1 צפייה בגלריה
בחירות בירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
בחירות בירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
בחירות בירושלים. צילום: יואב דודקביץ'
כצפוי, באזורים החרדיים שמזוהים עם ש"ס ועם דגל התורה, משה ליאון הביס את עופר ברקוביץ' בצורה ניצחת. כך לדוגמה, בשכונת הר נוף, הוא קיבל 8455 קולות, לעומת 1055 קולות בלבד שקיבל עופר ברקוביץ'. בנוסף, בשכונת רמות, ליאון זכה לרוב מרשים של 9,000 אלפים קולות. גם בשכונות חרדיות נוספות, כמו סנהדריה ונווה יעקב נשמר הפער המוחלט לטובת ליאון.
בשכונות הציוניות-דתיות, עופר ברקוביץ' בנה על רוב מוחלט של תומכי אלקין. הוא ידע שזה התנאי היחיד שבו הוא יוכל לנצח את הבחירות. אמש, הוא גילה שהדתיים הלאומיים הצביעו בעבור משה ליאון שעמל קשות בשבועיים האחרונים להשיג את תמיכתם. בקרית משה, הניצחון של ליאון היה מוחלט. הוא קיבל 5,722 לעומת 1,290 קולות שקיבל עופר ברקוביץ' בשכונה.
במקביל, גם במקומות שבהם עופר ברקוביץ' ציפה לנצח בקלות, הוא גילה שהקרב צמוד. בגבעת מרדכי, ברקוביץ' הפסיד בפער של 300 קולות, בהר חומה הוא ניצח בפער של 400 קולות. "לאורך כל היום, כשראינו את התמיכה שמקבל ליאון בשכונות האלה, ידענו שהפסדנו את הבחירות", הסבירו בהתעוררות.
בשכונות החילוניות, הפער של עופר ברקוביץ' היה מוחלט. מנגד בשכונות המעורבות, הוא התקשה לברוח לליאון. בשכונת פסגת זאב, שבה עופר ברקוביץ' עמל קשה לאורך מסע הבחירות שלו, הוא אמנם הצליח לנצח וקיבל כמעט 11 אלף קולות, אך גם משה ליאון השיג 7,104 קולות. בשכונת גילה, ליאון קיבל 4019 קולות, ואפילו בקריית היובל, המעוז של 'התעוררות', ליאון הצליח לגרד 3574 קולות, לעומת 6,343 שקיבל ברקוביץ'. "העובדה שקיבלנו כל כך הרבה קולות בשכונות הללו היא הניצחון הגדול שלנו". מסבירים במטה ליאון. "אחרי שקיבלנו תמיכה משמעותית ברוב שכונות העיר, לא יוכלו לטעון בפנינו שניצחנו רק בשכונות החרדיות".