פסטיבל הקולנוע ירושלים, אירוע הקולנוע הגדול, יתקיים השנה בין התאריכים 24 באוגוסט - 4 בספטמבר, 2021. הפסטיבל ייפתח ב-24 באוגוסט בבריכת הסולטן עם הקרנת הבכורה הישראלית של "איפה אנה פרנק", יצירת האנימציה המרהיבה של ארי פולמן. הפרויקט הייחודי הזה הוא בתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים, והמשרד לענייני ירושלים ומורשת.
1 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע ירושלים
פסטיבל הקולנוע ירושלים
פסטיבל הקולנוע ירושלים
(צילום: יח״צ, דור קדמי)
התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל כוללת יותר ממאה סרטים באורך מלא - סרטים עלילתיים, תיעודיים וניסיוניים, המוקרנים בשורה של מסגרות. התוכנית כוללת את הסרטים הבולטים ביותר מהשנה החולפת, ובהם הזוכים הגדולים של הפסטיבלים הבינלאומיים הבולטים כמו ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס. הסרטים יוקרנו בארבעת האולמות של סינמטק ירושלים, בקולנוע לב סמדר ובמוקדים נוספים ברחבי העיר.
גם השנה יקיים הפסטיבל תחרויות נושאות פרסים לקולנוע בינלאומי: התחרות הבינלאומית, תחרות הביכורים, תחרות ברוח החופש והתחרות ע״ש שנטל אקרמן. לצד התחרויות הרשמיות, יוקרנו סרטים בינלאומיים בשלל מסגרות נוספות, בהן: מאסטרים, פנורמה, גאלה, סינמאניה, קלאסיקות ואמנות בצומת.
כמו כן, הפסטיבל יקיים זו השנה הרביעית בית קולנוע נודד המאובזר בציוד הקרנה איכותי שיסייר בשכונות העיר ויציע לקהל הרחב הקרנות של סרטי הפסטיבל, ללא תשלום.

אלה המיקומים והסרטים שיוקרנו בשכונות בשעה 20:00:

22.8, אוטואוכל, גיא בן הינום- "הארי פוטר ואבן החכמים"
23.8, אוטואוכל, גיא בן הינום- "יחידת המתאבדים"
24.8, שכונת רמות, חנית הבריכה, רחוב אסירי ציון - "אגדה חורבן"
25.8, שכונת בקעה, מנהל קהילתי, יששכר 3 – "אגדת חורבן"
26.8, שכונת תלפיות, יד חרוצים 4- "שכונה על הגובה"
28.8, מזרח העיר, שכונת באב א זהרה, מרכז פיילי, אל מוקדסי 1- "יורש הקעקועים"
29.8- המושבה הגרמנית-טלבה, בית ספר אדם, כ"ט בנובמבר 13, "אחד בלב"
30.8- קרית יובל, מגרש ורבורג, "יותר ממה שמגיע לי"
31.8, בית הכרם, חניית המינהל הקהילתי, רחוב אהרונוב - "האב"
1.9, מרכז העיר, גן העצמאות, "הבלדה על הפרה הלבנה"
2.9, מרכז העיר, גן העצמאות, "עיניים גדולות"
בין הסרטים הבינלאומיים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל: טיטאן, מין חסר מזל או פורנו משוגעים, האדם הגרוע בעולם, האי של ברגמן, אין רשע בעולם, אנט, בל, ג׳יי. אף. קיי: מבעד למראה, התחלה, כוורת, להרפות את האגרופים, הדרך של חסן, מערבולת, פריז, הרובע ה-13, השפעת של פטרוב, תא מספר 6, קיארה, קיץ של נשמה, לברוח והמזכרת 2.
לפרטים נוספים על הסרטים בשכונות - לחצו כאן.