יום האהבה, ט"ו באב 2023 בירושלים יצוין ביום מחר ה-1.8, זה מה שמחכה לכם בירושלים.

סינמטק ירושלים


בין התאריכים 1-14 באוגוסט יוקרנו בסינמטק ירושלים מבחר סרטי אהבה מארה"ב, סין, איטליה וישראל לכבוד יום האהבה - ט"ו באב. סרטים חדשים ובלעדיים, לצד קלאסיקות משלל מדינות ותקופות, המציגים את האהבה במגוון מופיעה. התוכניה כוללת סרטים חדשים ובלעדיים, כדוגמת אדום, לבן וכחול מלכותי, בבימוי מתיו לופז, משחק ניקולס גאליצין, טיילור זאכהר פרז ואומה תורמן, שהוא העיבוד הקולנועי המרענן לרב המכר של קייסי מקוויסטון. היריבות בין הבן הראשון של ארה”ב ויורש העצר הבריטי גורמת לתקרית דיפלומטית, השניים מתחייבים לשחק חברים טובים אל מול המצלמה. מה שמתחיל כזיוף, מתפתח לקשר עמוק ובלתי צפוי. עם רוח נעורים וסיפור אהבה כובש.

4 צפייה בגלריה
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
(צילום: שלומי כהן)

בין הסרטים שיוקרנו: אדום, לבן וכחול מלכותי (ארה”ב 2023), הגשרים של מחוז מדיסון (ארה”ב 1995), הנסיכה הקסומה (ארה”ב 1987), הדוגמנית והשדכנית (ארה”ב 1951), הנמר והחתלתולה (איטליה 1967) , מה הקשר לאהבה? (בריטניה 2022), הבית שלנו (סין 2022) וסוף עונת האהבה (ישראל 2023).
לתכנית המלאה – לחצו כאן.

פסטיבל ישראל


בערב ט"ו באב יעלה פסטיבל ישראל בגן העצמאות מופע בינלאומי שמביא חיבורים ואהבה אל ליבה של ירושלים. למופע הוזמנו מוזיקאים ששמים את הלב על הבמה ומרגשים במיוחד – היוצר הבינלאומי ופנומן הקמנצ'ה מארק אליהו, שמשמר ומחדש את קסמו של הכלי העתיק הזה והפך בשנים האחרונות לכוכב בינלאומי עם קהל מעריצים אדוק שגודש את האולמות.

4 צפייה בגלריה
ריטה
ריטה
ריטה
(צילום: אלכס קולמויסקי)

מארק אליהו יארח על הבמה את ריטה, אחד הקולות המרגשים של המוזיקה הישראלית, את מאסטר הנשיפה הסוּפי מטורקיה עומר פארוק טקבילק, את האיש עם הנשמה והקול הכי גדולים באסיה – שי צברי, ואת הזמרת מרסקת הלבבות ואלרי חמאתי. המופע בשיתוף עיריית ירושלים והקרן לירושלים.
מחיר כרטיס:165 ש'לים. מופע עמידה | יום שלישי 1.8 שעה 20:30 | לפרטים נוספים – לחצו כאן.

מרכז מורשת בגין


במרכז מורשת בגין מזמינים אתכם לסיור בעקבות הזוגות שאהבו וחלמו בירושלים וסיפורם שזור בנופה. המסלול יצא ממרכז בגין אל משכנות שאננים הציורית ועד לגיא בן הינום בעקבות דמויות ירושלמיות מוכרות: מנחם ועליזה בגין, משה ויהודית מונטיפיורי, מאיר פיינשטיין וארוסתו רחל קרמר ועוד.

4 צפייה בגלריה
סיורים בעקבות אוהבים
סיורים בעקבות אוהבים
סיורים בעקבות אוהבים
(צילום: חנה טייב)

מתי? ב-1.8,י"ד באב, בשעות 18:30 ו-20:30 ובמהלך אוגוסט בימים: ימי שני ורביעי ב-18:30 בין התאריכים 30.8-7.8
מידע נוסף: מותאם לקהל בוגר | יש להצטייד במים ונעלי הליכה נוחות | מסלול הסיור אינו נגיש | היציאה לסיור ממרכז מורשת בגין רח׳ ש.א נכון 6, ירושלים, נקודת סיום – הר ציון
כמה עולה? 10 ש"ח למשתתף | בהרשמה מראש - לחצו כאן.



קרדיט צילום לתמונה המצורפת: חנה טייב