים, לבצע בדיקות מעמיקות ולהתייעץ עם מומחים כדי להגיע לנכס המניב ביותר שיוכלו למצוא. השקעה בנכס מסחרי מצריכה בדיקה אחר הנכס, בדיקת האזור, ההתחדשות והעירונית, גישת הממשל במדינה בה ממוקם הנכס, צפי פדיון, מיסוי ועלויות נוספות שצריך לקחת בחשבון בכל השקעה בנכס מסחרי. רונן מרדכי גרין מציין את ההבדל בין סוגי המשקיעים: "להיכנס לתוך קבוצת רכישה לנדל"ן למגורים למעשה כל אחד ואחת יכולים, מלבד הון ראשוני שגם הוא אמור להיות נמוך יותר מהממוצע למשקיע בודד, אין למעשה הגבלה על סוג המשקיע. משקיע בנדל"ן מסחרי לרוב יהיה נועז יותר, מקצועי, אנשי עסקים או בכירים בחברות שיודעים להסתכל כמה צעדים קדימה ולבחון השקעה בסוגי נכסי נדל"ן מסחרי מסוגים שונים".
הכתבה נכתבה ופורסמה על ידי מחלקת יחסי הציבור של חברת ניהול מוניטין – קידום ומיתוג באינטרנט.
פורסם לראשונה: 09:39, 21.03.21