1 צפייה בגלריה
אלקין. "לא יצא להרפתקאות מיותרות".צילום: אלכס קולומויסקי
אלקין. "לא יצא להרפתקאות מיותרות".צילום: אלכס קולומויסקי
אלקין. "לא יצא להרפתקאות מיותרות".צילום: אלכס קולומויסקי
מועמד נוסף לראשות העירייה: השר להגנת הסביבה, ירושלים והמורשת זאב אלקין הכריז היום (ה') כי הוא יתמודד על ראשות עיריית ירושלים.
"החלטתי להתמודד על ראשות העיר ירושלים, והעברתי את מגוריי לעיר. אני מוכן לוותר על משרה של שר בכיר וחבר קבינט עבור ירושלים כי ירושלים היא אתגר ברמה הלאומית בעל חשיבות עליונה. אבקש את אמונכם ותמיכתם בבחירות", כך אמר בהודעה שפרסם השר בעמוד הפייסבוק שלו.
"מאז שעליתי ארצה עברו סביב ירושלים, הייתי כאן סטונט מרצה ולאחר מכן שר. אני סבור שהניסיון שצברתי בעשור האחרון כחבר כנסת וכשר בממשלה כולל שר ירושלים יעזרו לי במילוי התפקיד". עוד הוסיף כי ביקש את תמיכתו של ראש הממשלה ומפלגת הליכוד.
כזכור, בשבועות האחרונים חיכה השר לברכת הדרך של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך כעת הודיע כי יתמודד בלי תמיכתו.
בשלב זה לא ברור האם השר יקבל את תמיכת הליכוד, או האם ירוץ מטעם רשימת 'ירושלים תצליח' של ראש העירייה, ניר ברקת על מנת לקבל מימון בחירות.
"בחירה באלקין תהיה המשך לעידן ברקת"
יש כאלה שלא קיבלו בברכה את כניסתו של השר למרוץ כמו עופר ברקוביץ' ויוסי חביליו. "העיר ירושלים איננה סידור עבודה לפוליטיקאים. לא נעשים ירושלמים על ידי העברת הכתובת לבית ההורים", אמר ברקוביץ' והוסיף: "אחרי עשור של פעילות בעיר, אני המועמד הציוני הבכיר בירושלים, מול כל מתמודד, גם מול השר אלקין, הדבר ניכר בשטח".
ואילו חביליו אמר: "אלקין זקוק למדריך לטרמפיסט בירושלים, כי הוא רק עוד טרמפיסט שמבקש להפוך את כיכר ספרא למקפצה בדרך לג'וב הבא. ירושלים מספיק חשובה כדי שינהיג אותה ראש עיר שאיכפת לו ממנה ולא מיכולתו להשיג קידום אישי על חשבונה. ראש עירייה שהוכיח את עצמו בפעולות למען העיר ותושביה ולא רק בדיבורים מרחוק".
"הבחירה באלקין תהיה המשך לעידן ברקת. אני מברך על כל מתמודד שמעוניין לתרום לעיר", אמר משה ליאון וניסה להישאר ממלכתי. "יחד עם זאת אני ממשיך לפעול בכל הכוח למען תושבי ירושלים כפי שעשיתי בשנים האחרונות. אתמודד עד הסוף ואנצח".
בינתיים מקורבים לסגן ראש העירייה, יוסי דייטש שמתחמם על הקווים אמרו: "ריבוי מועמדים יגדילו את הסיכוי של דייטש". אותו גורם הוסיף: "אנחנו קוראים לציבור החרדי ולציבורים נוספים להתאחד סביב מועמדותו של דייטש וליצור שיח הוגן בעיר בין כל המגזרים".