פסטיבל ישראל ה-62 בירושלים ייערך השנה בחודש אוגוסט למשך 10 ימים בשלושה מוקדים. בפסטיבל השנה ישתתפו שמות עולים וכוכבות גדולות מהעולם: גורו הפודקאסטים איירה גלאס; נטע ברזילי; הכוריאוגרפית אליס ריפול מברזיל; יוצרת התיאטרון לולה אריאס והכוריאוגרפית מרינה אוטרו מארגנטינה, יחד עם הקבוצות והאנסמבלים שלהן. המוקדים: גן העצמאות, תיאטרון ירושלים וברחבי קמפוס ירושלים לאמנויות.
4 צפייה בגלריה
הכוריאוגרפית אליס ריפול
הכוריאוגרפית אליס ריפול
מתוך עבודתה של הכוריאוגרפית אליס ריפול
(צילום: Renato Mangolin_ALTA )
לצד זה ישתתפו יוצרים ויוצרות מקומיים שיציגו בבכורה בפסטיבל עבודות מקור ובהם: נטע וינר, קורין קיציס, מארק אליהו, אקו, סמיון אלקסנדרובסקי, מאיה קוסובר וניר גורלי, שי צברי, יענקל'ה רוטבליט, ריטה, אתגר קרת, גלי עטרי, יסמין מועלם, קולקטיב האמנים החיפאי Broken Fingaz, אלי לוזון, איתמר שמשוני, אופיר יודילביץ' ורבים נוספים.
הפסטיבל ייפתח עם 2 קונצרטים בינלאומיים גדולים בגן העצמאות, יימשך באולמות של תיאטרון ירושלים ויינעל בשלושה ימים דחוסים של יצירה ברחבי קמפוס ירושלים לאמנויות.

משולשת - נטע ברזילי, יסמין מועלם ואקו מנענעות את גן העצמאות


ברזילי הכניסה את הלופר לכל סלון בישראל, קצצה וערבבה להיטי ענק מהעולם, כבשה את פסגת האירוויזיון והפכה לסנסציית פופ בינלאומית. עכשיו היא מגיעה אל הבמה שלנו לפזר עלינו גרוב ממכר.יסמין מועלם היא אחד השמות הרותחים של המוזיקה הישראלית ויוצרת ששולטת במצעדים באלגנטיות כובשת. אקו המרעננת הרשמית שכובשת את הבמות עם כריזמה חד פעמית , מחסנית של להיטים וסטייל שנראה למרחקים. המופע בשיתוף עיריית ירושלים והקרן לירושלים ובתמיכתן.

4 צפייה בגלריה
נטע ברזילי באירוויזיון.
נטע ברזילי באירוויזיון.
נטע ברזילי באירוויזיון.
(צילום: EPA)

תאריך ושעה: 2.8.23, 19:30 | מקום: גן העצמאות | מחיר: 180 שקלים

MINEFIELD- יצירה דוקו-תיאטרלית שאוספת אויבים ותיקים לתוך סיפור חדש


עבודת הדוקו-תיאטרון המצליחה של היוצרת הארגנטינאית לולה אריאס מפגישה אויבים לשעבר לסיור רב-ערוצי בנבכי הזיכרון שלהם. ארבעים שנה אחרי הניצחון הבריטי על צבאות החונטה במלחמת פוקלנד, הזיכרונות והחוויות של מי שלקחו חלק בקרבות עומדים למבחן הזמן, ונקשרים לסיפור מרובד ואנושי.
המטען הקשה מפורק בעדינות ובחוכמה על הבמה, והופך כמעט לספקטקל. מסכי וידיאו, להקת רוק, הומור ודרמה מתרגמים את המלחמה לחוויה מעוררת מחשבה. שלושים שנה אחרי החיילים של אז הם היום מורה לצרכים מיוחדים, מוביל של להקת מחווה לביטלס, פסיכולוג, עורך דין פלילי, מאבטח ואלוף טריאתלון. הקשר היחיד שמתקיים ביניהם הוא נשיאת העול שהותיר זיכרון המלחמה על הלוחם. למה היא הפכה אותו - לגיבור, לקורבן, למשוגע? אילו סימנים מותירה המלחמה אחרי ששוככים הקרבות?
תאריך ושעה: 9.8.23, 21:00 | 10.8.23, 20:00 | 11.8.23, 11:00
מקום: סטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים | מחיר: 140 שקלים

Fuck Me - התרחשות פרפורמטיבית המחברת בין נקמה, פנטזיה ושליטה


אישה אחת, בפינה שקטה של הבמה, מושכת את תשומת לבנו. זו מרינה אוטרו, האמנית, הכוריאוגרפית והרקדנית מאחורי Fuck Me ואחד הקולות החדשים והמסקרנים בעולם המחול. בעקבות פציעה שאילצה אותה לוותר על מרכז הבמה, מרינה מוחלפת בחמישה רקדנים גברים, שהופכים לחומר בידיה. כשהם ממלאים בצייתנות אחר ההוראות שלה, חושפים הרקדנים את סיפור חייה, חלק אחר חלק.
Fuck Me נע קדימה ואחורה בין סרט תיעודי ובדיוני, ריקוד ופרפורמנס, שליטה ושחרור, הכל עטוף בשנינות והומור נועזים. זהו החלק השלישי בטרילוגיית Remember To Live, שמתכננת אוטרו להמשיך ולפתח עד מותה. המופע כולל עירום.
תאריך ושעה: 3.8.23, 20:30 | 4.8.23, 12:15
מקום: אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים | מחיר: 140 שקלים

aCORdo - מחול שמערער את שיווי המשקל השביר של היומיום


כמעט 7 מיליון תושבים בקצת יותר מ-1000 קמ"ר. צפוף מאוד בריו דה ז'ניירו. אבל לא לכולם. העשירים נהנים מחופש תנועה כמעט לא מוגבל, ואילו תושבי הפאבלות מצטופפים ונדחקים ללא הרף. בין המעמדות הרחוקים כל כך ניצבת המשטרה, יוצרת חיץ אנושי, מגוננת על העשירים מפני האלימות שבעיר, ומשמרת את הפער שזועק בחוסר ההוגנות שלו.
את סיר הלחץ המבעבע הזה תרגמה הכוריאוגרפית הברזילאית אליס ריפול לעבודת מחול יוצאת דופן ששמה aCORdo (בפורטוגזית - "הצבע של"). בחדר קטן הקהל פוגש קבוצה של ארבעה רקדנים, כולם תושבי הפאבלות. התנועה שלהם בחלל מייצרת מרחב חדש המאפשר מפגשים חדשים, ישירים, איתנו.

4 צפייה בגלריה
הכוריאוגרפית אליס ריפול
הכוריאוגרפית אליס ריפול
הכוריאוגרפית אליס ריפול
(צילום: Renato Mangolin)

aCORdo מחבר באמצעות תנועה ומחול בין עימות פוליטי למציאות נחלמת, בין אשליה של ביטחון לבין מבט ישיר ומגע עם המאיים.
תאריך ושעה: 9.8.23, 18:15 | 9.8.23, 21:00
מקום: בית הספר לתיאטרון חזותי | מחיר: 70 שקלים

עוד מההופעות בפסטיבל:


- About Love - ספיישל ט”ו באב: מארק אליהו מנגן אהבה ומארח את ריטה, עומר פארוק טקבילק, שי צברי וואלרי חמאתי
- LAVAGEM - מופע אנרגטי, סוחף ומלא תשוקה שמרחיב את הסדקים הצרים בין הנקי והמלוכלך, בין המותר והאסור, בין העונש והגאולה
- הפודקאסט האהוב עולה על הבמה ושובר את חוקי הפורמט - "שיר אחד" בעיבוד בימתי מיוחד לפסטיבל: שלושה שירים עם חיבור בלתי שגרתי של אלי לוזון, גלי עטרי, דני בסן, יוני רועה, יענק'לה רוטבליט ויוצרי ההסכת מאיה קוסובר וניר גורלי
- לוחמות ולוחמים מכל הגילים, הקבוצות, השיטות ואמנויות הלחימה יתארחו בזירה שתבנה במיוחד ברחבת תיאטרון ירושלים ובקמפוס ירושלים לאמנויות

4 צפייה בגלריה
לוגו פסטיבל ישראל
לוגו פסטיבל ישראל
לוגו פסטיבל ישראל
(צילום: באדיבות פסטיבל ישראל)

- "עיר מפעל" – פרויקט הצלת הצעצועים של איתמר שמשוני
הפסטיבל מתקיים בהובלתו של איל שר מנכ"ל הפסטיבל, בניהולם האמנותי של איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין ובהשתתפותה של יושבת הראש של הפסטיבל, עו״ד ענבר אפק.
"אנחנו חיים בתקופה מיוחדת. תקופה בה האמנות פוגשת את המאבק. הרחוב פוגש את הבמה. האמנים פוגשים את כיכר העיר. השנה הפסטיבל מציע הרפתקאות אמנותיות שבעינינו הן תשובה למערכת היחסים המרתקת בין מושגים מנוגדים לכאורה - אמנות | לחימה", מסרו איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין, המנהלים האמנותיים של הפסטיבל.
יו"ר העמותה, ענבר אפק: "תהליך העבודה של הצוות האמנותי הציף נושאים מרתקים, העבודות שנאספו מהארץ ומהעולם שרטטו יריעה רחבה שמזמינה לצלול לתוכה ועכשיו מתחילה ההתרגשות לקראת אחד הרגעים הדרמטיים של הפסטיבל - המפגש אתכן ואתכם. בואו לחוות אתנו אמנות כגורם משמעותי, רלוונטי וכמובן - מהנה".
מנכ"ל הפסטיבל, איל שר: "זה למעלה מ-62 שנים שפסטיבל ישראל חי, נושם, משקף, חוגג, לעיתים שורד, את המציאות הישראלית, ואת המסע של כולנו בה. אנחנו קמים בבוקר והולכים לישון באישון לילה עם השאלות, מה, למה, איך. התכנית האומנותית שלפניכם היא התשובה שאנחנו מציעים. פשוטה היא לא. רלוונטית, מהנה, שונה, מעוררת מחשבה, זה אנחנו בטוחים שכן".
לפרטים נוספים על הפסטיבל - לחצו כאן.