פותחים בקטנה: אחרי שהחגים מאחורינו mynet ירושלים עם שלל השקות לפנינו בתחום הקולינריה בעיר.

מעושנים ועל האש

'מיט קוטור'
מה חדש: מסעדת האוכל מהיר הבוטיקית והכשרה למהדרין, מציעה בשרים מעושנים, על האש ושווארמה דונר טורקית. בכל יום יהיו סלטים שונים, בהתאם למוצרים הכי טובים שיש באותו יום בשוק. המקום פועל בפורמט של ישיבה במקום, טייק אוויי ומשלוחים.
5 צפייה בגלריה
מנת הספיישל
מנת הספיישל
מנת הספיישל
(צילום: אסף קרלה)

מה נאכל שם: קבב הבית, סטייק פרגית, מרגז פיקנטי, מעורב ירושלמי וחזה עוף, כשהמנות מגיעות בפיתה/לאפה/באגט/מגש. מחירי הבשר זהים וההבדל בתמחור תלוי בצורת ההגשה - 42 שקל בפיתה, 48 שקל בלאפה או באגט ו־55 שקל במגש.
ותכירו גם את ספיישל קוטור - ׳אנטריקוט ארגנטינה׳ ומנת ׳נתח קצבים׳ 75/69/59 שקל בפיתה. מנות המיקס כוללות קבב ופרגית/מרגז וקבב, ומעורב קוטור (אנטריקוט, פרגית, סינטה וטחול). יש גם מיקס קוטור (אסאדו ודונר כבש), במחירים של 65/59/54 שקל. השווארמה במקום נעשית מבשר עגל וכבש יחד עם פיסטוקים בתיבול טורקי, מה ששומר על האותנטיות של המנה. ניתן לשלב סלטים כמעט עם כל מנות הבשר: חזה עוף/פרגית/שווארמה/מעורב ירושלמי ב־44 שקל.
איפה ומתי: קניון מלחה, בימים א׳-ה׳ בין השעות 22:30-10:00, בימי שישי עד שעה לפני שבת, ובמוצאי שבת שעה אחרי צאת השבת. משלוחים: תן ביס, וולט ומשלוחה.

בלב השוק

'טורקישוק'
מה חדש: על רקע התחממות היחסים עם טורקיה, יש הזדמנות לאכול בשוק מחנה יהודה את כל מה שיש לטורקים להציע ובגירסה כשרה למהדרין. כמו באיסטנבול, שם אוכל הרחוב הוא חלק בלתי נפרד מהבילוי היומי, ב'טורקישוק' מציעים לטעום מאוכל שמוכן בצורה המסורתית, כמו שווארמה דונר והלחמג'ון. אפילו המוזיקה שמושמעת במקום מותאמת לארץ המוצא של האוכל.
5 צפייה בגלריה
מנה מהתפריט של מסעדת טורקישוק'
מנה מהתפריט של מסעדת טורקישוק'
מנה מהתפריט של מסעדת טורקישוק'
(צילום: עוז אוחיון)

מה נאכל שם: יאפרח (עלי גפן ממולאים) 32 שקל, קובה נבלוסייה (קובה מטוגן במילוי בשר) ומתבלים 36 שקל, לחמג׳ון - לאפה ממולאת בשר טחון ונגיעות כבש 44 שקל. המנה הכי מזוהה עם הטורקים, שווארמה דונר, נעשית ב'טורקישוק' מבשר עגל וכבש 44 שקל. מנה מיוחדת נוספת היא ה'בפיד רמדאן' בלאפה, שהיא מעורב טורקי שמכיל פרגית, טחול, לבבות וכבש (49 שקל). השישקבב הוא מבשר כבש ומלווים אותו ירק שוק, סלט עגבניות ורוטב איסטנבול (44 שקל). במקום גם יש סלטים וכמובן קינוחים סטייל העיר העתיקה שלנו, עם נגיעות איסטנבול, כמו למשל לחמניות באן מטוגנות במילוי קרם חלווה ושוקולד, סיגר במילוי שוקולד ועוד.
איפה ומתי: שוק מחנה יהודה, השזיף 15, בימים א׳-ה׳ בין השעות 24:00-11:00, ובסופי שבוע השעה משתנה בהתאם לכניסת השבת ויציאתה. כשר למהדרין. הזמנות דרך וולט ותן ביס.

בשביל החלב

'חלבeat'
מה חדש: חלבית דנדשה בשוק מחנה יהודה שנקראת 'חלבeat’. בשונה מרוב המסעדות החלביות שמבוססות על המטבח האיטלקי, כאן יוצרים מגוון מנות מעדות ומדינות שונות, כמו הקאדה הכורדי, שקשוקה, בוקר של שוק ועוד.
מה נאכל שם: בגזרת ארוחות הבוקר יש כמה הפתעות נעימות ולא שגרתיות, כמו לחם מטוגן 44 שקל, ביצה בטורטייה 39 שקל והקאדה הכורדי שמלא פינוקים 43 שקל.
5 צפייה בגלריה
סלט בטטה
סלט בטטה
סלט בטטה
(צילום: טירן רובין)

בתפריט יש גם ארוחת בוקר ישראלית ושקשוקה, כאשר אפשר לשלב בין סלטים ירוק/בטטה ועוד (60-50 שקל). בגזרה האיטלקית יש פסטות/ניוקי/רביולי במחירים של 56/52/48 שקל. ניתן לבחור באחד מתוך סדרה של רטבים - פומודרו, אוליו אוליו, סלסה רוזה, קאצו אה פפה ועוד. המקום גם מחזיק בר יינות צנוע שמתאים לבילוי כיפי וקליל.
איפה ומתי: שוק מחנה יהודה, השזיף 9. א'-ד' מהשעה 07:30 עד 24:00 ובחמישי עד 01:00. בשישי עד שעתיים לפני כניסת שבת ובמוצ"ש שעה אחרי צאת השבת.
המקום בהכשר של רבנות ירושלים מהדרין.

עד הגג

OrienTop
מה חדש: אחד הגגות הכי יפים בעיר פותח את שעריו לקהל עם פתיחת הבר-מסעדה OrienTop של מלון האוריינט במושבה. המסעדה ממוקמת הבריכה, והנוף של ירושלים בכלל והעיר העתיקה בפרט משתלב עם התפריט שבנה שף המלון מישל נביט. "יצרנו תפריט שונה שהוא בעצם לא תפריט של מסעדה אלא יותר של בר-מסעדה", הוא מסביר השבוע. "רוב המנות מוגשות למרכז של שולחן הגשה, שרינג, והתפריט הוא יותר מזרח תיכון עם נגיעות של צרפת, טכניקות בישול כמו בישול ארוך בוואקום ('סו וויד'), תפריט מגוון וטעים ששווה להגיע בשבילו".
5 צפייה בגלריה
השף נביט
השף נביט
השף נביט
(צילום: אלכס קולומוסקי)

מה נאכל שם: תפריט מינימליסטי ויוקרתי - אפשר לפתוח עם אפריטיפים כמו קוויאר-אלכוהול, קרקרים ומטבלים הום מייד, או מנת לדר עגבניות לצד סלט דג ים. ה‘עיקריות’ כוללות מנת סלמון שרוף עם סלט ווקאמה 55 שקל, ספגטי טונה אדומה ברוטב פונזו 94 שקל, ראגו ברווז עם ארטישוק ירושלמי 85 שקל, אנטריקוט כבוש על קרוקט תפו”א 56 שקל, מנת צלעות טלה ונתח אנטריקוט, עם קרמו-לימון, שוקולד מוס ועוד ב־205 שקלים.
5 צפייה בגלריה
מנה מהתפריט של מסעדת OrienTop
מנה מהתפריט של מסעדת OrienTop
מנה מהתפריט של מסעדת OrienTop
(צילום: אנטולי מיכאלו)

את הארוחה מלווה ליין יינות וקוקטיילים, שכולל ‘מחניודה ואגריפס’ - עראק, וודקה, סילאן, לימון, מלפפון וכוסברה (49 שקל), קוקטייל ‘הכותל’ - טקילה, קוניאק, ליקר תפוזים, דבש לימון ומרווה (51 שקל).
איפה ומתי: מלון אוריינט, עמק רפאים 3. בימים ראשון עד חמישי מ־19:00 ועד חצות בהזמנת מקום מראש 02-5699090. בהכשר הרבנות ירושלים.