להקה חדשה שצצה לחיינו במהלך חודשי המלחמה ונקראת ״The Joon Orchestra״ מאחדת שישה מוזיקאים שבאים מעולמות שונים ומייצרת לאוזן מוזיקת רוקנרול עם מסר לחיים. ההרכב, יופיע ביום חמישי הקרוב (16 במאי 2024) במועדון הפרגמון הסמוך למגרש הרוסים.
2 צפייה בגלריה
The Joon Orchestra
The Joon Orchestra
The Joon Orchestra
(צילום: מיכל קרניאלי)
2 צפייה בגלריה
The Joon Orchestra
The Joon Orchestra
The Joon Orchestra
(צילום: מיכל קרניאלי)

״הלהקה נקראת The Joon Orchestra — משמעות המילה "Joon" בפרסית היא חיים והלהקה היא אורקסטרה של רוקנרול שמהללת ובוחרת בחיים במקום במציאות הקשה והאלימה שאנחנו חווים״, מסבירים חבריה רועי בר טור (גיטרה חשמלית ושירה), הסולנית קרן רוטשטיין שמוכרת בסצינת תקלוטים כדיג'י גונדי, גילי עמאר (תופים), מתן שני (קלידים סינתסייזרים קולות), טמיר קליין (בס חשמלית) ועידו אייל (כלי הקשה).
ההרכב יוצר מעין מיקס מעניין של מוזיקה פסיכדלית פרסית,טורקית וישראלית. ״השירים הם חוויה רוחנית חשמלית ומושרים בפרסית ובעברית״, מספר ברטור. ״ההשפעה היא מהסצינה הפסיכדלית בפרס והמזרח התיכון של הסיקסטיז ומהסבנטיז והג'אם בנדז הפסיכדליות בסוף הסיקסטיז בסן פרנסיסקו״.

הפוסטר להופעה בחמישי הקרוב

איך נולד ההרכב? ״התחברנו בימים הקשים והסוערים של לפני השביעי באוקטובר שהאווירה ברחוב הייתה אלימה וקשה, הרגשנו שאנחנו לא מוצאים את עצמנו באנרגיה הסוערת הזאת והחלטנו לתעל את האנרגיות והסערות לכיוון משחרר ומרפא של רוקנרול. התחלנו לעבוד לאט בזהירות . הדינמיקה והחיבור האנרגטי החד פעמי שיש לנו הורגש ישר, הבנו שמדובר במשהו שקורה פעם בחיים והעלנו הילוך״.
אז מה נשמע על הבמה? ״ננגן בהופעה שירים מקוריים המורכבים מרגעים של שירה ורגעים של סערות חשמליות שלוקחות את הקהל למסע איתנו. השירים מדברים על אהבה בהיבטים היותר ערטילאים וחושיים שלה, על ישראל של לפני השביעי באוקטובר (שיר שנקרא שמש) על אחווה נתינה וחיבור. המטרה שלנו היא לרפא את עצמנו ואת האנשים בעזרת רוקנרול״.
  • להקת "The Joon Orchestra", מועדון הפרגמון, חמישי, 16.5.2024, רחוב יוחנן הורקנוס 1, ירושלים