1 צפייה בגלריה
יעל ענתבי. צילום: רפי קוץ
יעל ענתבי. צילום: רפי קוץ
יעל ענתבי. צילום: רפי קוץ
בפוליטיקה ההפתעות מגיעות רק כאשר יש רצון טוב ליצור אותן. בפסגת זאב המפולגת היה ברור לחלוטין כי צפויה נפילה של הקול הפלורליסטי. השכונה היחידה בירושלים שיוצגה במועצת העירייה במשך שתי קדנציות נותרה הפעם ללא נציגות.
"אנשים שואלים אותי מי ידאג להם כעת ומי ייצג במקומי את העיר", מסבירה ענתבי. "אני מסבירה להם שזו היתה זכות, אבל כעת אין אף נציג שבעבורו פסגת זאב נמצאת בראש סדר העדיפויות".
אחרי עשור במועצת העירייה, ענתבי כבר לא תגיע לכיכר ספרא כחברת מועצה, לאחר שלא הצליחה להכניס את המנדט המיוחל למועצת העירייה. "לא חשבתי שאבי שלום ונחמיה אסף יכולים לסכן אותי, מכיוון שהם לא עשו קמפיין ארוך טווח, אבל כנראה לא הייתי מספיק מודעת לסכנה שבהתמודדותם", היא מודה.
ענתבי יודעת כי גם בפסגת זאב היתה אכזבה מביצועיה לאורך העשור האחרון. "אנשים לא תמיד מודעים לאופן שבו אני עובדת ועד כמה אני נלחמת בעבור השכונה. זה נכון שלא תמיד אפשר להצליח בכל המאבקים, אבל מי שמכיר אותי יודע עד כמה השכונה הזאת חשובה בעבורי. אולי הייתי צריכה להציג יותר את העשייה שלי".
למרות הכישלון, ענתבי יכולה להתנחם בכך שקיבלה יותר קולות ממשה ליאון למועצת העירייה. "על אף הפיצול והאכזבה, עדיין הייתי קרובה להיכנס למועצה, אפילו יותר מליאון שחוזק בידי דני בונפיל ועופר איובי", היא מסבירה. "אין בי כעס כלפי המועמדים האחרים מהשכונה, אבל כמובן לא יצרתי איתם קשר מאז הבחירות".
לאורך כל הקמפיין אבי שלום ונחמיה אסף הציעו לענתבי להצטרף למפלגתם, אך היא מכחישה זאת. ייתכן כי הגאווה הזאת עלתה לפסגת זאב במנדט חשוב. "אני ממש לא מצטערת על כך שלא שיתפתי איתם פעולה", היא אומרת. "הם דרשו תמורה מופרזת ביחס לכוחם, ואין שום סיבה שנעשה רוטציה כאשר אני המפלגה הגדולה יותר".
ענתבי נשמעה מאוששת השבוע. התגובות החמות ברשתות החברתיות עודדו את רוחה. כעת היא מנסה לחשוב על היום שלאחר השבעת מועצת העירייה החדשה. "דבר אחד ברור. לכל אחד מהמועמדים יהיה קשה לנהל את הקואליציה. גם ההתמודדות עם החרדים איננה קלה, וגם ההתמודדות עם עורכי דין מפולפלים כמו יוסי חביליו ואלישע פלג איננה פשוטה", היא מסבירה.
באשר אליה, כל האופציות עדיין פתוחות. "אינני שוללת חזרה לעולם הפוליטי בעתיד, אבל כעת אני מנסה לנצל את הזמן כדי לנוח ולמצוא לי עיסוקים חדשים. אני מאמינה שבשבועות הקרובים אתם כבר תשמעו על חלק מן העיסוקים האלה".