הוא חוזר: פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-39 שכבר הפך להיות חלק בלתי נפרד מהקיץ הירושלמי, יפתח ב-21 ביולי בבריכת הסולטן, שם תיערך הקרנה המונית של הסרט "משולש העצבות", סרטו דובר האנגלית הראשון של הבמאי המוערך וזוכה הפרסים רובן אוסטלונד, שסחף את הקהל בהקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ׳קאן׳ והוכרז מיידית כמועמד מוביל לזכייה בפרס הגדול.
3 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
(צילום: יח״צ, דור קדמי)

במרכז העלילה של "משולש העצבות", סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות, ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף.
3 צפייה בגלריה
מתוך ״משולש העצבות״
מתוך ״משולש העצבות״
מתוך ״משולש העצבות״
(צילום: Plattform-Produktion)

לדברי הנהלת הפסטיבל, ״הסרט "משולש העצבות" הוא סרט שלא מפסיק להפתיע, להצחיק ולהבריק, והוא מבהיר מדוע טיפס אוסטלונד לצמרת הקולנוע העולמי: הוא מיטיב לכתוב ומפליא להשתמש במצלמה, בעריכה, במוזיקה ובצוות השחקנים והשחקניות, בהם בולט וודי הרלסון בהופעה נהדרת כרב-חובל שיכור״.
3 צפייה בגלריה
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
(צילום: יח"צ)

רוני מהדב-לוין, מנהל הפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי: "אנחנו גאים לפתוח את הפסטיבל השנה עם 'משולש העצבות’, אחד הסרטים היפים, החכמים והמצחיקים ביותר שראינו מזה זמן רב. רובן אוסטלונד, מיוצרי הקולנוע החשובים והמקוריים בדורנו, הדהים את הצופים בפסטיבל קאן האחרון עם סרט רענן ויוצא דופן המצליח להיות מבדר וחתרני בעת ובעונה אחת. הוא מעביר את רוח התקופה שאנו חיים בה באופן חד ומדויק, ולפיכך לא הופתענו כאשר חבר השופטים החליט להעניק לו את דקל הזהב. אנחנו רוצים להודות לבתי קולנוע לב, מפיצי הסרט בישראל, ובטוחים שאלפי הצופים בבריכת הסולטן יזכו לחוויה בלתי נשכחת".