אבו רבאח

והפינה הקסומה הפחות מוכרת שצמודה אליו

אבו רבאח הוא מקום מושלם לעצירה, פיקניק וטבילה צוננת במים. במקום רחבת עפר גדולה ועצי אקליפוטוס שמתחתם שפע של פינות ישיבה מוצלות בסמוך למים.
3 צפייה בגלריה
אבו ראבח
אבו ראבח
אבו רבאח
(צילום: שרון אוסקר)

ישנם מקומות בהם המים עמוקים מאוד, ולכן מומלץ להצטייד במצופים לילדים. הקרקעית במקום מעט בוצית ואנו ממליצים בחום להצטייד בנעלים להליכה במים.
במקום גם קיימת טחנת קמח שהייתה שייכת לשייח' אברהים אבו רבאח, ומכאן שם המקום, הטחנה הייתה פעילה עד שנת 1948 ובשנת 2003 שופץ ושוחזר המבנה. טחנת הקמח שבאבו רבאח הינה הגדולה ביותר מבין טחנות הקמח הפזורות לאורך הירקון.
איך מגיעים: ב-waze טחנת אבו רבאח, במידה והשער סגור יש להמשיך לנסוע לאחר צומת ירקון ולפנות בשביל העפר הסמוך למשתלה. המשיכו בדרך העפר עד שתגיעו לגשר ותחצו מתחתיו, ומשם תפנו שמאלה ותגיעו לאבו רבאח.
במידה ותמשיכו בשביל מאבו רבאח (מבלי להיכנס לחניה), תגיעו לנקודה קסומה נוספת לטבילה, בה יש מים עמוקים וחבלי טרזן לקפיצה מושלמת למים. שימו לב רק כי בנקודה זו המים עמוקים מאוד.

המפל הנסתר בשרונית


אז אומנם המקום כבר לא סודי ולא נסתר - אך ללא ספק שווה טבילה. במקום בריכת מים בצל עצי האקליפטוס ומפל שזורם בעליצות. בסמוך למקום שלל פינות מוצלות לישיבה ולהשתכשך במים.

3 צפייה בגלריה
המפל הנסתר בשרונית
המפל הנסתר בשרונית
המפל הנסתר בשרונית
(צילום: שלי גולדשמידט)

בעבר היה המקום באמת סודי ונסתר ורק מעטים ידעו אודותיו, אך כיום מגיעים למקום מטיילים מכל האזור ליהנות ולטבול במים - ובסופי שבוע המקום לרוב די עמוס.
מידע חשוב: ניתן לטבול ולרחוץ רק באזור העליון לפני המפל ובצמוד למפל. באזור התחתון של מפגש הנחלים יש מים המגיעים מנחל קנה והמים באזור זה מזוהמים.
איך מגיעים: ב-waze המפל הנסתר שרונית.

בית לאה


מכל המקומות עליהם המלצתי, אני מודה כי בית לאה הוא ללא ספק אחד האהובים עלי ועל ילדיי באזור מגוריי, ולא סתם אנו שבים למקום פעם אחר פעם.

3 צפייה בגלריה
בית לאה
בית לאה
בית לאה
(צילום: שלי גולדשמידט)

בית לאה הינה פינה קסומה שבעבר הייתה קצת פחות מוכרת, המושלמת לשכשוך וטבילה. במקום נחל זורם ומפלונים, אבל האטרקציה האהובה על הילדים היא ללא ספק נדנדת טרזן, ממנה הילדים וגם המבוגרים יכולים לקפוץ למים. במקום שלל פינות מוצלות בסמוך למים.
בכניסה לבית לאה קיים מבנה היסטורי מהמאה ה-19 המכונה גם בית הפרדס, ומתחת למבנה זה נמצאת נקודת הטבילה.
איך מגיעים: ב-waze בית לאה, שימו לב כי הדרך למקום היא דרך עפר משובשת שאיננה מתאימה לכלי רכב נמוכים.

רצוי לדעת


בכל המקומות המופיעים בכתבה אין פינות ישיבה מוסדרות לכן מומלץ בחום להצטייד במחצלת. כמו כן וכמו תמיד - אל תשכחו להביא עמכם שקיות לאיסוף אשפה, כדי שתשאירו במקום רק את טביעות כפות רגליכם.
למי שרוצה להמשיך ולטייל בסביבה, במרחק נסיעה קצר נמצאים כפר הבפטיסטים, מקורות הירקון ופארק אקולוגי הוד השרון.
ועד לפעם הבאה, כמו תמיד אנו ממליצים - צאו לטבע תנשמו, תטיילו. מבטיחה שזה יעשה לכם רק טוב!

ההמלצות הינם מטעם קהילת המטיילים "אל תבואו יהיה כייף". לעוד המלצות בארץ מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק, אינסטגרם ובאפלקציה החינמית של 'אל תבואו יהיה כיף'.