לה ופל

"המום דוחף אותי"
הסיפור מאחורי העסק: מאחורי פתיחת 'לה ופל', מסעדת קינוחים חדשה, עומד סיפור חיים מרגש של נועם סבגן. שום דבר לא מפחיד אותו, כולל הגיל הצעיר (21) או מגבלה גופנית (הוא נולד כשאחת מידיו קצרה וללא מרפק).
3 צפייה בגלריה
סבגן
סבגן
סבגן
(צילום: פרטי)
"לאורך כל חיי התמודדתי עם קשיים רבים בגלל המום שלי", סיפר השבוע. "בבית הספר היסודי לא היו לי חברים. התביישתי ללבוש חולצה קצרה, לא הצלחתי לקשור שרוכים לבד, והתקשיתי להתקבל לעבודות בגלל המראה החריג של היד. היום אני משתדל לעשות את מה שאני רוצה ולא נותן לשום דבר לפגוע בי. המום שלי דוחף אותי קדימה ונותן לי מוטיבציה להוכיח שאני מסוגל. למרות הנכות, אפשר תמיד להצליח".
תפריט בבקשה: ופל בלגי בעבודת יד עולה 54-24 שקלים, בהתאם לגודל ולתוספות (וביניהן קרמל מלוח, ערמונים, שמנת קינמון, רסק תפוחים, וכמובן - שוקולד לסוגיו). אפשר גם להוסיף פירות או גלידות, ויש גם אופציה לגרסה טבעונית, עם רטבים שמכילים רק רכיבים מהצומח. אפשר לשבת במקום, או להזמין משלוח עד הבית.
סבגן מתמקד כרגע בקינוחים מתוקים, אבל בקרוב הוא מתכנן להוסיף לתפריט גם ופלים מלוחים, מק אנד צ'יז, ביצה עלומה, גבינות שונות ותוספות.
'לה ופל', רחוב שמאי 16. טלפון: 02-6257004

פסטטריה

"לא להתייאש"
הסיפור מאחורי העסק: ב־2014 הקימה מעיין דרעי מפעל ביתי לייצור פסטה ושיווקה את זה למסעדות הנחשבות בעיר. מדובר במוצר פרימיום שנעשה בעבודת יד, מחומרי גלם מובחרים. הגבינות שבהן נעשה שימוש מגיעות ממחלבות בוטיק והן ללא חומרים משמרים.
3 צפייה בגלריה
'פסטטריה'
'פסטטריה'
'פסטטריה'
( צילום: נטע לבנה)
אבל משבר הקורונה והסגרים גרמו כמובן להפסקה של ההזמנות. "אחרי שהמסעדות נסגרו הרגשתי שהשמיים נפלו עלי", היא מספרת.
"החלטתי שלא להתייאש והבנתי שאני צריכה לבצע שינוי דרסטי בעסק. החלטתי למכור את הפסטות שלנו ולהציע משלוחים עד הבית. אנשים נהנים מאוד לאכול את הפסטה". אף שענף המסעדות חוזר לחיים, היא החליטה להרחיב את שירות המשלוחים.
תפריט בבקשה: פסטות, במחיר של 32-28 שקל למנה של 450 גרם. יש גם רביולי במילויים שונים, שמחירו 54-38 שקלים ל־ 400 גרם. וכן פסטות עם אינטרפרטציה ים תיכונית, כמו למשל טורטליני עם לבאנה ורביולי עם סלק ואגוזים. את הפסטה אפשר להקפיא למשך חצי שנה ולבשל במשך שלוש דקות בלבד. אפשר להזמין מוצרים משלימים, כגון רטבים (שמנת ועגבניות), ממרחים, גבינות מחלבה כמו מנצ'גו ופרמזן ויינות של יקב נטופה. 'פסטטריה'. טלפון להזמנות: 02-6502299, ובאתר: pastatria.co.il

שפדוני

"הגשמת חלום"
הסיפור מאחורי העסק: על רחוב יפו נפתחה לאחרונה 'שפדוני', מסעדת בר וגריל שהחזון והלוגו שלה הוא שיפוד ענק. הבעלים אלמוג אורגד: "הפתיחה היא הגשמת חלום של ממש. אחרי שנים של צבירת ניסיון בענף המסעדנות, הגענו למסקנה שזו העת לפתוח. המקום שתמיד ראינו בחזון הוא שוק מחנה יהודה, הלב הפועם של העיר. התשוקה לתחום תמיד בערה בי ובמשפחתי, ובחיים כל דבר שאעשה, אשאף שיהיה ללא פשרות. לכן השקענו בכל פרט - מעיצוב המקום, דרך השף והצוות ועד לסכו"ם".
3 צפייה בגלריה
'שפדוני'
'שפדוני'
'שפדוני'
(צילום: לירון מימון)
תפריט בבקשה: המנות הראשונות עולות 54-29 שקל, והן כוללות בין השאר סיגר שפדוני מבשר טלה, כנפיים, סשימי, פטה כבד, קציצות דג ברוטב אדום, עראייס וגם סלטים. יש המבורגרים במשקל 255 גרם עם שלל תוספות חריפות ופיקנטיות, אבל יש גם אופציה לזילוף של שוקולד לבן וסוכריות צבעוניות(!).
כמובן יש שיפודים שונים שמוגשים עם שמונה סוגי סלטים ופיתה דרוזית. בגזרת המיוחדים - אנטריקוט, פילה בקר ושקדי עגל (300 גרם: 155-85 שקל).
המסעדה משתרעת על פני שתי קומות. למטה יושבים זוגות ומספר קטן של סועדים. למעלה יש חדר VIP (עד 20 סועדים), ולידו מתחם לאירועים של עד מאה איש.
בסופי שבוע מתכוננות הופעות שיתקיימו בשעות הערב.
'שפדוני', יפו 110. טלפון: 02-549-9000