ביום חמישי הקרוב מתכוננים בעירייה לאירוע יוצא דופן - זו השנה השלישית שבה יתקיימו בבנייני העירייה אירועי 'ספקטרום בספרא'. הכניסה לכל האירועים חופשית לבני 18 ומעלה.
3 צפייה בגלריה
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
(צילום: רונן זן ואופיר חייט)

מכת צבע

מדובר בהפקה צבעונית שתכלול מסע אומנותי בין מקום שבימי חול נראה כמו גוש מבנים סטנדרטי - בנייני עיריית ירושלים בכיכר ספרא. בתפריט: מיצגים מיוחדים, הופעות, סדנאות והפתעות נוספות.
במסגרת האירוע, המופק על ידי עיריית ירושלים, מוזמנים תושבי העיר ומבקריה לחוויה לילית לא שגרתית של אומנות, תרבות ויצירתיות.
השנה הוא יתקיים ביום חמישי 15.12, בין השעות שמונה בערב לשתיים אחר חצות. במסגרת האירוע יתעוררו מסדרונות העירייה ומשרדי האגפים השונים בכיכר ספרא לחיים צבעוניים למשך לילה לבן אחד שיוביל עשרות אומניות ואומנים, שמגיעים ממגוון תחומים על הספקטרום הרחב של עולם האומנות (מוזיקה, מחול, קולינריה, תיאטרון, וידיאו־ארט ועוד).

3 צפייה בגלריה
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
(צילום: רונן זן ואופיר חייט)

למעשה, במהלך הלילה ייהפכו בנייני העירייה על חלליהם השונים לבמה אומנותית אחת גדולה: אולם מועצת העירייה, משרדי הארנונה, ארכיון העירייה, חדרי הישיבות ועמדות הקבלה יארחו שלל מופעים מוזיקליים, פעילויות ומיצגים בלתי צפויים.
"זה אירוע שוטטות שמתקיים בכל בנייני העירייה, והשנה הוא גם שודרג לעוד בניינים שלא היו בעבר. מדובר בהמון תוכן של הרצאות וסדנאות", אומרת עופרה אברהמסון, רפרנטית בכירה לאירועי תרבות בעירייה ומפיקת האירוע, שכבר שלושה חודשים עובדת לטובת העניין.
"האירוע הזה ייחודי לעיריית ירושלים. ככל הידוע לנו, אין דבר דומה לזה בערים אחרות. גם בקורונה לא ויתרנו, וצריך להבין שמדובר במאמצים עירוניים ולוגיסטיים מאוד גדולים ומורכבים כדי לאפשר לכך לקרות. כך לדוגמה לקחנו את אולם המועצה שמותאם לדיונים והסבנו אותו לאולם שיהיה בכלל פתוח להופעה אומנותית".
אברהמסון טוענת כי אירועי 'ספקטרום בספרא' הקודמים שהתקיימו בשנים האחרונות זכו להצלחה גדולה בקרב הקהל והמשתתפים, שהגיעו מכל הגילים ומכל האוכלוסיות. עוד היא נזכרת כי בשנה שעברה היו באירועים כ־5,000 איש, ואז הכניסה היתה בהצגת תו ירוק ובעטיית מסכות בלבד. "אנשים פשוט נהרו לעירייה באותו לילה. השנה, לאחר הסרת ההגבלות, אנחנו מצפים להרבה יותר. אנחנו פותחים לטובת העניין הזה את כל בנייני העירייה, כולל קומה 6, שם יושב ראש העירייה. גם באולם המועצה יש הופעות מוזיקליות, ובחדרי הישיבות יתקיימו משחקים.
"הרעיון של האירועים הוא 'להחיות' עבור הקהל את בניין העירייה ולאפשר אליו גישה מזווית אחרת, שאינה בירוקרטית אלא של כיף ואומנות. גייסנו את כל האומנים הירושלמים והקבוצות השונות שפועלות בעיר, ויש הרבה מהם, כדי להכניס אותם לעירייה ולהראות את היופי שיש בה. בשנים הקודמות קיבלנו תגובות מדהימות לאירוע הזה".

בין האירועים ב'ספקטרום':

« פרפורמנס מיוחדים באגף החניה, אולם ההנהלה, עמדת הקבלה, עמדת השומר בכניסה ללשכת ראש העירייה.
« הופעות מוזיקה באולם המועצה: ZIV, טריו פרץ אליהו, מקהלת גיא בין הינום, J.Lamotta וההרכב Geshem (אביב כהן, שוזין ויונתן אלבלק).
« מופעי מחול במחלקת רישום גני ילדים ובמבואת בית המודל.
« פודקאסט לייב בארכיון העירייה (עם ענבל דקל גולדברג).
« הרצאות באודיטוריום: 'איך עובדים ביצירה' / עידו קנר (כאן 11) ו'איך סרטון נולד' / יצחק מנדל (כאן 11).
« שעשועון עם סדרת משחקים באולם ההנהלה.
« מסיבה, תיאטרון מחול ומיצג תאורה ותעבורה בחניון הספקים.
« אוהל הופעות ברחבת כיכר ספרא עם הראפר טדי נגוסה, המוזיקאית היוצרת הילה רוח ולהקתה 'הלם העתיד', ההרכב הישראלי 'אל קאת' ו־DJ איתמר שלמה כהן.
« שורה של פרפורמנס יצירתיים נוספים, הקרנות וידיאו־ארט, תערוכות, תוכן אינטראקטיבי ועוד.

3 צפייה בגלריה
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
אירועי 'ספקטרום בספרא' משנים קודמות
(צילום: רונן זן ואופיר חייט)

אברהמסון חושפת כי השנה ראש העירייה משתתף באחד הפאנלים של אותו לילה. מדובר בפאנל הומוריסטי שמשלב משחק מחשב אינטראקטיבי וראש העירייה ינחה סבב 'בונוס'. "בשנה שעברה הוא היה נציג 'ארנונה' שישב באשנב ושעשע את הקהל, ולפני שלוש שנים הוא שר שיר עם להקת 'פירקת אל־נור'. כ'אפטר פארטי' אנחנו לוקחים לטובת העניין גם את חניון הספקים, והולכת להיות שם מסיבה מטורפת עד 2 לפנות בוקר. אנחנו רואים ב'ספקטרום' את יריית הפתיחה ל'שאון חורף', שיחל בפברואר הקרוב. אנחנו נרגשים לארח שוב במסדרונותיה של העירייה אירוע אומנות מיוחד", אומר ראש העירייה משה ליאון. "הוא סוחף מבקרים רבים ומראה שבירושלים – ההשראה נמצאת בכל פינה.
קראו גם:
"'ספקטרום בספרא', שחוזר השנה בגדול, ממשיך לבסס את העיר כמרחב אומנות ייחודי ובלתי נגמר עבור האומנים, התושבים והמבקרים. בירושלים יש מקום לכולם ליצור וליהנות מתרבות מגוונת ועשירה. מחכים לכם בספרא".