חול המועד השנה אמנם קצר, יומיים בלבד אבל ירושלים כמו תמיד יודעת לספק לא מעט אופציות למי שיגיע לבקר בה. וכל זה קורה בשרב כבד של 35 מעלות. אז מה אפשר לעשות בעיר? הנה הרשימה לפניכם.
8 צפייה בגלריה
יקב ירושלים במשכנות שאננים
יקב ירושלים במשכנות שאננים
יקב ירושלים במשכנות שאננים
(צילום: ארגון בוסאני)

Go Car

מדובר באטרקציה של רכב חשמלי שיוצא בשיירה לסמטאות ירושלים יחד עם מדריך. הנסיעה היא בכלי רכב פתוח עם מסך דיגיטלי שמזהה את מיקום הרכב ובהתאם לכך משמיע לאורך הנסיעה סיפורים ושירים. הסיור מתחיל בתחנה הראשונה וממשיך לעיר העתיקה בסמטאות הרובע הארמני והיהודי. בין הנקודות בהן חולפים - התחנה הראשונה, חוצות היוצר, מגדל דויד, שער ציון, הירידה המפורסמת לכותל, מלון הר ציון ועוד. היציאה היא מרחוב דוד רמז 4, פעם בשעתיים החל מהשעה 10:00 בבוקר. ילדים מעל גיל 3 יכולים להשתתף אך עד גיל 8 הם מחוייבים בבוסטר. מחיר: 175 שקל לאדם, למשך שעה וחצי.
8 צפייה בגלריה
האוטובוס האדום של ירושלים
האוטובוס האדום של ירושלים
האוטובוס האדום של ירושלים
(צילום: דנה חפצדי, זאת ירושלים)

האוטובוס האדום

חברת סיטי-טור מקיימת סיור פנורמי באוטובוס קומותיים עם גג פתוח, העובר בכ-80 אתרים מרתקים וחשובים. זוהי אטרקציה ייחודית שבמהלכה אפשר לרדת ולעלות לאוטובוס בתחנה שבדרך ולבקר באתר שנמצא על ידה (ברכישת כרטיס יומי). המסע מלווה בהסברים הניתנים בשמונה שפות באמצעות אוזניות שמע אישיות. האוטובוסים יוצאים כל שעה עגולה מרחוב אגרון 14 ומציעים שני סיורים. מחירון: מסלול City tour מבוגר 75 שקל, ילד 45 (גיל 6-15), גימלאי 60, משפחה 200. מסלול Hop on Hop off - מבוגר 125 שקל, ילד 100 (גיל 6-15), גימלאי 110, משפחה 400.

פארק שעשועים

Magic Kass מציע בפסח בילוי לכל המשפחה. במהלך חול המועד יתקיימו מופעי אילוזיות וזאת בנוסף למתקני הפארק המכוונים ובהם רכבת ההרים בגובה של למעלה מ-20 מטרים. בפארק יש גם מתחם משחקי וידאו, מסלול מראות, עיר אימה, ג’ימבורי ומתחם מזון מעוצב ומסוגנן כשר לפסח. כרטיס בודד - 129 שקל, משפחתי (10 כרטיסים ומעלה), 109 שקל. שעות פעילות: 18.4 - 11:00-18:00 - 24/25.4 - 10:00-19:00 - 26.4 - 10:00-15:00. שימו בווייז: פארק ישראל, מישור אדומים.


8 צפייה בגלריה
מג'יק קאס
מג'יק קאס
מג'יק קאס
(צילום: דניאל סטרבו)

פסטיגן אביב בגן הבוטני

מוסיקה חיה באווירת קרנבל, מאפרות פנים, סיורי פריחות ועוד. מבקרי הגן יוכלו להצטרף לרכבת הפרחים, ולסייר בחלקות השונות של הגן הבוטני ובחממה הטרופית. בדרך פוגשים לוליינים ונהנים ממוזיקה חיה וסדנאות יצירה מהטבע שימוקמו ברחבי הגן. פעמיים ביום יש הצגה לילדים. יש גם הצצה אל הפגודה החדשה, הממוקמת בסמוך לעצי הדובדבן, ובנוסף הקהל מוזמן לערוך פיקניק משפחתי בשטחי הגן. מתאים לגילאי שנתיים ומעלה עד גיל 11. פתוח בחול המועד בשעות 10:00-16:00. שימו בוויז: הגן הבוטני

8 צפייה בגלריה
הגן הבוטני
הגן הבוטני
הגן הבוטני
(צילום: תום עמית)

יין, שקיעה ונוף ירושלמי

מרכז המבקרים של אגודה שיתופית 'יקב ירושלים' נמצא במבנה טחנת הרוח ההיסטורית במשכנות שאננים הצופה אל העיר העתיקה. שם נולד היקב לפני 150 שנה, ובמקום נמצאת הכרכרה של משה מונטיפיורי שבנה את השכונה הראשונה מחוץ לחומות. הטחנת הוקמה על ידי יהודית ומשה מונטפיורי בשנת 1857 ולפני כעשרים שנים בוצע באתר שיפוץ נרחב שכלל גם את החלפת כנפי התחנה. במהלך שנת 2018 קבע יקב ירושלים את מרכז המבקרים שלו בתוך מבנה התחנה ובכך בחלוף 161 שנה מיום הקמתה, התעוררה הטחנה לחיים. מדובר במקום עם אחד הנופים היפים ביותר בעיר. בחול המועד פסח מרכז המבקרים יהיה פתוח בשעות 10:00-19:00. שימו בוויז: תחנת הרוח, משכנות שאננים.

איזיריידר

בעיר העתיקה יש פעילות חווייתית שמשלבת טיול, אטרקציה וקצת היסטוריה, וכל זה על איזיריידר שהוא כלי חשמלי בעל 4 גלגלים. הסיור מתחיל במתחם התחנה הראשונה, משם לשער יפו וחומות העיר העתיקה, הרובע הנוצרי דרך השער החדש, ומשם לסמטאות ולמגדל דוד. החלק השני כולל את השכונות שמחוץ לחומות, כמו ימין משה ומשכנות שאננים והאזור הקרוב. שעות יציאת הסיור הלך מ-10 בבוקר, פעם בשעתיים. קיימת אפשרות לסיורי לילה בתיאום מראש. אורך הסיור הינו כשעה וחצי. ילדים בגילאי 3-16 יכולים להצטרף בכסא ייעודי המותקן באיזיריידר. אין צורך ברישיון.

תרבות שוק

זו לא הזמנה לעוד סיור קולינרי במחנה יהודה. 'תערוכה בשיר', שעיצבה והפיקה שירה הורנשטיין, היא גלריה חדשה הנמצאת מעל ראשי המבקרים והקונים בשוק מחנה יהודה. במקום מוצגים יצירות של שני אומנים - ענת עריף-גלנטי. יוזמי התערוכה הם ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ועיריית ירושלים. שימו בוייז: שוק מחנה יהודה.

8 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: דנה בר סימן טוב)



מופע לייזר

המופע היי-לייט JLM יהיה בטיילת ארמון והוא פתוח לקהל הרחב ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מוקדמת. מופע הלייזר מצדיע להיסטוריה ולתרבות של ירושלים, ומתקיים לאורך הרכס הצופה אל האגן הקדוש. המוזיקה המקורית כוללת מוטיבים מתרבויות ומדתות שונות לצד שירים שהם נכס צאן ברזל ובהם “ירושלים של זהב”. ימי המופע - שלישי, חמישי ושבת. אורך המופע כ-20 דקות (בשעות 20:00, 21:00 ו-22:00). שימו בווייז: טיילת ארמון הנציב.

8 צפייה בגלריה
היי לייט ירושלים
היי לייט ירושלים
היי לייט ירושלים
(היי לייט ירושלים)

70 לבנייני האומה

במסגרת חגיגות ה-70 יפתח מרכז הקונגרסים הבינלאומי בנייני האומה לראשונה את שעריו ויאפשר לקהל הרחב להצטרף לסיורים מודרכים חינם ללא תשלום. בין השאר יוצגו תערוכות 'פנים מקרוב', מצלמה מתרחקת, ומוזיקה ישראלית בתצלומי ג'ראר אלון. מיקום התערוכה: מסדרון אוסישקין – מערב. התערוכה מתמקדת בעבודות הצילום בנושא המוזיקה שאלון יצר מאמצע שנות השבעים ועד אמצע שנות השמונים. ב"אוצרים לרגע", מוצגים ציורים שילדי ישראל איירו בזמן מלחמה. מיקום התערוכה: מסדרון אוסישקין מזרח. מיקום התערוכה: טרקלין אגם (מעל קיר הזכוכית).

מתחם התחנה

אחד ממוקדי הבילוי הגדולים של ירושלים הוא מתחם התחנה הראשונה שפועל גם בשבתות וחגים. במקום יש מסעדות, ברים, במת הופעות, ומתקנים לילדים. בחול המועד פסח יפעלו במרחב מסעדות כשרות ולא כשרות ויתקיימו הצגות לילדים מדי יום אחרי הצהריים, במרחב הציבורי. בערב המקום הופך למתחם של בילוי הכולל הופעות של אומנים ירושלמים. שימו בוויז: מתחם התחנה, רחוב דוד רמז 4.

8 צפייה בגלריה
מתחם התחנה הראשונה
מתחם התחנה הראשונה
מתחם התחנה הראשונה
(צילום: אדווה חולי)


עין כרם הציורית

סיור רגלי בעין כרם מומלץ להתחיל בשעות אחר הצהריים ברחוב מעלה האכסנייה ב'כפר הרוסי' הכולל שתי כנסיות, בתי מגורים לנזירות, בתי הארחה לצליינים, שלושה בתי קברות וצלבים אינספור. הכפר נוסד ב-1871 על ידי מי שהיה אז ראש המשלחת הכנסייתית הרוסית לארץ ישראל, אנטונין קפוסטין. לאחר הביקור בכפר ניתן להמשיך לרחוב המעיין 29, שבסמוך אליו, על פי המסורת הנוצרית, פגשה אמו של יוחנן המטביל את מרים אמו של ישו. סביב מעיין זה התפתח בעצם היישוב והוא היווה את מקור חיותו לאורך דורות. למעיין מגיעים נוצרים וצליינים מכל העולם, שכן הם מאמינים כי במקום יש מים קדושים. כמה עשרות מטרים משם, ברחוב האורן 23 נמצאת כנסיית יוחנן המטביל, שם ישנה מערה המיוחסת כמקום לידתו של יוחנן ועל הקירות תמונות המציגות את 14 תחנות הוויה דולורוזה. שימו בוויז: עין כרם או אחת הכתובות של הסיור.

8 צפייה בגלריה
עין כרם
עין כרם
עין כרם
(צילום: אדווה חולי)


המורשת הקראית

ב"מרכז מורשת בני מקרא" (הלא הם הקראים), מקיימים בחול המועד פסח סיור ליחידים ולקבוצות המתמקדים בדומה והשונה בין חג הפסח לבין חג המצות הקראי. בתיאום מראש ניתן לזכות במהלך הביקור לטעימה של מצה קראית אותנטית, מתכון של אלפי שנים שעובר מדור לדור עד היום. מחיר: 20 שקל למבוגר ו-15 שקל לגמלאי/סטודנט/ילד. שימו בוויז: רחוב הקראים 8, הרובע היהודי.