2 צפייה בגלריה
דרעי. צילום: אלכס קולומויסקי
דרעי. צילום: אלכס קולומויסקי
דרעי. צילום: אלכס קולומויסקי
הסערה סביב התבטאויותיו של שר הפנים אריה דרעי הגיעו עד לפתחו של בית המשפט העליון: הבוקר (ב') עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בבקשה ליטול את סמכויותיו של דרעי בעניין הבחירות בבירה לאחר שכינה את ברקוביץ׳ "שטן הוציא צו 8". בהחלטה שניתנה לפני כשעה קצב בית המשפט העליון למדינה להגיב עד השעה 19:00 היום (ב') להגיב על דרישת התנועה למנוע מהשר דרעי להיות מעורב בבחירות בירושלים. המדינה החליטה כי השר דרעי יעביר את הסמכויות ביום הבחירות למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן.
"במהלך החודשים האחרונים, שר הפנים, ח"כ אריה דרעי, התבטא חזור ונשנה בסוגיית הבחירות לראשות העיר ירושלים ואף לא הסתיר את העובדה שתמיכתו במשה ליאון הינה חלק ממהלך פוליטי שיסודותיו נטועים בפוליטיקה הארצית", נכתב בעתירה, "ואולם בימים האחרונים, בהם נכנסה מערכת הבחירות בירושלים לישורת האחרונה, חלה קפיצת מדרגה בהתבטאויותיו הקיצוניות של השר עם פרסום סרטונים מנאומיו בהם נוקט לשון חריפה ביותר כלפי יריבו של לאון ובוחריו, עד כדי כינויים בביטוי החריף "שטן"! ותוך שהוא מתערב בצורה בוטה ביותר במערכת הבחירות בעיר".
עוד כתבו: "מעבר לחשש הכבד שמא אמירותיו של שר הפנים מהוות הסתה אסורה, מצב זה מעלה חששות כבדים לניגוד עניינים חריף בו מצוי, שעה שהשר העומד בראש המשרד שהוא הרגולטור והמפקח על הרשויות המקומיות בישראל – וכך גם על מערכת הבחירות ברשויות המקומיות, מעורב במערכת הבחירות בצורה כה בוטה".
בתוך כך, טרם הגשת העתירה, שלחה אמש (א') התנועה לאיכות השלטון מכתב דחוף לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין והשר דרעי בדרישה להעביר סמכויותיו של דרעי כשר הפנים לשר אחר בעניין מערכת הבחירות בירושלים.
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח לממשלה אמש
המכתב שנשלח לממשלה אמש
המכתב שנשלח לממשלה אמש
בעקבות ההתבטאויות של דרעי הוחלט לתגבר את האבטחה סביב ברקוביץ. התעוררות מסרה את בתגובה להתבטאויות: ״מדובר בחציית קו אדום המתווספת לשלל אירועים וקריאות הסתה כנגד ברקוביץ ועל כן הוחלט לשמור על בטחונו".