2 צפייה בגלריה
אלקין. צילום: ראובן קפוצי'נסקי
אלקין. צילום: ראובן קפוצי'נסקי
אלקין. צילום: ראובן קפוצי'נסקי
עשרות פעילים, מועמדי "ירושלים תצליח" ופעילי שטח מרכזיים יתכנסו הערב (ג') במטרה להגיע להחלטה מוסכמת על דרכה של רשימת "ירושלים תצליח" לקראת הסיבוב השני בשבוע הבא.
במהלך הפגישה החשובה יעדכנו נציגי הרשימה במועצת העיר פלר חסן נחום ויהודה בן יוסף על ההצעות שהונחו בפניהם מכל אחד מהצדדים.
עד עתה, שבוע לאחר הבחירות, נמנעו חברי רשימת "ירושלים תצליח" מלנקוט עמדה פומבית במי מהמתמודדים אולם ככל שמועד הסיבוב השני מתקרב והלחצים מצד ליאון וברקוביץ' מתגברים הם יצטרכו להכריע למי יתנו את קולם ובמי יתמכו.
2 צפייה בגלריה
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
יהודה בן יוסף. צילום: יח״צ
בימים האחרונים התנהלו בין מטות המועמדים לחסן נחום ובן יוסף מגעים שקטים באמצעות שליחים בניסיון לרתום אותם לתמיכה פומבית במועמדותם.
כזכור, רשימת "ירושלים תצליח" זכתה בשני מושבים במועצה ואולי אף חשוב מכך בכ-50 אלף קולות שהצביעו עבור מועמדותו של השר זאב אלקין לראשות העירייה. על פי הערכות, רבים מהם משתייכים לציבור הגדול של עולים חדשים החיים בעיר הן מחבר העמים והן מצרפת, וכן מצביעים מהמגזר הדתי לאומי ששני המתמודדים נאבקים על תמיכתם וקולם.
בליל הבחירות לאחר שהתברר כי אינו עולה לסיבוב השני הצהיר השר אלקין המכהן כשר לענייני ירושלים כי הוא ימנע מלתמוך פומבית באחד מן המתמודדים וכי יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הזוכה.
בניסיון לשים ידם על עשרות אלפי המצביעים הדתיים הלאומיים מהציונות הדתית פנו ליאון וברקוביץ' גם ליו"ר הבית היהודי חגית משה כמו גם לבן יוסף וחסן נחום. אתמול (שני) אף פרסם המועמד עופר ברקוביץ' סרטון מיוחד בו הוא פונה למצביעי אלקין ומפציר בהם לתמוך בו בניסיון להציל את העיר.
במטות המתמודדים עוקבים מקרוב אחר ההחלטה המתגבשת באגודת ישראל אם לתמוך באחד המועמדים או לשבת על הגדר. אם יוחלט הערב בכינוס "ירושלים תצליח" לתמוך באחד המתמודדים יש בכך כדי להטות את הכף, בשעה ששני המועמדים עמלים על חתימת הסכמים עם כל אחת מהסיעות הנבחרות.