1 צפייה בגלריה
משה ליאון. צילום: דנה קופל
משה ליאון. צילום: דנה קופל
משה ליאון. צילום: דנה קופל
מהקלטות שנחשפו הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות" מתברר כי המועמד לראשות העירייה משה לאון טוען בשיחות שקיים עם פעילים פוליטיים כי התמיכה של הרבנים החרדים בו היא תוצאה של דיל שנרקם בין אביגדור ליברמן לחרדים. לאון רומס בשיחות כי שר הביטחון אביגדור ליברמן יעביר חוק גיוס מרוכך במטרה לתמיכת הרבנים בליאון.
על פי ההקלטות, נשמע ליאון מאתר מפגש שמטרתו לתאם עמדות בנושא בין ליברמן לליצמן. ליאון טוען בשיחה כי בפועל ליברמן יכול בפועל להניע את מערכת הביטחון על פי צרכיו הפוליטיים אך לא את חוק הגיוס. בסיום השיחה מזהיר ליאון: "זה סופנו".
לפני כחודש, הכריזו כמה מגדולי הרבנים הליטאים והרבנים הגדולים ביותר המזוהים עם מפלגת ש"ס, ובראשם הרב שלום כהן, ראש מועצת גדולי התורה של ש"ס, על תמיכה בליאון לראשות העיר ירושלים. אלא שבהקלטות, שנערכו לפני כמה חודשים ומתפרסמות ב"ידיעות אחרונות" לראשונה, נראה כי לליאון יש הסבר משלו לאותו צעד חריג של הרבנים.
תגובת משה ליאון: “אינני מכיר את האירוע או את השיחה המצוטטת, אך בהכירי את העובדות אני משוכנע כי מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם. אני גאה בתמיכת ש”ס ודגל התורה ומתכוון לנצח בסיבוב הראשון כדי שאוכל לדאוג לירושלים ולתושביה”.
תגובת לשכת שר הביטחון: “חוק הגיוס שגיבשה מערכת הביטחון הינו החוק הממלכתי והטוב ביותר, שקיבל הן את אישור הרמטכ”ל והן את תמיכת ח”כ יאיר לפיד, ‘יש עתיד’ ורובה המוחלט של המערכת הפוליטית. הטענות לדיל כביכול לא היו ולא נבראו, וגם אם נאמרה אמירה של קמפיין בחירות, היא אינה קשורה לא לשר ליברמן ולא למציאות ולעובדות”.