פסטיבל הסיפור הקצר יתקיים השנה במסעדת תמול שלשום ובו מפגשים עם אמנים, סופרים ומשוררים מהשורה הראשונה, מפגשים מוזיקליים, ופרויקטים מושקעים לזכרו של הבעלים דוד ארליך ז"ל.
2 צפייה בגלריה
דוד ארליך ז״ל
דוד ארליך ז״ל
דוד ארליך ז״ל
(צילום: שלו שלום)
פסטיבל הסיפור הקצר בתמול שלשום נולד בעקבות מותו של דוד ארליך, מייסד תמול שלשום. הוא עצמו כתב סיפורים קצרים וזו הייתה אהבתו הגדולה. במסגרת הפסטיבל יתארחו עשרות סופרים, משוררים ומוסיקאים במפגשים ייחודיים של ספרות שירה אמנות ומוסיקה, בדיוק כפי שדוד אהב.
בין האירועים הבולטים: ערב של הסופר אשכול נבו והמוסיקאי משה בן יוחנה - במסגרתו יוכל הקהל לשמוע את הסופר אשכול נבו מקריא סיפורים קצרים נבחרים פרי עטו ומדבר על אמנות הסיפור הקצר, ואת המוסיקאי-היוצר משה בן-יוחנה שר שירים שהם סיפור קצר. מעבר לקיר - קצרים בשפת הסימנים. תמי אסולין (משוררת) יונתן שיוביץ (מרצה ומורה לשפת הסימנים) ונועם הינדן (מתורגמנית, מאיירת ומאפרת) - יספרו על רגעים חזקים ומשמעותיים מחייהם כלא שומעים.
הערב יתורגם סימולטנית לקהל ובסופו תתקיים שיחה קצרה עם היוצרים. מפגש עם הסופר סמי ברדוגו, זוכה פרס אופיר לשנת 2020, כחול 18 - קצרים מאותו המין - סיפורים של דוד ארליך מתוך כחול 18 ושל כותבים להט"בים נוספים - שת"פ עם הבית הפתוח, מומנט מוזיקלי לציון שנה לפטירתו של יהושע קנז ועוד.
2 צפייה בגלריה
תמול שלשום
תמול שלשום
תמול שלשום
(צילום: אדווה חולי)
דן גולדברג, הבעלים של תמול שלשום ושותפו של דוד ארליך ז"ל ציין: "החלטנו להנציח את דוד שייסד את 'תמול שלשום' בצורה המתאימה לו ביותר, פסטיבל ענק, ראשון מסוגו, לסיפורים קצרים בו לוקחים חלק אנשי אמנות ותרבות מהשורה הראשונה בסדרת מפגשים ייחודיים. דוד היה שוחר תרבות אמיתי, שראה חשיבות רבה במקום שייסד ובפעילויות שהתקיימו כאן. אני שמח ונרגש לקראת פסטיבל הסיפור הקצר הראשון ומקווה שיהפוך למסורת ארוכת שנים. אני מזמין את הקהל הרחב לעלות לירושלים וליהנות מאירועי הפסטיבל".
אילנה זיידמן, יוזמת הפסטיבל והמנהלת האמנותית: "הפסטיבל הזה הוא מחווה לדוד ארליך ז"ל שאהב את אמנות הסיפור הקצר ואף כתב בעצמו סיפורים קצרים נפלאים. הפסטיבל ימשך למעלה מחודש וחצי ויכלול 15 מפגשים עם סופרים ידועים שיקריאו ממיטב סיפוריהם הקצרים, חבורות מספרי סיפורים ועוד. בין לבין שילבנו אירועי שירה, מוסיקה ותרבות, חגיגה לכל שוחרי התרבות באשר הם".
דוד ארליך ז"ל, אשר נפטר בפתאומיות במרץ 2020, היה סופר ועיתונאי ומייסד בית הקפה והמוסד התרבותי הירושלמי 'תמול שלשום' שהפך עם השנים מקום מפגש לאמנים, סופרים ומשוררים רבים. ארליך הוציא שני אוספים של סיפורים קצרים בשם 'הבקרים של שני וחמישי' ו'כחול 18'. לפני כשלוש שני פרסם את הרומן 'קפה שירה' המבוסס על חוויותיו מ'תמול שלשום'.
הפסטיבל יתקיים בין התאריכים - 11.10-27.12.2021. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – לחצו כאן
תמול שלשום רחוב יואל משה סולומון 5 ירושלים טל 02-6232758