1 צפייה בגלריה
יו"ר מרצ לשעבר פפה אללו. צילום: שלומי כהן
יו"ר מרצ לשעבר פפה אללו. צילום: שלומי כהן
יו"ר מרצ לשעבר פפה אללו. צילום: שלומי כהן
סוער במרצ ירושלים: פפה אללו, מי שעמד בראשות הסיעה המקומית וכיהן כסגן ראש העירייה וחבר מועצה מטעמה, מכריז מלחמה על ביתו הפוליטי ומצהיר: "מרצ בירושלים היא לא המקום שלי יותר".
בימים האחרונים תקף אללו בקבוצת ווטסאפ פנימית של פעילי הסיעה המקומית, וכתב: "צר לי שמרצ נעלמה מהמפה הירושלמית. אני נשאר איש מרצ אבל הגעתי למסקנה שעם ההרכב שלה והדרך שלה היא לא המקום שלי".
יו"ר מרצ המכהנת, חברת המועצה ד"ר לורה ורטון, כתבה לו בקבוצת הפעילים בתגובה: "אני מאחלת לך בריאות. לשמחתי יש התגייסות מדהימה שמתבטאת בתרומות, שיחות טלפון והתנדבות. בשונה ממך, כמי שמגיעה מלמטה ומעורבת בעשייה, אני אופטימית לאור התגובות של כל יתר החברים".
בשיחה עם מיינט ירושלים הסביר אללו את החלטתו. "אני חושב שמרצ בירושלים היתה המפלגה החילונית הכי רלוונטית והכוח החילוני הכי גדול בעירייה. זה היה צריך להמשיך להיות ככה כי תרמנו הרבה לעיר", אמר, "אבל אם מרצ לא מתמודדת לראשות העירייה היא לא ממלאת את חובתה. זה לא עניין של סיכוי. למרצ בכל מקרה אין שום סיכוי להעמיד ראש עירייה אי פעם בירושלים. אבל בשביל זה לא להתמודד? זה לא הסיכוי אלא הפוזיציה. כשאתה מתמודד על ראשות העירייה אתה מקבל במה נרחבת הרבה יותר מעוד רשימה זניחה למועצה ואתה יכול דרך הבמה הזאת להעביר את המסרים".
פפה, שבעצמו רץ לראשות העירייה בבחירות הקודמות עד שהחליט לפרוש, הוסיף: "כשהודעתי ב־2013 על כוונתי להתמודד, כל המתמודדים לקחו את המסרים שלי רגע אחרי שהסרתי את מועמדותי. יש למרצ מה לומר בפוזיציה של מועמדות לראשות וכך זה היה צריך להיות".
מרצ: "לצערנו איננו מצליחים יותר להבין את אללו. מרצ ירושלים מנהלת קמפיין נחוש נגד הכפייה הדתית ורק בשבועות האחרונים הובילה את המאבקים להגנה על בארוד בשבת ונגד הדרת נשים במעיינות, ודווקא פפה הביע לאחרונה תמיכה במועמדותו של דייטש לראשות העיר".