גם השנה המוזיאונים ואתרי המורשת והתרבות בעיר מתכוננים לקראת חג פורים 2023 בירושלים ונערכים לשלל פעילויות ומסיבות.

מוזיאון ידידי ישראל


פורים בפתח ומוזיאון ידידי ישראל בירושלים מזמין את ההורים והילדים וכל בני המשפחה למגוון פעילויות פורימיות לצד סיורים חווייתיים בין מיצגי המולטימדיה במוזיאון.
13 צפייה בגלריה
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
(צילום: יוסי זמיר)
בימים שלישי ורביעי, 7-8.3.23 בשעות 11:00-14:00 מוזמן הקהל הרחב לפעילות שתכלול: עמדות יצירה לעיצוב וצביעת מסיכות – הילדים יוכלו לעצב מסיכות ססגוניות כאוות נפשם כל אחד/ת בעיצוב אישי, ליצור תחפושת לבלונים – מחומרים פשוטים הופכים את הבלונים למשהו אחר, בנוסף תוצג במוזיאון עמדת ציורי פנים, ברוח פורימית, שייעשו על ידי מאפרת מקצועית (בתשלום נוסף של 10 שקלים).
המבקרים, מבוגרים וילדים, מוזמנים להגיע למוזיאון עם תחפושת ייחודית ומושקעת ולהשתתף בתחרות תחפושות נושאת פרס.
מחיר מיוחד למשפחות במהלך פורים 100 שקלים לכרטיסיה משפחתית 2 מבוגרים+3 ילדים. פעילות פורים בתוספת תשלום של 10 שקלים לילד.

13 צפייה בגלריה
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
הפנינג פורים במוזיאון ידידי ישראל
(צילום: יוסי זמיר)

בנוסף מוזמנים המבקרים לצאת למסע חווייתי מרגש במוזיאון ידידי ישראל, בין מיצגי המולטימדיה השונים ולהכיר את הגיבורים שסייעו בהקמת המדינה. המוזיאון הוא מרכז היסטורי חווייתי מאפשר למבקרים בו, דרך 7 מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית, להכיר דמויות הרואיות משולבים בסיפורי גבורה שלא הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול ולסייע בהקמת המדינה.
יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה | עלות: כניסה + סיור - מבוגר 44 שקלים, ילדים מגיל 3 עד 18 - 33 שקלים, אזרחים ותיקים 22 שקלים, כרטיסיה משפחתית - 100 שקלים. הפעילות לפורים בתוספת תשלום של 10 שקלים לילד | שלישי-רביעי, שושן פורים 7-8.3.23 בשעות 11:00-14:00. לפרטים נוספים – לחצו כאן.

תיאטרון ירושלים


קונצרט שני במסגרת הסדרה למשפחה 'מוזיקה זה בטבע שלנו' של הסימפונית ירושלים, עליו מנצח גיא פדר ומביימת נעה פריאל. את פטר והזאב כולם מכירים אולם בקונצרט הזה תהיה לילדים הכרות עם זאב נוסף.
בקונצרט תעלה הפקה של הדרמה המוסיקלית המקורית 'טימי אמיץ הלב' מאת ליאור נבוק מלחין ישראלי שכתב יצירה חדשה ומקורית, על סיפורו של ילד שאינו מפחד לא מזאבים ולא מאנשים, בהשתתפות השחקנים גבריאל הדר ואילי עלמני. עוד בתוכנית, קטעים נבחרים מתוך היצירה האהובה והמוכרת 'פטר והזאב' מאת פרוקופייב. בנוסף, הילדים יזכו לקחת חלק פעיל בקונצרט, כאשר תהיה להם ההזדמנות להגיע לפני הקונצרט וביחד עם הצוות להכין ראש של זאב מגליל של נייר טואלט ולהשמיע קולות של יללות בזמן המתאים. חובה להגיע מחופשים.

13 צפייה בגלריה
 תיאטרון ירושלים
 תיאטרון ירושלים
תיאטרון ירושלים
(צילום: סבסטיאן שיינר)

מתי: יום רביעי 8 במרץ | 17:00 | מיקום: אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים| גילאים: 6-10 | משך הקונצרט: כשעה | לפרטים נוספים – לחצו כאן.

פורים 2023 בבית אבי חי לכל המשפחה


בבית אביחי מזמינים אתכם למספר אירועים מיוחדים לקראת חג הפורים:
חדר הסודות של התרגום: פגישה עם המתרגמת של הארי פוטר: הרצאתה של מתרגמת ספרי הארי פוטר על מילים חדשות בשפה העברית. לבני ובנות 11 ומעלה | 1.3, רביעי בשעה 17:00 | לרכישה כאן
אגדות הלבנה: שני כובעים - הצגה לחודש אדר עם: גלית צברי, עופר ירושלמי, נדב בושם. איש מפוזר ופשוט מחכה לרכבת, שתסיע אותו לביתו בכפר הנידח שלמרגלות ההר הגדול. לתחנת הרכבת מגיע גם איש בלבוש מהודר, שרוכש כרטיס כדי להגיע לקריית הממשלה בעיר הגדולה. האיש הפשוט מתבלבל וחובש בטעות את הכובע המהודר: בזכותו הוא זוכה לפתע להערכה, ומתגלגל להרפתקה לא צפויה. לגילאי 4-8 | 5.3- יום ראשון, 17:00| 6.3- יום שני, 11:00+ 16:00| מחיר- 30 שקלים לילד ו10 שקלים למבוגר לרכישה כאן
בית אבי חי, רחוב המלך ג'ורג 44. לפרטים נוספים – לחצו כאן.


מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים

מוזיאון המוזיקה העברי מזמין אתכם לחגוג את פורים כמו בפרס. מגילת אסתר מתארת את משתאות הפאר שערך אחשוורוש לשריו ולעמו ומוזיקה הייתה חלק מרכזי בהם. אז באילו כלים נגנו במשתה המלך? איזה צלילים הרקידו את ושתי וחברותיה?
במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים קיים חדר קסום, שם ניתן לראות, להאזין ואפילו להתנסות בנגינה על כלי נגינה פרסים עתיקים, כמו הסנטור, טאר, והזארב. המדריכים יספרו לנו על הכלים, ינגנו שירים בפרסית ויספרו על התרבות ואורחות החיים באותה התקופה. ברחבת כיכר המוזיקה הצמודה למוזיאון יתקיימו אירועים הופעות, קריאות מגילה ואירועים חינמיים בימי החג.
הסיור ימשיך לחלליו הנוספים של המוזיאון- במוזיאון המוזיקה העברי 7 חללים, כל אחד מהם מוקדש לאזור שונה בעולם, ובהם כ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומוצגים במוזיאון. בנוסף בבחלל העברי, המוקדש לעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, יוכלו ליהנות המבקרים מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

13 צפייה בגלריה
פורים במוזיאון המוזיקה העברי
פורים במוזיאון המוזיקה העברי
פורים במוזיאון המוזיקה העברי
(צילום: שרונה דרעי )

המעוניינים לערוך סיור עצמאי יכולים לעשות זאת באמצעות 'סבא לוי', המדריך הוירטואלי המלווה את מבקרי המוזיאון, באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון. ניתן לעבור עם סבא לוי ב-16 עמדות, בהם יקבלו הסברים, יצפו בסרטונים, יתנסו בכלי נגינה וישחקו במשחקים אינטראקטיבים.
מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה | שעות פתיחת המוזיאון: א'-ה' 10:00-19:00 שישי 10:00-14:00 | מחירי כניסה: 30-60 שקלים | הסיורים מתאימים לגילאי 4 ומעלה. לפרטים נוספים לחצו כאן.

תיאטרון הקרון, משכן דוידסון


תיאטרון הקרון לובש חג ובמהלך פורים מזמין את תושבי ירושלים והסביבה והמבקרים בעיר לחגיגה של הצגות בתחפושת באולמות החדשים של התיאטרון במחירים מוזלים של 30 ו-40 שקלים לכרטיס. וברחבת התיאטרון מוזמן הקהל הרחב להנות ממופעי חוצות, להטוטנים, סדנאות יצירה ומוסיקה – ללא תשלום. האירועים מתקיימים במשכן דוידסון, בגן הפעמון בתוך מרחבי הדשא, צמוד לסקייט-פארק ושאר מתקני הספורט שגן הפעמון מציע.
בנוסף, כולם מוזמנים לחגוג עם התיאטרון במסיבת תחפושות להורים וילדים עם מוסיקה והופעה חיה של שאמן שאמן - מופע של איש אחד שהנשמה שלו נשמעת כמו תזמורת של אלף נגנים. המסיבה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום ותתקיים ביום רביעי, 8 במרץ בין השעות 12:00 – 14:00 ברחבת התיאטרון.

13 צפייה בגלריה
תחפושת לכבוד פורים
תחפושת לכבוד פורים
תחפושת לכבוד פורים
(צילום: דור קדמי)

מבין ההצגות בפורים: המכשפה שהתחפשה לנסיכה, גוליבר המסע לליליפוט, יונתן בלש ממש, סעודה אצל המלכה.
במהלך חודש מרץ יוצגו בתיאטרון ההצגות: לואיסה, הגשם של סבא אהרון, רכבת המתנות של סבא וסבתא, על שלוש פנדות וזהבה אחת ותיאטרוני הסיפור: תחפושת לכבוד פורים, הענק הכי הכי בעולם, מסעה של צפרדע, צינורגולת.
תוכנית המנויים החדשה לשנת 2023 מציעה מספר מסלולים למנויים: כרטיסיה של 6/12 כרטיסים להצגות אמצע שבוע במחיר 210 ₪/ 360 ₪. מנוי משולב של 6/12 כרטיסים להצגות אמצע שבוע ושבת - 240 ₪/ 450 ₪ . הרוכשים מנוי גם מקבלים מתנה שווה. רכישת כרטיסים דרך אתר תיאטרון הקרון.

מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים


מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים מזמין אתכם בפורים לחוויה של פעם בחיים: להיות ראש ממשלה ליום אחד. רוצים לשבת על כיסא ראש הממשלה? להכריע בהחלטות גורליות? בואו לבקר ב"דרך בגין – חוויית מנהיגות מעוררת השראה". חוויה אינטראקטיבית המוקרנת על שלושה קירות ומשלבת חידות וסרטונים המוצגים על גבי הטאבלטים של המשתתפים ובנוסף תוכלו לבקר בלשכתו וללמוד דרך המוצגים על הערכים שלאורם פעל.

13 צפייה בגלריה
דרך בגין, חווית מנהיגות מעוררת השראה
דרך בגין, חווית מנהיגות מעוררת השראה
דרך בגין, חווית מנהיגות מעוררת השראה
(צילום: חנה טייב)

ילדים שיגיעו לפעילות מחופשים לראש הממשלה בגין – ייכנסו בחינם. החוויה מתאימה לילדים מגיל 10.
מרכז מורשת מנחם בגין, רח׳ ש.א נכון 6, ירושלים | פתוח בפורים: ביום שלישי, י"ד באדר, 7.3 | ביום רביעי, ט"ו באדר, 8.3 | בשעות: 10:00, 12:00, 14:00 | עלות: ילד – 20 שקלים, מבוגר – 25 שקלים. מותנה בהרשמה מראש באתר.


פורים במוזיאון ישראל


במוזיאון הירושלמי מזמינים אתכם לחגיגה של פעילויות פורים לכל המשפחה. בימי הפורימוזיאון ילוו את הפעילויות שחקנים מחופשים להנאת הילדים.
מתנות משמחות: פעילות חברתית קהילתית בשיתוף פעולה עם בית האבות עידן הזהב בירושלים. ילדים מוזמנים ליצור כרטיסי ברכה אישיים ומיוחדים, את הכרטיסים הם יהפכו לאחר מכן לכרטיסי גרוד. כרטיסי הברכה הנסתרים יוענקו כמתנה לקשישים בבית האבות "עידן הזהב" בירושלים שיוכלו לאחר גרוד לחשוף את הכרטיס והברכה האישית ששלחו הילדים. יום ג' 7.3 | 16:00–19:00. יום ד' 8.3 | בין השעות 10:00־15:00. לכל המשפחה, ללא עלות נוספת | על בסיס מקום פנוי.

13 צפייה בגלריה
מתנות משמחות
מתנות משמחות
מתנות משמחות
(צילום: קרני ברזילי, אורנה גרנות, מוזיאון ישראל )

חוויה של פורימוזיאון: במהלך הסיור יכינו הילדים משחק ניחושים משעשע בהשראת יצירות האמנות.
יום ג' 7.3 | 16:30. יום ד' 8.3 | 10:30, 11:30, 12:30. לכל המשפחה, משך הסיור שעה וחצי. מחיר: 25 שקלים. נפגשים בכניסה לאגף הנוער.
ספרים מתחפשים: סיור באוסף הספרים הנדירים של ספריית אגף הנוער. בין השאר יקבלו המשתתפים הצצה לאוסף המרשים שכולל "ספרים שהתחפשו". ספרים שלא נראים כמו ספר, ספר פופ אפ או אקורדיון וכדומה.
יום ד' 8.3 | 10:30, 12:00, 14:00. לגילאי 6 ומעלה | משך הסיור כשעה. מחיר: 20 ש"ח. נפגשים בספריית האיור באגף הנוער.
שעת סיפור פורימית בספריית האיור.
יום ג' 7.3 | 17:00. לגילאי 7-4. ללא עלות נוספות
קופסאות מחופשות מחומרים ממוחזרים: הילדים יוכלו להכין אריזה יצירתית למשלוח מנות בסדנת המיחזור, בהשראת דמויות מהמגילה, מהאגדות או מהדמיון.
יום ג' 7.3 | 16:00, 17:00, 18:00. יום ד' 8.3 | 13:00-10:00. לגילאי 3–7 | משך הפעילות כשעה. מחיר: 20 שקלים.
מחפשים את ה-מ: הילדים יחפשו את המ"מים הפזורים ברחבי המוזיאון - מקרא מגילה, משתה, משלוח מנות ומתנות לאביונים הן ארבעת מצוות החג. לכל המשפחה, ללא עלות נוספת.
*בימי שלישי הכניסה למוזיאון היא חינם, אולם השתתפות בחלק מהפועליות בעלות סמלית. ביום רביעי, מחיר כרטיס הכניסה לילד 27 שקלים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

הגן הבוטני גבעת רם ירושלים


בגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יתקיימו סדנאות אקולוגיות להכנה, מיחזור ומיחדוש תחפושות. מוזמנים להביא בדים, תחפושות ישנות, קשתות ישנות לשיער, וכל אביזר פורים שתרצו לחדש. בנוסף יתקיימו בגן סיורי אביב ופריחות ובשישי בלבד תפעל רכבת הפרחים ותצא לסיור בין חלקות הגן בכל שעה עגולה.
בגן יוקמו 3 תחנות: תיקון תחפושות\בדים – מוזמנים להביא מהבית תחפושות ובגדים משומשים - לחדש ולתקן עם מדריכים הגן. ניתן גם לתפור ולהכין תחפושת חדשה לגמרי מבדים משומשים שיהיו בתחנה. הכנת קשתות ומסכות – ניתן לבחור קשתות ומסכות ולקשטן תוך שימוש בחומרים ממוחזרים וטבעיים.

13 צפייה בגלריה
פורים בגן הבוטני
פורים בגן הבוטני
פורים בגן הבוטני
(צילום: סער כהן )

בנוסף יוכלו הילדים להכין מסכות, קשתות וכתרים ממגוון חומרים טבעיים וממוחזרים שיהיו במקום. צביעה טבעית - קישוט של בדים ותחפושות בצבעים טבעיים בשיטות מסורתיות. איך להדפיס על בד, ואיך ניתן לעשות זאת גם בבית הדפס בוטני בעזרת מי ברזל וצמחים מקומיים, ושיטה בה נדפיס עם פטיש, עלים ופרחים.
כמה? הפעילות כלולה במחיר הכניסה: 40 שקלים ילד/מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 שקלים, ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז | מנויים: חינם | מתי: שישי שבת 3-4.3.23 בשעות 15:00-10:00 | איפה: הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, זלמן שניאור 1 י-ם | לפרטים נוספים - לחצו כאן.


מעלית הזמן בירושלים


מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים מיצג חוויתי דו-מימדי לוקח את המבקרים למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים, החל מימי בית ראשון דרך בית שני, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. כ- 30 דקות. מוקרן ב-8 שפות.

13 צפייה בגלריה
מעלית הזמן בירושלים
מעלית הזמן בירושלים
מעלית הזמן בירושלים
(צילום: מעלית הזמן)

מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם בתלת מימד החושף את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? את התשובות תוכלו למצוא במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. כ- 25 דקות. (אין אפשרות לכסאות נייחים)
בנוסף לביקור במעלית הזמן, יוכלו המבקרים לשלב תצפית ממגדל פצאל במגדל דוד – ירושלים ב-360 מעלות וסיור עצמאי עם האפליקציה pop guide. עלייה אל ראש מגדל פצאל בגובה 777 מעל פני הים (כ-100 מדרגות) – ממנו נשקפת התצפית היפה ביותר בירושלים, 360° של נוף מרהיב אל עבר מזרח ומערב, העיר העתיקה וההעיר החדשה, העבר והעתיד. מהתצפית המתנשאת שבנה המלך הורדוס לפני כאלפיים שנה נשקפים אתרים מקודשים, שכונות ומבנים מרכזיים בירושלים; הר הבית ומעליו הר הזיתים והר הצופים, רובעי העיר העתיקה ועוד. (לא נגיש לנכים/כסא גלגלים כ 100 מדרגות )
מתי? ביקור בתצפית מגדל דוד: ראשון-חמישי 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00 (אין צורך לתאם). את הסיור בתצפית ניתן לחוות באפליקציה של מעלית הזמן/ שימוש במכשיר נייד ואוזניות.
מתי? מעלית הזמן בפורים 7-8.3.23 א-ה -10:00-17:20 שישי 10:00-13:20 שבת סגור.
כניסה מותרת מגיל 5 /חובה לתאם את מועד וסוג המיצג | עלות מעלית הזמן: 54 ₪ ברכישה בקופה 46 ₪ לרוכשים דרך האתר. הנחות לסטודנטים מחזיקי כרטיס ירושלמי ועוד | עלות כרטיס משולב מעלית הזמן וביקור בתצפית מגדל דוד – 64 ₪ | לפרטים נוספים - לחצו כאן.


פורים בכיכר ספרא

מכיכר ספרא עד מדרחוב בן יהודה: אמני קרקס, תזמורות צעידה, מיצגי ענק, אמני רחוב מכל התחומים מוסיקה מחול ותיאטרון, תהלוכת הפיראטים ועוד. השנה על הבמה: מיקי כוכבת הילדים, והזמרת נונו.
פורים בספרא ומרכז העיר, רביעי, טו' באדר, 8.3 | 11:00-14:00.

סינמטק ירושלים


סינמטק ירושלים גם יחגוג את חג הפורים וביום רביעי ה-8.3 החל מהשעה 10:30 יוקרנו סרטים ותוצב פינת איפור לילדים. בשעה 11:00 ייערך מפגש חוויתי ומצחיק עם הקולנוען אלון גור אריה לילדים ולכל המשפחה, לכבוד הקרנת הסרט החדש "מסביב לעולם בשמונים יום" על פי הספר של ז'ול וורן. (סינמטק 1)
באירוע מיוחד לפני הקרנת הסרט, אלון גור אריה יספר על כמה מסרטי המסעות הגדולים בעולם, מהקוסם מארץ עוץ דרך הנסיכה הקסומה ועד סיפורי נרניה. מחיר כרטיס לסרט והפניניג לחברי מועדון הילדים של הסינמטק: 25 שקלים.

(מסביב לעולם ב 80 יום - טריילר מדובב)

11:30 סינמטק 3 אירוע לקטנטנים עם ״הופ! ״: "סמי הכבאי והגיבור המסתורי"
סמי הכבאי האמיץ משתף פעולה עם מפקדת תחנת המשטרה של פונטי פנדי במטרה לתפוס פרופ' מרשעת ואת עוזרה הנאמן. מחיר כרטיס לסרט והפניניג לחברי מועדון הילדים של הסינמטק: 15 ש"ח
אירועי פורים לבוגרים:
יום ב', 06.03, 20:30: "שגעון בחלל": ספיישל בהנחיית הקולנוען אלון גור אריה, על אחד האנשים המצחיקים בעולם; הבמאי-תסריטאי-מלחין-מפיק-קומיקאי, מל ברוקס והקרנת הסרט "שגעון בחלל". מהדורת "ציטוט־אלונג" של הסרט המאפשרת לכולנו לקחת חלק בביצוע שורות המחץ שמפוזרות לאורך הקלאסיקה הזו ו”שהשווערץ יהיה איתכם”.
יום ה', 09.03, 21:00 "מופע הקולנוע של רוקי" – אירוע עם שחקנים ובשיתוף הקהל
בואו לזרוק אורז, להשפריץ מים, לרקוד על הבמה ולשיר עם המסך בהקרנה פעילה של סרט הקאלט, "מופע הקולנוע של רוקי" - חוויה בלתי נשכחת המשלבת סרט, הצגה והשתתפות הקהל. מוזמנים לבוא במיטב התחפושות שלכם.

גן החיות התנ"כי


בגן החיות במלחה מזמינים אתכם לקרנבל פורימי באווירה חייתית. להטוטנים ברחבת הכניסה לגן יקבלו את פני המבקרים. לאחר מכן הלהטוטנים יובילו את תהלוכת העדלאידע של רכבי הגן ברחבי גן החיות. כל הרכבים יקושטו ויחופשו עבור התהלוכה. בנוסף, פעילות בבית חי בכל שעה עגולה והאכלות והעשרות מודרכות בין תצוגות הגן.

13 צפייה בגלריה
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
גן החיות התנ"כי
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

לבסוף במהלך כל ימי פורים נקיים תחרות תחפושות בפייסבוק: כל מי שיגיע לגן החיות מחופש לבעל חיים ויתייג את הגן ישתתף בתחרות בה הזוכה ייהנה מסיור מאחורי הקלעים באחת מתצוגות גן החיות!
בפורים בגן החיות יגיע גם אורח! הגביע של הפועל ירושלים!!! מבקרי הגן מוזמנים להצטלם איתו למזכרת
איפה ומתי: 8 במרץ, דרך אהרן שולוב, ירושלים, 11:30-14:30 | גילים: כל הגילאים | פרטים נוספים: מבוגר 68 שקלים, ילד (מגיל 3-18) 52 שקלים.

אקווריום ישראל


האקווריום יצבע חגיגה: בכניסה לאקווריום תחכה עמדת איפור של בעלי חיים ימיים. בפינת היצירה המבקרים יוכלו ליצור מסכות פורימיות באווירה תת ימית. בכיתת הלימוד תתקיים פעילות זיהוי בעלי חיים ימיים באמצעות חוש המישוש ומדריכים מחופשים ככרישים יסתובבו ברחבי האקווריום.
גם בעמוד הפייסבוק של אקווריום ישראל תתקיים תחרות תחפושות, בה אנו מזמינים את המבקרים המחופשים להצטלם על רקע התצוגות באקווריום, לתייג אותנו, והזוכה יהנה מסיור מאחורי הקלעים באקווריום ישראל!

13 צפייה בגלריה
אקווריום ישראל
אקווריום ישראל
אקווריום ישראל
(צילום: דניאל אלוני)

איפה ומתי: 6-8 במרץ, דרך אהרן שולוב, ירושלים, 09:00-17:00 | גילים: כל הגילאים - ילד 51 שקלים, מבוגר 62 שקלים, כניסה אחרונה בשעה 15:00. יש להזמין כרטיסים מראש באתר אקווריום ישראל.

מוזיאון המדע


מוזיאון המדע מזמין את ההורים והילדים להתחפש ולהצטרף לחגיגת על-חלל פורימית עם שלל פעילויות ותחרות נושאת פרסים. במסגרת חגיגות הפורים במוזיאון תתקיים ההצגה "מסע בין חלמונים" - תיאטרון בובות מיניאטורי, המצולם ומוקרן גם על מסך שעוסק בקונפליקט בין חומרים טבעיים לבין רכיבים אלקטרוניים.

13 צפייה בגלריה
מוזיאון המדע בירושלים
מוזיאון המדע בירושלים
מוזיאון המדע בירושלים
(צילום: עמית שאבי)

בנוסף יתקיימו מגוון סדנאות:
"תחנת צל ירח"- מבט מבחוץ על המערכת של השמש, כדור הארץ והירח וחקר מגוון התופעות המעניינות שמערכת זו יוצרת.
סדנת בנייה – מושבה על מאדים - בה המשתתפים יכירו את המאפיינים הייחודיים של כוכב הלכת מאדים כמו הטמפרטורה, לחץ האוויר ומציאות המים ובהתאם לכך יתכננו ויבנו מושבה משפחתית מפסולת אלקטרונית,
הדגמת טילים – הדגמה מדעית מפתיעה בה יוכלו המבקרים לגלות פרטים מפתיעים בדרך לירח ולהבין כיצד משגרים חלליות וטילי ענק לחלל? מה הקשר בין מים וטיסה של חלליות לירח? ועוד שאלות מסקרנות.
תחרות תחפושות - הילדים יצטלמו מחופשים ברחבי המוזיאון, יעלו את התמונה לאינסטגרם ויתייגו "מוזיאון המדע בירושלים". בין התחפושות יוגרל משחק "המרוץ לגילוי החלל".
כמה: כרטיס משפחתי (הורים וילדיהם או סבים ונכדיהם) - 180 שקלים | הנחות: למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות | שם האירוע: חגיגת חלל פורימית | מתי: תאריכים ימים ושעות- שני-רביעי ה-6-8.3 | 10:00-18:00 | לפרטים נוספים - לחצו כאן.


מסיבות פורים בשכונות לילדים


האירועים יתקיימו בהובלת עיריית ירושלים ובשיתוף המינהלים הקהילתיים, במיוחד עבור בני הנוער הירושלמים, לצד החגיגות המרכזיות ושלל המסיבות, ההופעות וההרקדות שיהיו בירושלים בימי הפורים, לכלל המגזרים בעיר.
השנה, במרכז אירועי החג לנוער, תתקיים ביום שני (6.3) מסיבת פורים לתוך הלילה ב-"צוללת הצהובה" בירושלים, לגילאי 16+, עם הופעה חיה של נורוז, DJ VAINER, תחרות תחפושות נושאת פרסים ועוד.

13 צפייה בגלריה
חוגגים פורים במינהלים הקהילתיים
חוגגים פורים במינהלים הקהילתיים
חוגגים פורים במינהלים הקהילתיים
(צילום: אגף חברה, עיריית ירושלים)

בנוסף, ברחבי השכונות יתקיימו אירועים שונים וביניהם:
רמות: ׳נוערמות׳ חונכים את מועדון הזברה במסיבת פורים שמחה (מוצ״ש, 4.3 | 19:00 | מינהל קהילתי רמות אלון) - עם דיג׳יים מיוחדים, משחקי לייזר-טאג, שולחן שוק מפנק ועוד הפתעות. לפרטים נוספים - לחצו כאן.
'מסיבת פורים פג"ז' של נוער פסגת זאב (ראשון, 5.3 | פתיחת שערים: 20:00 | מינהל קהילתי פסגת זאב) – מסיבת פורים לכיתות ז'-ט' עם DJ OR OHAYUN, תחרות תחפושות, עמדות אוכל ועוד. לפרטים נוספים - לחצו כאן.
'מסיבה בחלל' בשכונת גילה (ראשון, 5.3 | פתיחת שערים: 20:00 | מתחם הבועה, גילה) - מסיבת פורים שתיקח אתכם לחלל עם DJ YAARI, דוכני אוכל ועוד. לכיתות ז' עד ט' בלבד. לפרטים נוספים - לחצו כאן.
מסיבת הפורים של נוער יובלים (ראשון, 5.3 | 20:00 | מינהל קהילתי יובלים) – מסיבה שמחה במיוחד עם DJ RONEL YEUDAI, תפאורה מהאגדות, הגרלת פרסים ועוד הפתעות. כניסה חופשית בהרשמה מראש לכיתות ט'-י"ב. לפרטים נוספים - לחצו כאן.
׳רוקדות עדלאידע’ (שלישי, 7.3 | 21:00 | מלון Vert ירושלים) - מסיבת פורים נוצצת ומושקעת לנערות בכיתות ט׳-י״ב בהנחיית עדן הראל, עם DJ RONI_PARTY, עמדות מגנטים ואיפור פנים ומופע חצות של ריקה רזיאל. לפרטים נוספים - לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 10:06, 27.02.23