עונת החומוס הירוק קצרצרה ולא כדאי להחמיץ אותה - הוא יככב כאן רק עד חג השבועות בערך. אני מכיר אותו מהילדות – והוא בעצם חטיף ילדותי - 'חמלה מלאנה', היה בעל הדוכן מכריז על החומוס הירוק והנפלא הזה.
פירוש השם הוא היריון מלא, תיאור לצורתו - תרמילים קטנים, ירוקים ושמנמנים שבתוכם מסתתרים גרעיני חומוס ירוק וטעים. קולים אותו כמו שקולים פיצוחים ומקבלים חטיף נפלא בטעם עשיר ומפתיע.
כן - במקום האדממה שמייבאים מהמזרח, כדאי לבחור בתנובה המקומית, הבלדית. אפשר להשיג אצל ירקנים מובחרים או בשווקים הערביים הכפריים (יפו ורמלה, אבו־גוש). שווה להתאמץ. אני ממצה את העונה עד תום, מוסיף לסלטים ירוקים, לאחר קילוף והוצאה מהתרמיל או אחרי קלייה בתנור כפיצוחים.
1 צפייה בגלריה
צילום: ריאן
צילום: ריאן
צילום: ריאן
חומוס ירוק קלוי חצי ק"ג חומוס ירוק (חמלה) כוס מים גדולה כף מלח גס
אופן ההכנה: מרפדים תבנית אפייה בנייר פרגמנט. מניחים את החומוס מעל ומפזרים על כל התבנית. מערבבים את המלח עם המים עד שהוא נמס.
יוצקים בהתזה עדינה על החומוס ומעבירים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות.
אחרי 15 דקות מערבבים בכף עץ ומחזירים לתנור לעוד 15 דקות, עד שמתקבל צבע זהוב קל.
סלט ירוק עם תות שדה וחומוס ירוק
3 סוגי חסה, קצת מכל סוג חופן גרגר הנחלים תערובת עליי בייבי חצי כוס חומוס ירוק קלוף 10-8 תותי שדה יפים וחתוכים לאורך לקישוט שמן זית חומץ בלסמי פלפל שחור גרוס מלח ים
אופן ההכנה: מניחים בקערה את כל החומרים חוץ מהתות. מתבלים בחומץ בלסמי, שמן זית, פלפל שחור גרוס ומלח ים.
מערבבים בעדינות בידיים. מעבירים לקערת הגשה ומקשטים בתות. מתבלים לקראת ההגשה.
סלט מלון, מוצרלה ונענע כוס כדורי מוצרלה קטנים כדורים מחצי מלון 5 עלי נענע קצוצים עלי נענע לקישוט חצי כוס חומוס ירוק קלוף (אפשר ירוק ואפשר קלוי) שמן זית פלפל שחור גרוס
אופן ההכנה: מערבבים את כל החומרים ומעבירים לצלחת הגשה.